pacman42 pacman42 skrev:
Jag hade aldrig bytt bort en LVVP mot fjärrvärme ens med detta årets elpriser.
:) jag ska nog sitta lugnt i båten. Har gjort lite mer efterforskning nu och det var inte så illa som jag först trodde.
 
  • Gilla
pacman42
  • Laddar…
Kolla hur många kWh fjärrvärme grannen förbrukat så har du något att relatera till.
 
  • Gilla
JollanBygg
  • Laddar…
D Danne213 skrev:
Oavsett vilket måste ts berätta mer om sitt värmesystem. Har du enkla/små raddisar? Det fungerar inte bra med lvvp. Dessa kräver högre framledningstemperatur
Radhuset har haft oljepanna tidigare. Det är en del enkla radiatorer i huset från 60-talet, men vi har börjat byta ut till nyare varianter. Det har blivit bättre i de rummen. Vi har även jobbat med isolering av fönster och bytt ytterdörr till lägre u-värde. Förhoppningvis ska vi tilläggsisolera vinden i vår, kanske sätta in kasett i öppna spisen. Förhoppningsvis kan vi behålla mer värme i huset och på så sätt kunna dra ner på pumpen lite.
 
D Dilato skrev:
Kolla hur många kWh fjärrvärme grannen förbrukat så har du något att relatera till.
tack! Ska kolla upp! :)
 
JollanBygg JollanBygg skrev:
tack för input! Jag har gjort lite mer efterforskning nu och vi har högre elförbrukning än grannarna, men vi båda har ungefär samma månadskostnad. Jag jämförde senaste fakturan. Ska börja kika över längre perioder. Men just nu lutar det åt att behålla pumpen och sitta lugnt i båten. :)
Du kan ju jämföra din och grannens förbrukning för din el och deras el + fjv för hela 2022 tex. Enkelt att logga in på Mina Sidor hos energibolagen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.