N Niq skrev:
Tror du behöver få in bilen någonstans varmt och torka ur den ordentligt. Eventuellt kan det fungera med kupévärmare och fönstret lite på springa så fukten vädras ut
Nu har jag lyckats låna in mig i ett garage över helgen så får vi se vad det ger.
 
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
galento
e02jr e02jr skrev:
Jodå, men adsl höll strax över 20...

Såhär dåligt nät har jag inte haft sen vi bytte från 56k-modem hemma hos föräldrarna på andra sidan millennieskiftet.
Kollade det mobila "bredbandet" också från Telia . Fiber är nog överlägset men vi
klarar oss bra med detta.

Skärmdump av internethastighetstest: nedladdning 14,24 Mbit/s, uppladdning 8,92 Mbit/s, svarstid 32,83 ms.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
N nybyggarn3 skrev:
Nu har jag lyckats låna in mig i ett garage över helgen så får vi se vad det ger.
Tror att om du vill torka den ordentligt så behöver du sätta någon värmefläkt inne i bilen och lämna fönstren delvis öppna . Så att det blir varmt i hela bilen men att fukten ändå vädras ur lätt.

Om golvmattorn är genomblöta så kan du behöva lyfta dom från golvet för att dom ska torka ordentligt.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Ett kompletterande GAAAAHHH!!!!!!!!!:
Efter snöincidenten är bilen inte fullt frisk. Torkarna går inte att stänga av. Alla lägen på spaken fungerar klockrent, utom avstängdläget. Där går torkarna i ett fast, ganska snabbt, intervall. Dessutom varnar bilen för att stabiliseringssystemet är ur funktion och begränsar effekten kraftigt.
Jag skulle övervägt att kontakta försäkringsbolaget, ett fuktskadat elsystem i en modern bil är inte att leka med, fel kan ligga latenta och blomma upp långt senare.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
galento
snaggletooth snaggletooth skrev:
Jag skulle övervägt att kontakta försäkringsbolaget, ett fuktskadat elsystem i en modern bil är inte att leka med, fel kan ligga latenta och blomma upp långt senare.
Det skulle jag gjort också och som Niq
skriver , alla som fått dyngsura golvmattor
vet hur segtorkade dessa är med isolering.
 
hsd
Det var bättre förr, då var det enkelt att lyfta ut golvmattor och torka dessa över natten
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Det var bättre förr, då var det enkelt att lyfta ut golvmattor och torka dessa över natten
Allt var bättre förr när det gäller bilar.
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
hsd
Mmm
Rundsmörjning ...vsr 200:e mil...

Roligt med bilmattor då biltillverkaren gör allt för att det ska bli mjukt och elegant sen köper man gummimattor
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Ett kompletterande GAAAAHHH!!!!!!!!!:
Efter snöincidenten är bilen inte fullt frisk. Torkarna går inte att stänga av. Alla lägen på spaken fungerar klockrent, utom avstängdläget. Där går torkarna i ett fast, ganska snabbt, intervall. Dessutom varnar bilen för att stabiliseringssystemet är ur funktion och begränsar effekten kraftigt.
Påminner om V70'n vi hade en gång. Den började låsa sig själv spontant när det var fuktigt ute. Den låste sig även om nyckeln satt i även om det inte skulle vara möjligt. Lämnade till slut in den på Volvoverkstan och var VÄLDIGT tydlig med att mekanikern inte skulle lämna nyckeln i bilen om han skulle stänga dörrarna eftersom han då riskerade att bli utlåst. Det tog inte mer än 1,5 timmar innan han ringde och lyckats med det jag varnade för. GAAAAHHH!!!!!!!
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
snaggletooth snaggletooth skrev:
Jag skulle övervägt att kontakta försäkringsbolaget, ett fuktskadat elsystem i en modern bil är inte att leka med, fel kan ligga latenta och blomma upp långt senare.
Hallå,
Jag fick för mig att det inte finns något att hämta i försäkringen. Har för visso helförsäkring men bilen har gått för långt för att omfattas av maskinskada.
 
K Kirre2 skrev:
Allt var bättre förr när det gäller bilar.
Bränsleförbrukningen?
 
galento
F fribygg skrev:
Bränsleförbrukningen?
Ingen skatt , bes vartannat år ;) ( eller ingen bes heller )
Kör så få mil så det är viktigare med billigare fasta kostnader
än liten bränsleförbrukning.
 
  • Gilla
mikethebik och 2 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Hallå,
Jag fick för mig att det inte finns något att hämta i försäkringen. Har för visso helförsäkring men bilen har gått för långt för att omfattas av maskinskada.
Fast nu har ju skadan uppstått genom olyckshändelse/yttre påverkan, det är ju inget tekniskt fel från början.
 
snaggletooth snaggletooth skrev:
Fast nu har ju skadan uppstått genom olyckshändelse/yttre påverkan, det är ju inget tekniskt fel från början.
Sant. Vet dock inte om bilförsäkringen omfattar denna typ av skada. Hade det varit en vitvara eller liknande i huset hade hemförsäkringen tagit skadan. Det har vi provat när dottern föll över luckan på diskmaskinen.

Har gjort en skadeanmälan så får vi se vad dom säger.
 
GAAAAAHHHHHH!!!!!

Felsökt hemmanätet i timmar då saker inte längre pratade med varandra, mDNS verkade inte funka. Kom tillslut på att jag uppdaterade FW på en UniFi switch ett par dagar sen till 6.4.18 som tydligen har en bugg. Nedgradering och allt kom igång igen men tyvärr började i fel ände så nu behöver jag lägga tillbaka alla prylar från HomeBridge under Apple Home .
 
  • Ledsen
  • Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.