Alla svar av den typen raderades av någon anledning. Men det är okej att tipsa om fotanglar. Jag begriper inte hur man resonerar då.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 5 till
  • Laddar…
V
F Femtioelva skrev:
Varför ska alla komma med Åsa-Nisse lösningar? Kameror,gjutna farthinder med hjul, fjärrkontrollsdrivna grindar…

Då du inte har kontakt med kärringen och inte heller önskar ha det i framtiden, skriver du enkelt en lapp och lägger i hennes brevlåda. Förklara att du inte vill ha henne eller hennes bihang på din tomt. Fortsätter hon trotts tillsägelse anmäler du henne för hemfridsbrott.

seså! Nu kan du sluta bry dig, gå vidare och koncentrera dig på livet
Helt klart bästa rådet
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
F Femtioelva skrev:
Varför ska alla komma med Åsa-Nisse lösningar? Kameror,gjutna farthinder med hjul, fjärrkontrollsdrivna grindar…

Då du inte har kontakt med kärringen och inte heller önskar ha det i framtiden, skriver du enkelt en lapp och lägger i hennes brevlåda. Förklara att du inte vill ha henne eller hennes bihang på din tomt. Fortsätter hon trotts tillsägelse anmäler du henne för hemfridsbrott.

seså! Nu kan du sluta bry dig, gå vidare och koncentrera dig på livet
Och om grannen inte slutar…?
 
  • Gilla
  • Haha
Mrjayser och 1 till
  • Laddar…
Claes Sörmland
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Och om grannen inte slutar…?
Gå vidare i livet.
 
  • Gilla
  • Haha
Jenpet och 2 till
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Gå vidare i livet.
Ja, det är ett bra alternativ men inte det var TS söker är jag rädd. Man kan spänna upp ett rep över infarten.
 
  • Gilla
  • Haha
Bengt Numelin och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Och om grannen inte slutar…?
Då får han/hon ta det vidare rättsligt?
 
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
F Femtioelva skrev:
Då får han/hon ta det vidare rättsligt?
Hur då tänkte du? Jag ser ingen väg fram där, en polisanmälan hamnar i runda arkivet ganska snabbt till att börja med…
 
  • Gilla
  • Haha
Mrjayser och 1 till
  • Laddar…
Jag kan bara ansluta mig till alla som har föreslagit fysiska hinder. Helst något som passar in i miljön eller är enkelt att sköta. Jag har bott bredvid den typen av grannar. Fysiska hinder är det enda som hjälper.
 
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 4 till
  • Laddar…
M Madd19 skrev:
Hej!

Våran granne använder ständigt våran uppfart/parkering att köra upp på för att backa in till sin parkering. Och hade det varit så att vi hade haft en ”normal” granne som inte var en sån fruktansvärd besserwisser så hade vi aldrig ens brytt oss om detta. Men nu har vi börjat tröttna på hur grannen hela tiden kör upp hos oss men vi får absolut inte köra upp på hennes parkering.

Vill bara sätta ett stopp på våran parkering när vi inte har bilarna där så hon inte längre kan köra upp och ta sig friheten att göra som hon vill så fort det finns möjlighet för henne.

Vi tänker inte prata med henne om detta. Det går inte. Vi har tagit bort all kontakt med henne pga hur hon är. Men det är en annan historia. Vill bara sätta nån form av stopp eller skylt så får hon fatta själv vad vi tycker :crysmile:

tacksam för alla tips och idéer :D
Well, det beror väl på hur mycket du vill repa skada hennes bil . Nej men skämt åt sido, Om ni också ibland känner behov av att använda henne uppfart för att backa in så tycker jag att ni pratar med henne. Låt henne använda er uppfart så att hon själv inser det en dag att ni är goda grannar. Om ni också skulle bete er som henne då hade det inte funnits nån skillnad mellan Er, eller hur?

bästa hälsningar
 
  • Gilla
  • Haha
Snnica och 2 till
  • Laddar…
Skaffa två motordrivna pollare som hissas upp och ner ur marken. Smidigt, snyggt och säkert men dyrt
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Hur då tänkte du? Jag ser ingen väg fram där, en polisanmälan hamnar i runda arkivet ganska snabbt till att börja med…
Men nu spekulerar du, tro är icke att veta.

Om vi ändå är inne på spekulationer,
bara vetskapen om att du kommer polisanmäla kanske räcker för en tant att sluta med ett beteende, samt att du markerar och sätter punkt för all framtida dialog med henne.

Men du kanske har rätt, situationen är så obekant för mig att jag inte riktigt kan sätta mig in i problemet, eller för den delen slöseriet med tid det kommer innebära. Nu jobbar jag ganska mycket mer än det ”normala” så jag kanske värdesätter min lediga tid på annat sätt
 
  • Haha
Mrjayser
  • Laddar…
Två stolpar som du hänger en kedja mellan, finns en i byn här som har så här. Normalt tycker jag att sånt är löjligt. Men eftersom ni inte får använda hennes uppfart så är jag helt på er sida.
 
  • Gilla
  • Haha
Byggahus48 och 1 till
  • Laddar…
Hur stort problem är det?

För två år sedan va en en tragisk olycka precis utanför vår tomt där en två körde av vägen och en avled. Senare tog föraren livet av sig och de har gjort en liten minnesplats.. vi uppmanar snarare alla att parkera på vår tomt som ska besöka så vi slipper fler olyckor ...
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Wow
  • Haha
Qwerty987654 och 5 till
  • Laddar…
A adams1 skrev:
Skaffa två motordrivna pollare som hissas upp och ner ur marken. Smidigt, snyggt och säkert men dyrt
Inget en vanlig människa har råd med….
 
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 2 till
  • Laddar…
F Femtioelva skrev:
Men nu spekulerar du, tro är icke att veta.

Om vi ändå är inne på spekulationer,
bara vetskapen om att du kommer polisanmäla kanske räcker för en tant att sluta med ett beteende, samt att du markerar och sätter punkt för all framtida dialog med henne.

Men du kanske har rätt, situationen är så obekant för mig att jag inte riktigt kan sätta mig in i problemet, eller för den delen slöseriet med tid det kommer innebära. Nu jobbar jag ganska mycket mer än det ”normala” så jag kanske värdesätter min lediga tid på annat sätt
Problemet här riskerar att bli att grannen inte ens får ett samtal av polisen , ingen effekt! Sedan går det ju inte att stämma grannen för hennes beteende, eller missar jag något ?
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
wikla1 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.