Vad kul. Vi bygger också en Mälarvilla, vårt hus restes den 15:e.

Bygger ni på en av de tomter som kommunen säljer där ute eller är det en egen tomt? Måste ju åka förbi och "kika" lite. ;)
 
Ja, eller det var Harakers bygg som ägde tomterna, vi köpte av dom.. Idag har iaf huser kommit o vi har rest stommen o några takstolar e på plats.. jobbigt men kul!
 
Vad kul. Hoppas allt går som ni tänkt er. Har ni några bilder att visa?
 
Vi har ni rivit sommarstugan, fällt träd och schaktat. Som vi misstänkte så är den en liten rackarna bergsknalle som måste sprängas bort. Hade berget bara varit lite lägre så...

Nu ska vi alltså först få grannfastigheterna besiktigade, sedan ska det skjutas. Vi hoppas att det kan bli snabbt gjort.

Lite nya bilder finns på hemsidan.
 
Är det inte dyrt med besiktning?

Till alla i Västeråstrakten, vi har en liten kul tävling på vår blogg nu. Kom in och kika, kanske vill ni vara med och tävla.
 
Robert_Maria skrev:
Är det inte dyrt med besiktning?
Inte fått pris på det än, men det som enligt besiktningsfirman tar längst tid för dem är att jaga fram alla fastighetsägare och boka tid med dem, och det jobbet fixar jag, och om det nu är det största jobbet så borde ju kostnaden minska något.
 
Det är alltid bra att göra lite själv. Sina grannar har man väl oftast koll på. ;)

När börjar de med grunden om huset kommer 21: augusti?
 
Robert_Maria skrev:
Det är alltid bra att göra lite själv. Sina grannar har man väl oftast koll på. ;)

När börjar de med grunden om huset kommer 21: augusti?
Jag hoppas de kommer igång 1:a augusti senast. Då borde de hinna i god tid. Schakten är ju gjord.
 
Om det är färdigschaktat så ska de ju lungt hinna på tre veckor. Räknar du med att de spränger under den tiden också?
 
Robert_Maria skrev:
Om det är färdigschaktat så ska de ju lungt hinna på tre veckor. Räknar du med att de spränger under den tiden också?
Då ska sprängninen vara klar tänkte jag. Det finns en Kalender på vår hemsida förresten där du kan se planeringen ;)
 
Det var värst vilken koll du har. Har du kommit fram till vilka entrepenörer det blir? Grävmaskinen verkade bekant, undrar om inte jag har haft den på min tomt. ;)
 
Robert_Maria skrev:
Det var värst vilken koll du har. Har du kommit fram till vilka entrepenörer det blir? Grävmaskinen verkade bekant, undrar om inte jag har haft den på min tomt. ;)
Japp, det blev samma entreprenör för mark/grund :)

Och det var nog samma för el/vvs också, fast snickarna är inte desamma.
 
Lycka till med dem båda... Niklas tog dock inte vår el, den valde vi från annat håll.
 
Robert o Maria.. Läste på er blog (väldigt intressant förrästen, särskilt när man själv bygger:)) att ni letat parkett o hittat i sthlm.. Vi letar oxå efter ett schysst ekparkett till ett skapligt pris, kanske ni har nå tips?? Det e ju en djungel av golv, men man hittar inte det man vill ha..
Mvh Sofia
 
@Sofia_Janne och alla andra intresserade

Inom några minuter finns informationen ute på vår blogg, kolla där.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.