Status
Inte öppen för fler kommentarer.
S
Hej igen kom hem för en liten stund sedan och hittade en del påhopp från Ebaman: alias vår kära urklipp från whois
**********************************************************************

Personuppgifter borttagna av moderatorn


**********************************************************************
Jag vet inte vad denna mannen har emot mig men han figurerar på snart alla forum som har med vindkraft att göra men under olika namn..

Det verk han påstår att han såg idag, som havererat precis som hans eget, var samma verk fast sålt till sin egen far som dessutom är delägare i firman och som inte vill ha med detta att göra, allt detta under översende av en reporter från Plus redaktionen... på svt...

Inte döljer man en konkurs genom att göra rätt försig och ordna upp alla problem.. jag förstår inte hur du tänker.. Ebaman

Sven Åke Hannevind detta är mitt riktiga namn jag vågar stå för det.
 
S
Jag kommer att med hjälp av vår elfiram göra oberoende mätningar på effekt kontra vind för att visa vad våra verk går för

Sven Åke
 
Nej, Sven-Åke, till skillnad från dig gör jag inga påhopp, utan presenterar riktiga fakta, vilka dessutom är fullt verifierbara, och dessutom kan verifieras av vem som helst, inklusive tredjepart (vilket man kan säga gjordes i dag av reportageteamet från SVT Umeå).

Jag döljer mig inte, snarare fick jag inte använda det användarnamn jag ville av administrativa skäl här på forumet.

Jo det är riktigt, nu när du dragit upp det, PLUS kommer att sända ett repotage på tisdag den11/9 klockan 21:00 repotaget kommer att visa tre installationer av Hannevind kraftverk, varav två är havrerade pga undermålig konstruktion, det tredje står konstigt nog fortfarande upp, men har inte levererat en enda kWh sedan det installerades för drygt 9 månader sedan.

Samtliga dessa tre kraftverk är av den icke-existerande prototypen som du påstår inte finns, dvs dessa kraftverk tillhör de som Elsäkerhetsverket ÅLAGT dig att ta tillbaka vilket du altså INTE gjort. Du har ej heller tagit kontakt med kunderna och påtalat riskerna med dessa kraftverk vilket du också ålades att göra.

Jag kan tänka mig flera skäl till att man inte vågar låta ett företag gå i kk, senaste årsredovisningen kan ju vara ett exempel.

Du har dessutom haft 9 månader på dig att "ordna" upp problemen, nästan 6 månader sedan Konkursen upphävdes, först när du får ett krav med hot om stämmning samt att PLUS med Sverker i spetsen gör ett reportage om dig och ditt företag reagerar du.

Detta är i mitt synsätt synnerligen oseriöst.

Din elfirma kan knappast räknas som oberoende tredjepartskontrollant, försök istället med SP, och få fram riktiga siffror.


EDIT FEL DATUM
 
S
Alla kunder till de verk som eläk sa att vi skulle kontakta och återkalla har vi kontaktat, det finns en kund eller två enligt dig som vägrat höra av sig sedan Per stormen då dom gick sönder det verkar vara dig och din far, jag råkar nu veta att det gäller samma verk och naturligtvis har vi bevis på detta då vi vet vart vi sålt dom..

Sven Åke
 
Verkar inte så, eftesom reportrarna fick åka 6 mil mellan de havrerade verken, följdaktligen kan de ju inte vara monterade hos samma kund eller hur?

Det är ju liksom inte vi som skall höra av oss angående återkallelsen, utan det var ju snarare din skyldighet, vilket du bevisligen inte gjort.

Beträffande stormen per, så fick du mina bilder dagen efter, vilket jag naturligtvis har mottagningskvitto på (är inte internet underbart), så vi har ju liksom inte vägrat höra av sig, snarare är det du som vägrat göra rätt för dig.
 
S
Jo då vi har ring och försökt kontakta alla berörda parter på alla sätt men faktum kvarstår det är mindre än tio 10 verk som byggdes med den felaktighet som elsäk konstaterade, om andra verk havererat går de under vanlig garanti, vilket vi naturligtvis alltid åtgärdat, ang din montering så finns det bildbevis på dålig montering, tex kabeln snurrad flera varv runt masten och sedan fasttejpad med eltejp, dessutom finns det vittnen bla våra åf som sett att hela masten lutar flera grader och svajade vid minsta vind, detta bla är anledningen till att vi inte vill att våra kunder själva ska installera våra verk.

Sven Åke
 
Sven-Åke Hannevind skrev:
Jo då vi har ring och försökt kontakta alla berörda parter på alla sätt men faktum kvarstår det är mindre än tio 10 verk som byggdes med den felaktighet som elsäk konstaterade, om andra verk havererat går de under vanlig garanti, vilket vi naturligtvis alltid åtgärdat, ang din montering så finns det bildbevis på dålig montering, tex kabeln snurrad flera varv runt masten och sedan fasttejpad med eltejp, dessutom finns det vittnen bla våra åf som sett att hela masten lutar flera grader och svajade vid minsta vind, detta bla är anledningen till att vi inte vill att våra kunder själva ska nstallera våra verk.

Sven Åke
Snälla Sven-Åke sluta innan du gör bort dig totalt.
Du har inte försökt kontakta alla parter, vare sig medelst telefon eller brevledes.
Du har inte haft nån ÅF som varit och tittat, det hade vi nämligen känt till. det finns dessutom inga andra vittnen som har kommit med dessa påståenden.
Att masten pumpade, vid vind över 12 m/s beror enbart på din undermåliga mastkonstruktion.

Om du menar den här bilden, kan jag förklara lite för dig:
PICT1293%20(WinCE).JPG

Kabeln är fastsatt med UV-tåliga 10 mm buntband runt masten ned till stagfästet där sedan en wire är fästad och kabeln sedan "buntbandad" på denna wire.
Det du ser på bilden är en kabel som blivit avhuggen av bladen och dragen runt av sagda blad.

Lite skillnad på din "kvalitet" med total avsaknad av erforderliga kabelgenomföringar i motor och genom diverse hål i stålet.
 
S
Hade jag sett en sådan montering hos en av mina åf skulle han bli av med den tjänsten med en gång..
Jag glömde en sak vi drar alltid kabeln inne i masten för säkerhets skull.. även om det innebär mer arbete
har du kontrollerat hur mycket det blåste under Per-stormen i ditt område lite mer än 12m/s kan jag säga även detta via våra gamla åf..och dessutom minst två oberoende väderstationer...
Varför inte erkänna du och ditt ca 1 åriga företag har inte den erfarenhet och kompentens som behövs för lite mer avancerade uppdrag

Sven Åke
 
Men...

Menar du på fullaste alölvar att du säljer ett verk för 25-40 000 (beroende på vem som räknar) och har inte ens själv undersökt om produkten levererar någon ström?

DU kan väl inte på fullaste allvar påstå att du aldrig mätt produktionen på de verk Hannevind levererar?

Jag är allmänt elkunnig, men har bara en ganska populärvetenskaplig kunskap om vindsnurror. Som jag ser det så måste dte ju vara en busenkel mätning. Eller är det något jag missar här?
 
Du, vi har hållit på med betydligt mer avancerade grejjor än det här, långt innan du blev torr bakom öronen.

Jodå, våra loggar säger 18-22 m/s, vi har också några väderstationer att tillgå förstår du, dessutom är de bl.a. monterade i direkt närhet till kraftverket.

Jag har aldrig sagt att det blåste 12 m/s, vad jag skrev vad att masten började pumpa pga undermålig konstruktion vid 12 m/s. Vilket är något helt annat.
 
S
Jag måste gå och sova nu har ett jobb att sköta i morgon, en fråga bara varför kritiserar du bara Hannevind det finns ju en del andra leverantörer av småskalig vindkraft med fruktansvärt bra värden på levererad effekt jämfört med våra verk...

Sven Åke
 
hempularen skrev:
Men...

Menar du på fullaste alölvar att du säljer ett verk för 25-40 000 (beroende på vem som räknar) och har inte ens själv undersökt om produkten levererar någon ström?

DU kan väl inte på fullaste allvar påstå att du aldrig mätt produktionen på de verk Hannevind levererar?

Jag är allmänt elkunnig, men har bara en ganska populärvetenskaplig kunskap om vindsnurror. Som jag ser det så måste dte ju vara en busenkel mätning. Eller är det något jag missar här?
Visst är det enkelt, bara att koppla in en elmätare.
Vill man vara lite mer noggran så använder man sig av en som mäter fasströmmar, fasvinkel, aktiv, reaktiv och skenbar effekt, gärna då med separata klassade strö-trafos.

Vill man vara extra noggran, så kan man ju alltid koppla in oscilloskopet med diffprobar och mäta fasvinkeln mm.
 
Sven-Åke Hannevind skrev:
Jag måste gå och sova nu har ett jobb att sköta i morgon, en fråga bara varför kritiserar du bara Hannevind det finns ju en del andra leverantörer av småskalig vindkraft med fruktansvärt bra värden på levererad effekt jämfört med våra verk...

Sven Åke
Av den enkla anledningen att vi har köpt ett ickefungerande verk av dig, och du inte har skött dig på ett proffesionellt sätt.
 
S
Hej hempularen klart vi har gjort egna mätningar men vi vill ha dom utförda av en oberoende källa pga tex Ebaman.. som misstror oss, de loggar på vindförhållanden som vi använder är lite mer avancerade än din privata vindmätare och de visar över 30m/s i Per stormen
Det är nog inte konstruktionen snarare monteringen som är undermånlig..

Sven Åke
 
S
Herregud var har du lärt dig alla dessa fantaktiska termer... använd en vanlig elmätare och sluta krångla till det för dig.. du kommer bara att köra fast i träsket..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.