Ett långskott som kanske kan funka:
Tryck 3ggr på mute, välj sedan Återställ AV (tror jag det står)
Edit: eller fabriksåterställ TV:n
 
Låter som att det är någon DSP på på din marksända "ingång" men inte på din HDMI-ingång... Kolla ljudinställningarna på respektive ingång. Dessa kan man ofta ändra (ha olika) beroende på vilken ingång man kör...

Killgissning...
 
Thx
 
Jag har upplevt liknande symptom på kabel-TV nätet. Det hade att göra med vilken ljud-standard som var vald på TVn. SVT sänder lite olika standarder beroende på HD/SD, hur det är producerat osv. Så jag fick byta från MPEG-1 till det andra valet (eller om det var tvärtom).

Så om det är det så är tipset att gå in på en kanal som fungerar och se i menyerna vilket val för ljudutsändning som är valt där, för att sedan gå tillbaka till SVT och ställa in samma där.

Men jag vet platt intet om marknätet, eller om det förekommer olika ljudutsändningsalternativ där. Så ovanstående kan vara helt irrelevant.
 
Hej!
Har samma problem. Kom du till rätta med det och isf hur gjorde du?
 
Thenorth Thenorth skrev:
Hej!
Har samma problem. Kom du till rätta med det och isf hur gjorde du?
Hej!
Det kan vara ljudbeskrivning som aktiverats. Detta kan stängas av genom att gå in på inställningar under hjälpmedel.
 
Bytte port på tvn så löste de sig
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Finns en knapp på fjärrkontrollen har jag för mig, om du kan lägga upp en bild fjärren?
Funkade bra för mig att stänga av ljudbeskrivningen med AD knappen, tack!
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora
  • Laddar…
M Margo skrev:
Hej!
Det kan vara ljudbeskrivning som aktiverats. Detta kan stängas av genom att gå in på inställningar under hjälpmedel.
Tack för svar!
Lyckades lösa det på egen hand efter mycket letande i alla menyer. Men det stämmer, precis som du skriver, att ljudbeskrivningen hade aktiverats.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.