galento galento skrev:
[länk]

Priserna har gått upp en del , snygg bil .
Min första bil var en -68 Kapitän med 4 vxl
rattväxel. Kupé modellen är snygg men gjordes väl inte så många. Diplomat var ju
poppis med v8
Oj! Den du länkade till var ju ett riktigt fint exemplar. Hydramatic dessutom. Synd att de klassiska Kapitänerna är lite motorklena, en av anledningarna till att jag sålde av. Men 327:an från en Diplomat skulle ju vara en trevlig lösning i en äldre Kapitän.
 
galento
Den du hade såg ju väldigt bra ut. Vet en kille som söker en motor till en -60 men de är ju inte så vanliga längre. Fina bilar , gillar den senare modellen också.
 
Vår Magister i skolan hade en Diplomat B med V8a. Vi kollade med stora ögon in hastighetsmätaren som var graderad långt längre än bilarna våra föräldrar hade...sånt imponerade när man var 10 år.
 
  • Gilla
Maxizor
  • Laddar…
Vet inte hur det funkar att dela en film från Facebook, men jag provar.
Vad är det de stoppar i topplocket som rensar ur kylkanalerna ??
https://fb.watch/hJRifkrfeJ/
 
galento
Funkade alldeles utmärkt (y) ja det vore intressant att veta . Verkade vara bra tryck i det .
 
Isakare Isakare skrev:
Vet inte hur det funkar att dela en film från Facebook
Laddar upp den direkt så finns den kvar även om länken dör.

 
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Vet inte hur det funkar att dela en film från Facebook, men jag provar.
Vad är det de stoppar i topplocket som rensar ur kylkanalerna ??
[länk]
Bra fråga. En killgissning är någon form av syra som ger en gasutveckling när den fräter bort avlagringar.
 
Man har ju betalat skatt nåra gånger:cool:
Svenska bilbesiktningsklistermärken på en ringpärm. Olika datum och regnummer visas.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Blazermannen och 4 till
  • Laddar…
K Keld skrev:
Man har ju betalat skatt nåra gånger:cool:
[bild]
Har du sparat alla de där, det har jag nog aldrig sett.
 
nåt jag stör mig på när det kommer till bilar till salu att dom skriver max utrustade när det är långt där ifrån och inte bara handlare privat personer med

är det nån annan som har sett det eller bara jag som stör mig på det
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
M maria01 skrev:
nåt jag stör mig på när det kommer till bilar till salu att dom skriver max utrustade när det är långt där ifrån och inte bara handlare privat personer med

är det nån annan som har sett det eller bara jag som stör mig på det
Säkert tidigare ägare som sagt och de bara upprepar det då kunskapen är låg kan man gissa på.

Bästa annonsen jag sett var en tok som skrev att deras Avalanchen de sålde var specialbyggd av en handlare i USA som gillade ATVer och hade byggd flakgolvet så de matchade ATVhjulen :dizzy:

Han missade att ALLA Avalancher har de flakgolvet och även framvägg och luckan.

Svartvit bild av en tom bilskuff, förmodligen till en SUV eller en stadsjeep, med nedfällda säten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
fast oftast är det just företag som säger att bilen är fullutrustad har åkt och kollat på en del bilar som jag har bara fått vända hem igen för att dom inte var fullutrustadade

och jag ser det på helt nya bilar med oss volvo audi och bmw dom borde ju ha lite koll kan man ju tycka
 
sen kan man tycka att det har blivit sämre med utrustning man kan välja

för fans det hela listor med tillbehör olika färger o utrustning

polarens farsa hade en bmw m5 med tyginredning och det gick att köpa till utrustning i efterhand med el kablarna låg där en då fast man inte hade el fönster som expel var ganska vanligt i många länder att man köpte i efterhand på grund av skatter och såvidare

nu är man mest låsta till olika paket istället
 
M maria01 skrev:
fast oftast är det just företag som säger att bilen är fullutrustad har åkt och kollat på en del bilar som jag har bara fått vända hem igen för att dom inte var fullutrustadade

och jag ser det på helt nya bilar med oss volvo audi och bmw dom borde ju ha lite koll kan man ju tycka
Då är det skönt att åka amerikanare, 95% av alla som kommer hit är/har varit fullutrustade. Nu verkar det komma in V6or och annat för de börjar bli riktigt dyra :(

Tex. så tog om jag minns rätt Beckab in många i sommras
https://www.blocket.se/annons/alvsb...crew_cab_4_3_v6_e85_4wd_289hk_hydra/103365324
 
Redigerat:
Hittade en bil i skogen. Övergiven bilvrakdel i skogen, blått kaross, mossa, träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ödelagd elektronikdel i skogsmiljö, trasig plast och metall, förfallet på skogsmark, tekniskt avfall, naturen tar över.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kraftigt krockad bil delad i två, utspridd i skog. Skadad, övergiven, natur. Nedfallna grenar och mossa synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.