Alla forum måste väl ha sin Besserwisser?
 
Aaake37 skrev:
Ok, men om SD är nazister är VP utan tvivel kommunistiskt. Men det sistnämnde "glömmer" alla som skriker brunt.
Nej, jag kallar absolut V för ett kommunistiskt parti. Det är inget de smyger med heller.
 
A
stefancrs stefancrs skrev:
Nej, jag kallar absolut V för ett kommunistiskt parti. Det är inget de smyger med heller.
Ok så då förstår du det rimliga i att kalla den förra regeringen en kommunistisk regering om nu nuvarande är "brun".

Eller så skippar man bara alla tramsiga epitet
 
harry73
Ingen kallar den nuvarande regering för brun, men den kallas däremot blåbrun. Vilken färgkombination föredrar du då?
 
  • Gilla
Hullefar och 1 till
  • Laddar…
Aaake37 skrev:
Ok så då förstår du det rimliga i att kalla den förra regeringen en kommunistisk regering om nu nuvarande är "brun".

Eller så skippar man bara alla tramsiga epitet
Varför är det ens en känslig fråga? Kommunismens färg är väl ändå röd? Hela det blocket kallas för rött utan att någon blir kränkt.
 
  • Gilla
Hullefar och 2 till
  • Laddar…
D
Aaake37 skrev:
Ok. Men då anser du givetvis att den förra regeringen var kommunistisk iom att den lutade sig på stöd från ett delvis öppet kommunistiskt parti med ledande personer som förespråkar revolution?
Jag tänker inte ta den diskussionen, den är infantil, du får först bilda dig en aning, SD är ett odemokratiskt parti, det enda i riskdagen idag, det är ett faktum och din whataboutism (som är sååå 2010-tal) kommer inte kunna tvätta bort det. Ett tag försökte de dölja det men nu sedan valet är det full on och eftersom de har ett avtal som förbjuder kritik så kommer de undan med det.
 
  • Gilla
Jamtstårsa och 5 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det handlat om rötter, och ett oavbrutet trampande i klaveret där det finns gott om nazistiska kopplingar.

Jag är helt klart med på att Vänsterpartiets rötter är ganska obekväma också, men skillnaden där är ju att de knappast beteer sig lika illa ute i verkligheten, eller på internetforum... Dessutom knoppade man ju av mer radikala grenar (som KPMLr) för länge sen...
Haha, att kalla Sossarna för fi..or på bästa sändningstid är ett finfint beteende av V(VPK) :=)
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
F
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Haha, att kalla Sossarna för fi..or på bästa sändningstid är ett finfint beteende av V(VPK) :=)
?
 
Aaake37 skrev:
Vad exakt är tydligt nazistiskt? Specificera gärna
Prova att läsa del 1 av deras vitbok. Det är märkligt att deras väljare är så ivriga att förneka att SD är nazister, när de ledande i partiet är så stolta över just detta faktum.

Och nej, att jämföra med V håller inte, de har många gånger tagit avstånd från sin historia och från de så kallade kommunistiska styren österut som många av dem tidigare hyllade. De som fortfarande tror på kommunism och revolution ligger betydligt längre vänsterut än nuvarande V. Sedan har vi ju även det faktum att många i SD och många av deras väljare hyllar det nuvarande ryska styret och rent av önskar att Putin ska ta över Sverige härnäst. Det finns en lyktstolpe reserverad för mig i Finspång när den dagen kommer.
 
  • Gilla
Jamtstårsa och 3 till
  • Laddar…
Aaake37 skrev:
Skillnaden är att SD åtminstone utesluter sina stollar med nazistiska sympatier. Stollarna i VP(K) däremot som vill skapa en kommuniststat med hjälp av revolution får däremot alltid hållas.
Har de uteslutit Söder, Jomshof, Karlsson, mfl nu? Det missade jag!
 
  • Gilla
  • Haha
Hullefar och 5 till
  • Laddar…
A
D djac skrev:
Jag tänker inte ta den diskussionen, den är infantil, du får först bilda dig en aning, SD är ett odemokratiskt parti, det enda i riskdagen idag, det är ett faktum och din whataboutism (som är sååå 2010-tal) kommer inte kunna tvätta bort det. Ett tag försökte de dölja det men nu sedan valet är det full on och eftersom de har ett avtal som förbjuder kritik så kommer de undan med det.
Men ett parti som till stor del öppet förespråkar revolution och införande av kommunism är demokratiskt? Ok då vet vi. Logiskt!
 
A
Anna_H Anna_H skrev:
Prova att läsa del 1 av deras vitbok. Det är märkligt att deras väljare är så ivriga att förneka att SD är nazister, när de ledande i partiet är så stolta över just detta faktum.

Och nej, att jämföra med V håller inte, de har många gånger tagit avstånd från sin historia och från de så kallade kommunistiska styren österut som många av dem tidigare hyllade. De som fortfarande tror på kommunism och revolution ligger betydligt längre vänsterut än nuvarande V. Sedan har vi ju även det faktum att många i SD och många av deras väljare hyllar det nuvarande ryska styret och rent av önskar att Putin ska ta över Sverige härnäst. Det finns en lyktstolpe reserverad för mig i Finspång när den dagen kommer.
Jag har inga sympatier för SD öht. Däremot är det hemskt att vänsterkanten i Sverige inte tar avstånd från ett parti som är fyllt av företrädare som öppet förespråkar revolution och störtande av det demokratiska samhället.
 
A
Anna_H Anna_H skrev:
Har de uteslutit Söder, Jomshof, Karlsson, mfl nu? Det missade jag!
Har de offentligt uttalat att de är nazister? Precis som Vänsterpartister gör som kommunister? När Nooshi Dagostar ledde ungdomsförbundet i V var deras öppna ståndpunkt likväl som idag att de ville störta det demokratiska samhället
 
D
Aaake37 skrev:
Men ett parti som till stor del öppet förespråkar revolution och införande av kommunism är demokratiskt? Ok då vet vi. Logiskt!
Har du slutat slå din fru?

Du försöker bara blanda bort korten.
 
  • Gilla
Abies koreana och 2 till
  • Laddar…
F frasen_36 skrev:
?
Det var inte Nooshi, men en av hennes "kamrater", som fick pudla rätt hårt!
Artikel i media. Två bilder av kvinnor, en talar, andra arbetar. Rubrik uttrycker ilska och svordom. (Svordomen är censurerad här)
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En skärmdump från en nyhetsartikel med två kvinnor, rubrik om ett kontroversiellt uttalande och politisk kontext.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.