Hej!

Våran granne använder ständigt våran uppfart/parkering att köra upp på för att backa in till sin parkering. Och hade det varit så att vi hade haft en ”normal” granne som inte var en sån fruktansvärd besserwisser så hade vi aldrig ens brytt oss om detta. Men nu har vi börjat tröttna på hur grannen hela tiden kör upp hos oss men vi får absolut inte köra upp på hennes parkering.

Vill bara sätta ett stopp på våran parkering när vi inte har bilarna där så hon inte längre kan köra upp och ta sig friheten att göra som hon vill så fort det finns möjlighet för henne.

Vi tänker inte prata med henne om detta. Det går inte. Vi har tagit bort all kontakt med henne pga hur hon är. Men det är en annan historia. Vill bara sätta nån form av stopp eller skylt så får hon fatta själv vad vi tycker :crysmile:

tacksam för alla tips och idéer :D
 
  • Gilla
  • Haha
SonnyListon och 6 till
  • Laddar…
Ställ ut skottkärran
 
  • Gilla
  • Haha
magnuse74 och 36 till
  • Laddar…
Det beror helt på hur er uppfart ser ut? Går det att ha en enkel grind? Gärna fjärrmanövrerad. En grind kan även vara av typen skjutgrind. En bom? I värsta fall finns det fjärrmanövrerade pollare som kan höjas och sänkas. Det är bara en kostnadsfråga.

Annars är jag väl inne på samma spår som övriga här. Låt det vara. Var den vuxne i rummet och lägg energin på annat. Sen kan ju ni i er tur bara strunta i vad grannen tycker och tänker om olika saker. Behöver ni vända på dennes uppfart gör ni naturligtvis det. Le, var lycklig och låt grannens blodtryck var i farozonen istället. Så kan ni breda ut er lite på dennes bekostnad istället.
 
  • Gilla
Rigor och 75 till
  • Laddar…
M Madd19 skrev:
Hej!

Våran granne använder ständigt våran uppfart/parkering att köra upp på för att backa in till sin parkering. Och hade det varit så att vi hade haft en ”normal” granne som inte var en sån fruktansvärd besserwisser så hade vi aldrig ens brytt oss om detta. Men nu har vi börjat tröttna på hur grannen hela tiden kör upp hos oss men vi får absolut inte köra upp på hennes parkering.

Vill bara sätta ett stopp på våran parkering när vi inte har bilarna där så hon inte längre kan köra upp och ta sig friheten att göra som hon vill så fort det finns möjlighet för henne.

Vi tänker inte prata med henne om detta. Det går inte. Vi har tagit bort all kontakt med henne pga hur hon är. Men det är en annan historia. Vill bara sätta nån form av stopp eller skylt så får hon fatta själv vad vi tycker :crysmile:

tacksam för alla tips och idéer :D
Du få lägga en planka model grövre när ni inte är där, blir mer jobb för er än för er än jävelskap för grannen.

Annars får ni sätta upp något högre stenhinder i mitten, mellan era bilar. Då risken bara att ni själva glömmer bort det en dag och skadar er egen bil. Blir jobbigare för grannen att backa in, men inte omöjligt.
 
  • Gilla
  • Haha
Mrjayser och 1 till
  • Laddar…
M Madd19 skrev:
Hej!

Våran granne använder ständigt våran uppfart/parkering att köra upp på för att backa in till sin parkering. Och hade det varit så att vi hade haft en ”normal” granne som inte var en sån fruktansvärd besserwisser så hade vi aldrig ens brytt oss om detta. Men nu har vi börjat tröttna på hur grannen hela tiden kör upp hos oss men vi får absolut inte köra upp på hennes parkering.

Vill bara sätta ett stopp på våran parkering när vi inte har bilarna där så hon inte längre kan köra upp och ta sig friheten att göra som hon vill så fort det finns möjlighet för henne.

Vi tänker inte prata med henne om detta. Det går inte. Vi har tagit bort all kontakt med henne pga hur hon är. Men det är en annan historia. Vill bara sätta nån form av stopp eller skylt så får hon fatta själv vad vi tycker :crysmile:

tacksam för alla tips och idéer :D
Växla upp en nivå eller två!
Bygg en liten enkel spikmatta som ni drar fram ni lämnar uppfarten.

Obs!
Glöm inte bort att ni har en spikmatta när ni kommer hem igen...
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Johan Fraxinus och 52 till
  • Laddar…
Rulla ut en rimligt stor sten så det klonkar till någon stötfångare eller avgassystem
 
  • Gilla
  • Haha
Mrjayser och 1 till
  • Laddar…
Åsa Lund
Ff inget foto eller skiss på uppfarten?
 
  • Gilla
  • Haha
Mörner och 9 till
  • Laddar…
J Jerald Stuartson skrev:
Uppenbarligen är inte ert tankesätt särskilt civiliserat heller.
Vad rättfärdigar någon att köra upp på andras mark? Det tillhör ju bara sunt förnuft att inte köra in på andras privata uppfarter.
Skulle folk använda min uppfart så hade jag så snabbt som möjligt slängt upp grindar med motor.

Fick sätta upp grind för att idioter trodde de kunde gena genom min trädgård för att spara 30-40 meter.
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
Snailman och 13 till
  • Laddar…
Många intressanta råd i tråden.

Jag kan sympatisera med att man kan reta sig på folk som tar sig en massa friheter.
Jag kan också förstå att det som låter som en skitsak kan vara en rätt stor grej när den är #98 i en lång lista.

Rådet om skottkärran tycker jag är bra, prova!
Det kostar absolut ingenting.

En grind kommer kosta mkt mer och innebära visst meck vid snöröjning.
 
  • Gilla
  • Haha
Rigor och 11 till
  • Laddar…
Fotanglar går att tillverka med slang och spik, obs att jag rekommenderar dig att inte göra något olagligt.

Hade det varit en "normal" person så hade jag inte brytt mig, när det gäller sådana typer som du beskriver hade jag gett igen.
 
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
gasell och 5 till
  • Laddar…
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
M Madd19 skrev:
Hej!

Våran granne använder ständigt våran uppfart/parkering att köra upp på för att backa in till sin parkering. Och hade det varit så att vi hade haft en ”normal” granne som inte var en sån fruktansvärd besserwisser så hade vi aldrig ens brytt oss om detta. Men nu har vi börjat tröttna på hur grannen hela tiden kör upp hos oss men vi får absolut inte köra upp på hennes parkering.

Vill bara sätta ett stopp på våran parkering när vi inte har bilarna där så hon inte längre kan köra upp och ta sig friheten att göra som hon vill så fort det finns möjlighet för henne.

Vi tänker inte prata med henne om detta. Det går inte. Vi har tagit bort all kontakt med henne pga hur hon är. Men det är en annan historia. Vill bara sätta nån form av stopp eller skylt så får hon fatta själv vad vi tycker :crysmile:

tacksam för alla tips och idéer :D
finns stolpar att köpa och dom stopar folk från ta din bil med

https://www.leroymerlin.fr/produits...ttable-borne-stationnement-cles-83705503.html


https://www.leroymerlin.fr/produits...et-du-parking/barriere-de-parking-rabattable/
 
  • Gilla
  • Haha
Mrjayser och 1 till
  • Laddar…
Rimligt förslag: Ställ ut ett hockey-/bandymål.

Mindre rimligt: Sälj dina motordrivna fordon och köp häck, jord och grävmaskinstid för pengarna.
 
  • Gilla
  • Haha
arkTecko och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.