FredrikR FredrikR skrev:
Jag har 2st Arlo Ultra (4K) sedan dryga 2 år tillbaka.
Kör utan abonnemang nu med lokal lagring i basstationen.
Bra mörkerseende tycker jag.
Hur stor USB - sticka behöver jag till två 2k kameror?
 
MathiasS MathiasS skrev:
Hur stor USB - sticka behöver jag till två 2k kameror?
Oj, jag hittade nå gammalt micro sd, som inte var speciellt stort, som jag tjoffade i och det räcker länge.
Har ställt in geofencing så kamerorna är inaktiva när jag är hemma.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Oj, jag hittade nå gammalt micro sd, som inte var speciellt stort, som jag tjoffade i och det räcker länge.
Har ställt in geofencing så kamerorna är inaktiva när jag är hemma.
ok men då funkar säkert ett 128GB för 200 spänn
 
MathiasS MathiasS skrev:
ok men då funkar säkert ett 128GB för 200 spänn
Absolut.
Ska se om jag kan se hur stort minne jag har i samt hur lång backlog jag har. (y)

Edit.
Jag slarvade nog med att ladda kamerorna före jul men ser ut att ha en månad bakåt iaf.
 
Redigerat:
  • Gilla
MathiasS
  • Laddar…
J JDoppingen skrev:
Du behöver en basstation när kamerorna kräver det. Den ena modellen du länkat behöver basstation och den andra behöver det inte.
Min tolkning efter att ha kommunicerat med Arlo är att en basstation eller "smart hub" inte är nödvaändig till någon av kamerorna.
Men kan vara ett bra tillval om man vill lagra material lokalt.
 
Hannuse Hannuse skrev:
Min tolkning efter att ha kommunicerat med Arlo är att en basstation eller "smart hub" inte är nödvaändig till någon av kamerorna.
Men kan vara ett bra tillval om man vill lagra material lokalt.
Det finns WiFi kameror, och kameror som ansluter till smarthuben.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Det finns WiFi kameror, och kameror som ansluter till smarthuben.
Ok, men det var inte den uppfattningen jag fick.
Smarthuben är egentligen en WiFi router som kopplas till dit egna nätverk.
Men alla kamerorna är WiFi, som dom kan lika gärna kopplas till din egna WiFi router, men då har du ingen lokal lagring av bildmaterialet.
Men du kan köpa molnlagring av Arlo.
Det var så jag tolkade Arlo, men jag ska dubbelkolla med dom innan jag beställer.
 
Hannuse Hannuse skrev:
Ok, men det var inte den uppfattningen jag fick.
Smarthuben är egentligen en WiFi router som kopplas till dit egna nätverk.
Men alla kamerorna är WiFi, som dom kan lika gärna kopplas till din egna WiFi router, men då har du ingen lokal lagring av bildmaterialet.
Men du kan köpa molnlagring av Arlo.
Det var så jag tolkade Arlo, men jag ska dubbelkolla med dom innan jag beställer.
Arlo Essential, Pro 4 är Wifi.
Ultra 2 kräver basstation.

Webbsida visar Arlo Pro 4 övervakningskamera, pris, köpalternativ och produktdetaljer med Wi-Fi-anslutning och HDR-video.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Finns säkert fler, av var variant också.
 
  • Gilla
Hannuse och 1 till
  • Laddar…
Tack för förtydligandet.
Jag är övertygad att det är som du säger, har inte fått någon återkoppling från Arlo, men det verkar rimligt att det är som du skriver.
Skillnaden verkar vara att Ultra har en mer krävande dataström för bildhanteringen, och att basstastionen/smarthub fungerar som en lokal buffring också för att inte tappa bildkvalitet.

Och då bör man vara säker på att man kan nå basstationen/smarthub direkt från kameran.
Jag behöver använda mig av meshtekniken i mitt WiFi för att nå ut till alla viktiga punkter, så då får jag nog gå på Pro eller Essentials.
Skulle vara trist om man inte når ut till den där sista kameran från smarthub:en.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
En liten återkoppling.
Det blev Arlo Pro 4.
Otroligt nöjd med hanteringen och funktionaliteten, allt verkar vara "premium".
Köpte ett 4-pack på Elgiganten nu för 5990kr, kändes som ett bra alternativ.
Molnlagring av 30-dagars historik på det som har spelats in av rörelsedetekteringen för 99kr/mån kändes också rimligt.
Tack för alla tips och förtydliganden i tråden.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
En till uppdatering i funktionaliteten efter en vecka med lite kyligare klimat.
Om det är kallare än 20 minusgrader så fungerar inte kameran, detta verkar ligga i designen, den "stänger av".
När det blir varmare så "kommer den tillbaka" utan att man behöver göra någonting.
Så det kan vara bra att veta för er som tänker montera den utomhus i kallt klimat.
Batteritiden verkar dock riktigt bra, och jag har köpt extra batterier, så att jag kan byta "sömlöst".
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.