Excel
Fixa rejäla pollare!
 
  • Gilla
  • Haha
gasell och 3 till
  • Laddar…
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Jag har raderat inlägg som inte hjälper TS. Se 5.4.2 och 5.4.3 i våra diskussionsregler: [länk]

/Moderator
Du missade en hel massa om du skulle ta bort de som inte är tillhjälp.
Jag tycker snarare att du tog bort de vettiga inläggen.
 
  • Gilla
Klas Fransson och 8 till
  • Laddar…
Bom med elektrisk öppning. En vanlig fönsteröppnare klarar med lätthet en välbalanserad bom. Fjärrkontroll i mobilen.
 
  • Gilla
  • Haha
gasell och 3 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Du missade en hel massa om du skulle ta bort de som inte är tillhjälp.
Jag tycker snarare att du tog bort de vettiga inläggen.
Vad står det i § 8 i forumreglerna?
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Medioker och 6 till
  • Laddar…
Hum En skylt med var det gul svar skylt "privat mark", Samt en fake eller riktig säkerhets kamera riktat mot ytan.
Obs måste riktas så den ej filmar vägen/gång banan/grannen bara egna tomten delen får filmas.
en imou Bullet 2C, 4MP från netnet, ett sd kort (strunta i månad avgift för lagring).

Det hade nog varit mitt val.
Vem vill göra små fel skit fel när någon tittar på och filmar det hela!
Finns kanske bättre smartare alternativ men vad jag kör med på bakdelen av tomten fnv inte för de avskräcker vildsvin&hjortarna ioförsej.
 
  • Gilla
  • Haha
Aniaki och 1 till
  • Laddar…
TRJBerg
Det mest tid/besvär/kostnadsekonomiska är nog att ställa ut en skottkärra eller liknande som någon annan här föreslog.
Är grannen väldigt envis i det här så blir lösningen dyr.
 
  • Gilla
  • Haha
MichelleW och 4 till
  • Laddar…
Varför inte bara en kedja som går att haka av och på?
 
  • Gilla
  • Haha
Bengtbygg och 22 till
  • Laddar…
Eller varför inte ställa ut en till-salu-skylt på er uppfart?
Grannen blir glad när den ser skylten men kan inte använda er uppfart. Eventuella spekulanter kanske parkerar hos henne för att sedan smyga runt i er trädgård när ni är på jobbet.
Har ni tur kanske ni till och med får ett skapligt bud på huset från någon skum mäklarhatare.
 
  • Haha
  • Gilla
kwasibengt och 10 till
  • Laddar…
Sätt en stolpe på varje sida om uppfarten och häng ett snyggt hamparep mellan dem.
 
  • Gilla
  • Haha
Marielisan och 12 till
  • Laddar…
Jag kan förstå din irritation men att ställa dit diverse föremål som pollare och skottkärror eller spärra av med grindar, bommar och kedjor blir ju bara besvärligt för dig själv när du ska köra ut från eller in på din garageinfart och måste stiga ur bilen varje gång för att stänga, öppna och plocka bort eller placera ut hindren.

En fjärrstyrd bom eller grind är det bästa om du vill spärra av utan besvär men är också det dyra alternativet.
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 3 till
  • Laddar…
M Madd19 skrev:
Hej!

Våran granne använder ständigt våran uppfart/parkering att köra upp på för att backa in till sin parkering. Och hade det varit så att vi hade haft en ”normal” granne som inte var en sån fruktansvärd besserwisser så hade vi aldrig ens brytt oss om detta. Men nu har vi börjat tröttna på hur grannen hela tiden kör upp hos oss men vi får absolut inte köra upp på hennes parkering.

Vill bara sätta ett stopp på våran parkering när vi inte har bilarna där så hon inte längre kan köra upp och ta sig friheten att göra som hon vill så fort det finns möjlighet för henne.

Vi tänker inte prata med henne om detta. Det går inte. Vi har tagit bort all kontakt med henne pga hur hon är. Men det är en annan historia. Vill bara sätta nån form av stopp eller skylt så får hon fatta själv vad vi tycker :crysmile:

tacksam för alla tips och idéer :D
Hej. Jag såg en väldigt bra ”avskräckare” en gång.
någon ville inte att man skulle köra på deras väg. dom hade skurit till taggar i tjockt gummi (tänk sågtänder) och grävt ner dessa rakt över vägen. Ofarliga att köra över men väldigt avskräckande.
Eller så spänner ni bara en kedja över… billigast
Eller så gräver man ner stolpar som fjärrmanövreras…. Dyrast (bäst)

Lycka till
 
  • Gilla
  • Haha
gasell och 8 till
  • Laddar…
Varför ska alla komma med Åsa-Nisse lösningar? Kameror,gjutna farthinder med hjul, fjärrkontrollsdrivna grindar…

Då du inte har kontakt med kärringen och inte heller önskar ha det i framtiden, skriver du enkelt en lapp och lägger i hennes brevlåda. Förklara att du inte vill ha henne eller hennes bihang på din tomt. Fortsätter hon trotts tillsägelse anmäler du henne för hemfridsbrott.

seså! Nu kan du sluta bry dig, gå vidare och koncentrera dig på livet
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Haha
lilytwig och 35 till
  • Laddar…
När man har hör talas om grannfejder, så brukar de ju alltid bara trappas upp. Ett krig vill du väl inte ha? Tänk på blodtrycket!
Försök att hantera detta på ett vuxet sätt. Om hon använder din yta att vända på, gör detsamma med hennes (med ett oskyldigt leende, som någon föreslog).
 
  • Gilla
  • Haha
KHW och 7 till
  • Laddar…
E Emma Johnsson skrev:
Sätt en stolpe på varje sida om uppfarten och häng ett snyggt hamparep mellan dem.
+1 på den! Vi satte upp ett helt staket av stolpar + juterep på en del av vår tomt eftersom folk trodde att det var parkmark och rastade sina hundar där. Eftersom det är gräsmatta kunde vi sätta upp stolparna med hjälp av stolpspjut. Billigt och snabbt, och ser inte ut som att man är på väg att starta krig mot grannarna. Bara ett litet ”här bor jag”.
 
  • Gilla
  • Haha
MichelleW och 11 till
  • Laddar…
M Madd19 skrev:
Hej!

Våran granne använder ständigt våran uppfart/parkering att köra upp på för att backa in till sin parkering. Och hade det varit så att vi hade haft en ”normal” granne som inte var en sån fruktansvärd besserwisser så hade vi aldrig ens brytt oss om detta. Men nu har vi börjat tröttna på hur grannen hela tiden kör upp hos oss men vi får absolut inte köra upp på hennes parkering.

Vill bara sätta ett stopp på våran parkering när vi inte har bilarna där så hon inte längre kan köra upp och ta sig friheten att göra som hon vill så fort det finns möjlighet för henne.

Vi tänker inte prata med henne om detta. Det går inte. Vi har tagit bort all kontakt med henne pga hur hon är. Men det är en annan historia. Vill bara sätta nån form av stopp eller skylt så får hon fatta själv vad vi tycker :crysmile:

tacksam för alla tips och idéer :D
Då du/ ni klippt all kontakt med grannen kan du göra samma sak. Det är lika stort besvär för grannen att tänka ut sätt att hindra er antar jag!?! Låt grannen ha huvudvärk över hur det ska lösas...
 
  • Gilla
  • Haha
och en till och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.