Jonas Persson
Roga1337 Roga1337 skrev:
Tävlingen om vem som hade värst cykelstyre i kvarteret (bockstyren, crossstyren etc) upphörde när någons pappa bestämde sig för att svetsade ihop ett ”Out of this World” styre…:rofl:
Tuffa grabbar hade ringklockor längs med hela styret. De var även trimmade - de snurrade lätt. Lät mäktigt när man drog med handen längs med styret.

Säljs idag som ringklocka 60-tal. Jag minns dem från 70-talet, men var för liten på 60-talet för att minnas om de fanns även då.
Fyra silverfärgade metallskallar på färgade stenar. Konstnärlig, reflekterande, ovanlig, dekorativ installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Blodsoppen och 1 till
  • Laddar…
richardtenggren
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
BMX hade man :) gjorde kvarteret osäkert i slutet av 80-talet :)

Bara några år senare var det mountain bike som gällde.

Edit: vilket förmögenhet man lagt på barncyklar. Frog Springcykel, Frog 40, Frog 53 och nu Frog 67 och frågan är om det inte blir en till innan fullstor ram :crysmile:
Själv tycker jag Commencal har bland de snyggaste och schysstaste barncyklarna ;)
Kostar dock lite, men det gillar ju du :geek:
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Själv tycker jag Commencal har bland de snyggaste och schysstaste barncyklarna ;)
Kostar dock lite, men det gillar ju du :geek:
Grabbens Frog 67 ser ju rätt okej ut

Blå landsvägscykel med märkningen "FROG 67" på vita bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
richardtenggren
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Grabbens Frog 67 ser ju rätt okej ut

[bild]
Tänkte det var mtb du ville ha! Då är nog Commencal inget för dig är jag rädd.

Tycker denna är clean för att vara till en 3 åring :)
Mountainbike, tjocka däck, stöd mot betong, trästaket, utomhus, gräs, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Bilden följer inte velominati…)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
Tänkte det var mtb du ville ha! Då är nog Commencal inget för dig är jag rädd.

Tycker denna är clean för att vara till en 3 åring :)
[bild]
(Bilden följer inte velominati…)
Var ska vi köra den i stan, bara onödig friktion :)
 
  • Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
Apropå cyklar, en sån här har jag nästan glömt bort att jag cyklat på.

Militärgrön cykel med bagagehållare, stående på asfalt, ingen person synlig, dagsljus, löv på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Försvarets M105, ofta benämnd som LTAC - Lätt terränggående attackcykel.
 
  • Gilla
Långfarare och 16 till
  • Laddar…
En till sak som kanske glömts bort - den hjuldrivna framlampan, vars intensitet berodde på hur fort du kunde trampa :rofl:
 
  • Gilla
Långfarare och 2 till
  • Laddar…
…Man undrar ju hur många klädnypor och spelkort som gått åt pga cyklarna:thinking:
 
  • Gilla
  • Haha
Patrik440 och 4 till
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
En till sak som kanske glömts bort - den hjuldrivna framlampan, vars intensitet berodde på hur fort du kunde trampa :rofl:
Nej nej, en sådan sitter på min cykel på jobbet...

Har dock tagit eget initiativ och satt på egenköpt laddbar led belysning. :oops:
 
Maria T
Säljs idag som ringklocka 60-tal. Jag minns dem från 70-talet, men var för liten på 60-talet för att minnas om de fanns även då.
[bild]
Som våghalsig 10-åring med cirkusambitioner gjorde jag konster på cykeln och landade på styret så ringklockan träffade precis där revbenen möts (sternum), hade en inbuktning där som satt i ett par år...
 
  • Wow
  • Ledsen
Långfarare och 3 till
  • Laddar…
Sambon har köpt svinstark xenon-lampa till grabbens cykel. Som han gärna riktar lite uppåt livsfarligt bländar precis alla inkl mötande bilister
 
Magnus E K
Även cyklister måste blända av vid möte.
 
  • Gilla
Bengt Henrik och 1 till
  • Laddar…
Lär dina barn lite trafikvett innan de bländar ihjäl någon.
 
  • Gilla
DTanner och 4 till
  • Laddar…
L Lucif3r skrev:
En till sak som kanske glömts bort - den hjuldrivna framlampan, vars intensitet berodde på hur fort du kunde trampa :rofl:
Menar du en vanlig dynamo? Det har jag fortfarande på en av cyklarna och en annan cykel har den inbyggd i navet.
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Maria T Maria T skrev:
Som våghalsig 10-åring med cirkusambitioner gjorde jag konster på cykeln och landade på styret så ringklockan träffade precis där revbenen möts (sternum), hade en inbuktning där som satt i ett par år...
När man som liten grabb varit på marknad och sett William Arnes Motorcirkus, sedan åkte jag hem och körde sönder min fars fina gräsklädda slänt för att försöka likna de konstnummer som gjordes i den stora "trätunnan".
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.