E Edlunn skrev:
Minns inte exakt men under car i infotainmentsystemet finns fönster/dörrar och där kan det ställas in.
Tackar får kolla när jag sitter i bilen igen.
/B
 
GAAAAHHHH!! Men sluta snöa någon gång!! Det räcker nu!!!!!!!!!!!!!!!
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
GAAAAHHHH!! Men sluta snöa någon gång!! Det räcker nu!!!!!!!!!!!!!!!
Skicka hit det och några minusgrader :)
 
  • Gilla
Tokslut och 4 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
GAAAAHHHH!! Men sluta snöa någon gång!! Det räcker nu!!!!!!!!!!!!!!!
Ser ut som om norrlandskusten börjar närma sig metern...
Karta över Sverige visar snödjup i centimeter, olika nyanser av blått och grönt, datumet 2023-01-10.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
B b8q skrev:
Ser ut som om norrlandskusten börjar närma sig metern...
[bild]
Bara metern kvar till snödjupet 2018 :surprised:
 
M Myckling skrev:
GAAAAHHHH!! Men sluta snöa någon gång!! Det räcker nu!!!!!!!!!!!!!!!
Strör hånfullt lite salt i såren med denna bild från min lunchcykeltur, noterar samtidigt att OM vi hade haft minusgrader hela tiden sedan nyår hade vi haft över en meter nu, så mycket har det regnat:
Vintersolnedgång vid busshållplats, smältande snö, gata, skyltning för "Turf", klar himmel, och några bilar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Bara metern kvar till snödjupet 2018 :surprised:

31 mars 2018.

MaNE-TzwTV_j1pHwFDkW1Fa7DQMNLNE4RIXJLD9L6UnbTkMwtS7gC7FJ70meV89wpy9FgYg7cu99eUtYRfI7VKB6AulsTLeYufXfHkzo22NNP55yP1h_uxtpRNFFE4Bm8ovB59jgS-QaNiRTYb-OXyyZy9yWHJFYmxIVuVxHoAlgF1XLLNuwnAbZNVylnThrL9k0b-WehZvU_zia6wgD4vCgPB2yvK9qWqcH_4LvwBHeVd8Viy7PhCVNp1IbmjTELIw8o9xARtK0e-MfdLCnf3YG8h7GqN02dbcRTuh6iAQijTXkCM7XxSThqesurTklzvz7DJBf1f2ANJcQ7AzopOLu6mAUbQXphKUZlZbUeTUnX7iWHAQKqqIImhfeiRGpwNiHmeq1WmMoHtHiZUFyQLNAf68TzfjnmEZOzU2kgyklmbvz1KLfK6Rlp_Xiv_ZrhvpX2tHScl3gpkRvWGTyPLEc84YrI8em9VmmgZoZGOrmgDwS0HbXq01Nlq2uXmCz5H5FvNnZT1z-Grp0RKIuJ9ScUdSaLJqbfCH0AhGdO3tCxnPiVxSxuxX_DMQHz-xmmg3UHq_HEvB6Xn8WrTelo9hvLWgmF_N4Zk9E6lp2dqweCMk7AI5ZY9e_X6mecE-aL5tUFlu-dTnbL5Senj9T9yqbGMCXRO6OT9kBDa7_STFopg2oBLEaH-riyBe4WmkfIfTNoM3e1tjTuNpqdSxMaQW5qdmXL_REc1SjGzZjWL7CFVOVU8FMybf9StgauKfKAI4RCvI-vme1IP5XxMknTBRc4xjBsBnb3UqsmNAztmDOr_jWjRioCQ7YOSybfW1bnVDm1p2GEu_1mmPqUygIFcsukMvKO3xBNS2FdOdacUjL7Q9VZJOYLXyCrCtdiYL9o6MNzw5UVZ8vqrjGqUhZqg8LGgZBSmYSC_uyw8X7bSj4-YWc=w2306-h1297-no

Jag har verkligen inget emot snö men nu har det på några få dygn rasat ner grymt mycket tung klibbsnö i kombination med blåst. Det har inneburit ett konstant skottande/snöslungande och nu måste man upp på ett gäng tak och skotta för det har drivit ihop gigantiska drivor på läsidorna som måste bort. Dessutom knäcks träd och buskar som stickor. Stod igårkväll och lyssnade upp i skogen och det var ett ständigt knakande och smällande av träd som gav upp under tyngden.
 
  • Wow
  • Gilla
Bendish och 3 till
  • Laddar…
M Myckling skrev:
Ja det är brutalt nu. Var precis en vända upp i skogen och det knakar och smäller överallt. Väntar bara på strömavbrottet nu.

M Myckling skrev:
31 mars 2018.

[bild]

Jag har verkligen inget emot snö men nu har det på några få dygn rasat ner grymt mycket tung klibbsnö i kombination med blåst. Det har inneburit ett konstant skottande/snöslungande och nu måste man upp på ett gäng tak och skotta för det har drivit ihop gigantiska drivor på läsidorna som måste bort. Dessutom knäcks träd och buskar som stickor. Stod igårkväll och lyssnade upp i skogen och det var ett ständigt knakande och smällande av träd som gav upp under tyngden.
Ja, det blir mycket trasigt att ta reda på när våren kommer :( Vi har ett flertal stora björkar som står nere på gården, sedan vi köpte 2015 har de klarat vintrarna utan annat än att en och annan kvist farit (även kaosvintern 2018), men nu ser det ut att vara mycket kraftiga grenar som är ordentligt förstörda. Syrenerna, häcken och buskarna ligger ned under snötyngden, frågan är hur mycket som är kvar av dem när vintern är slut. Plus, som du säger, alla jäkla tak som måste skottas. Imorgon ska det dessutom komma en del som regn (åtminstone här mot kusten), det blir ju "roligt" när allt blir ännu tyngre :rolleyes:

Hur har det gått med strömmen? Peppar peppar har vi fortfarande inte haft något avbrott än (fast jag sitter på jobbet nu, så det kan mycket väl vara svart när jag kommer hem eftersom jag är lite kaxig).
 
M Myckling skrev:
31 mars 2018.

[bild]

Jag har verkligen inget emot snö men nu har det på några få dygn rasat ner grymt mycket tung klibbsnö i kombination med blåst. Det har inneburit ett konstant skottande/snöslungande och nu måste man upp på ett gäng tak och skotta för det har drivit ihop gigantiska drivor på läsidorna som måste bort. Dessutom knäcks träd och buskar som stickor. Stod igårkväll och lyssnade upp i skogen och det var ett ständigt knakande och smällande av träd som gav upp under tyngden.
Härlig bild (y)
Samma som hände här för några veckor sen, 60 cm blötsnö, det ligger brutna träd o grenar överallt efter det.
Jag åkte genvägen genom Matfors sydväst om Sundsvall 2018, de hade då mest snö i Sverige, 2 meter.
Nästan otroligt att se, och att de lyckats ploga fram vägarna.
 
Jumos Jumos skrev:
Ja, det blir mycket trasigt att ta reda på när våren kommer :( Vi har ett flertal stora björkar som står nere på gården, sedan vi köpte 2015 har de klarat vintrarna utan annat än att en och annan kvist farit (även kaosvintern 2018), men nu ser det ut att vara mycket kraftiga grenar som är ordentligt förstörda. Syrenerna, häcken och buskarna ligger ned under snötyngden, frågan är hur mycket som är kvar av dem när vintern är slut. Plus, som du säger, alla jäkla tak som måste skottas. Imorgon ska det dessutom komma en del som regn (åtminstone här mot kusten), det blir ju "roligt" när allt blir ännu tyngre :rolleyes:

Hur har det gått med strömmen? Peppar peppar har vi fortfarande inte haft något avbrott än (fast jag sitter på jobbet nu, så det kan mycket väl vara svart när jag kommer hem eftersom jag är lite kaxig).
Jodå. Strömavbrottet kom som ett brev på posten. Dock i fritidshuset så inget vi märkte av. Det översteg 12 timmar så ku får man en peng i ersättning. :)
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Gaaaahhhh
All time high på elräkning, var är alla bidrag?!
Men visst räkningen var väl enligt förväntan... :rolleyes:
 
Noramasen Noramasen skrev:
Ja det där är ingen önskesits.:cry: Och vad gäller WV :mad:
VW. Volkswagen. (Sorry, kunde inte låta bli...)
 
  • Gilla
Workingclasshero och 1 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
VW. Volkswagen. (Sorry, kunde inte låta bli...)
Bokstavsfascist JAG har en WV
Men GAAAAHHH över att det är inte första gången jag wäxlar på bokstäverna, och det i detta forum. Att man inte lär sig. Men tredje gången gillt. Gör nytt försök…..
WV. GAAAAAHH!!!
 
  • Gilla
  • Haha
dibb och 4 till
  • Laddar…
GAAAAH!
Varför kostar det 22 000 extra att slippa en vit bil? (vit ingår, svart +13 000, grå +15 000, blå +17000, röd +22 000)
 
Anna_H Anna_H skrev:
GAAAAH!
Varför kostar det 22 000 extra att slippa en vit bil? (vit ingår, svart +13 000, grå +15 000, blå +17000, röd +22 000)
Du tänker ju helt fel!

Vit bil ger rabatt. Röd bil kostar såklart extra eftersom röda bilar går fortare än andra, och det avspeglar sig i utrustningen.
 
  • Gilla
  • Älska
mikethebik och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.