Kvällens andra GAAAAAAHHHH beror på kinafrigolit om den är bekant? Sån där mjuk frigolit som brukar komma med varor som man beställer direkt från Kina. Den är så lös att den smulas sönder av ingenting och skräpar fruktansvärt. Den fastnar dessutom på allt pga statisk elektricitet. Hela bilen är nu full med vita plastkulor!!! GAAAAAHHHH!
 
  • Gilla
  • Wow
JuggeH och 2 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Det jag pratar om är förare som kraftigt ökar sin marschfart trots att det inte är en käft i synhåll framför.
Man får ju anpassa sitt sätt att jävlas när omständigheterna förändras. :cool:
 
  • Haha
cpalm
  • Laddar…
M Myckling skrev:
GAAAAAAAAHHHHH!!! 60 mil på E4 idag och så frustrerad över hur det blivit vid omkörningar vid 2+1 väg. Jag fick lära mig att man kör om snabbt och effektivt men idag segar sig folk förbi så de knappt hinner förbi medan det är dubbelfil. Även om (de borde) se att det ligger fler bakom som också vill komma förbi. Men nejdå, sakta sakta och 2 km/h snabbare än den som ska passeras. Och som det inte räcker så ska det gärna bromsas när man till sist kommit förbi.

Vad hände med att trycka på och snabbt köra om och skapa en rejäl lucka till den omkörda?? Handlar det om en generationsfråga där dagens yngre inte fått lära sig omkörning på 1+1 vägar??

GAAAAAHHHHH igen. Jag börjar bli en grinig gubbe.:oops:
Baserat på ditt användarnamn så gissar jag att vi inte bor allt för långt ifrån varandra, och det verkar ha varit mycket folk med dåliga kunskaper i vinterkörning här och firat jul… Vi åkte en tripp till Umeå i förrgår, herre jösses vilken träning det var för tålamodet! Nog för att väglaget och vädret inte var det bästa då, men en resa som enkel väg normalt tar strax över en timme tog mer än två timmar pga mottrafikanterna som inte kan köra bil. Istället för en kortare tur med ett ärende så blev det en heldagsutflykt med mest tid i bilen :rolleyes:
 
  • Gilla
Myckling
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Om alla maxade upp till körkortsgränsen (30km över) så hade det flytit på mycket bättre. Självklart måste man dock justera hastigheten efter sikt och väglag
Det kan ju hända att man har papper på att man maxat upp till gränsen för många ggr och får se till att hålla sig strikt till skyltningen;)
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 5 till
  • Laddar…
Gaaaaaahhhh, skulle montera vinterhjul idag men insåg snart att jag glömt köpa navringar. Iväg till dom olika däckfirmorna men inget på hyllan. Blir nog att åka på sommarhjul i nyår :oops:
 
Nu är jag inget proffs, men navringarna (om det är de där i plast man sätter på hjulnavet om hålet i fälgen är för stort) behövs inte om man är noggrann när man monterar hjulet. Det är konorna på skruven/muttern som ser till att fälgen hamnar centrerat, inte den tunna plastringen.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
GAAAAAAH, familjen har precis stigit upp när JFBn går.
Verkar vara spisen... igen...
Förra gången var det ånga som letat sig in i maskinen på grund av bristfällig montering vid reperation.
Nu har maskinen inte använts på 12h...
 
  • Ledsen
FredrikR
  • Laddar…
GAAAAAAH!

Jag borde vara glad över möjligheten att äntligen få kasta ut den hatade spisen (70cm bred klassisk spis).
Men jag har inte alls ork just nu att bygga om till häll och ugn :sweat:
 
A
13th Marine 13th Marine skrev:
GAAAAAAH!

Jag borde vara glad över möjligheten att äntligen få kasta ut den hatade spisen (70cm bred klassisk spis).
Men jag har inte alls ork just nu att bygga om till häll och ugn :sweat:
Fast man saknar en sådan ugn plågsamt mkt ibland. Det var najs att kunna ha tre pyrexformar samtidigt i bredd, istället för en i inbyggnadsugnen.
 
mowatom skrev:
Fast man saknar en sådan ugn plågsamt mkt ibland. Det var najs att kunna ha tre pyrexformar samtidigt i bredd, istället för en i inbyggnadsugnen.
De senaste 70-spisarna jag har använt var bara med en 60-ugn och distans på sidorna.

GAAAAAAAAAH
 
H hapazard skrev:
De senaste 70-spisarna jag har använt var bara med en 60-ugn och distans på sidorna.

GAAAAAAAAAH
Öppen ugn med smutsiga ytor, vit kontrollpanel, kökskakel i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Korrekt, bara en breddad 60spis. Induktionsplattorna i hällen är inte heller större utan bara flyttade längre från centrum...
(En av anledningarna till att jag hatar den, de andra GAAAAAAAH-framkallande funktionerna är att vreden sitter högt, och att den har både svårrengjorda vred samt touch som inte tål stänk).
 
  • Wow
  • Gilla
  • Haha
Anna_H och 4 till
  • Laddar…
A
H hapazard skrev:
De senaste 70-spisarna jag har använt var bara med en 60-ugn och distans på sidorna.

GAAAAAAAAAH
Ja, man får gå tillbaka en bit till fullbreddsugn. Brorsan köpte en ny 70, och den är som du säger precis som en vanlig 60.
GAAAAAAAAH
 
A
13th Marine 13th Marine skrev:
[bild]

Korrekt, bara en breddad 60spis. Induktionsplattorna i hällen är inte heller större utan bara flyttade längre från centrum...
(En av anledningarna till att jag hatar den, de andra GAAAAAAAH-framkallande funktionerna är att vreden sitter högt, och att den har både svårrengjorda vred samt touch som inte tål stänk).
Det där är ju en toppmodern pjäs i 70cm spisvärlden.
 
mowatom skrev:
Det där är ju en toppmodern pjäs i 70cm spisvärlden.
Och den imponerar inte för sin prislapp på 15kkr för 10år sedan. :sweat:
Hade tur att ha garanti när ena halvan av hällen slutade funka, för det tog dem två platsbesök inkl en tripp till verkstaden för att fixa det. Inkl reservdelar till två kompletta hällar...
 
  • Gilla
hapazard
  • Laddar…
GAH!

Mitt blocket konto har slutat funka trots jag haft det i många år. Jag kan inte längre ta kontakt med någon säljare utan att ange bankid eller svenskt telefonnummer. Två saker jag inte har. Norska nummer går också men Finska nummer duger inte.
 
  • Arg
  • Ledsen
  • Gilla
johka714 och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.