Önskar innerligt att några av våra politiker skulle få bo hemma hos min kompis en vecka så får de se hur "skitkallt" på riktigt är.
Skärmavbild av en chatt där personer diskuterar sjukdomar, kalla temperaturer inomhus, och glömd telefon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Älska
SonnyListon och 18 till
  • Laddar…
En så här kall månad sparar man kanske några tusen på att ha 15 C inne men elkostnaden blir ändå över 10K för normalvillan.

Det är nog bättre att hålla 18 C inne för hälsan och humöret.
 
  • Gilla
  • Älska
Carl Johansson och 4 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Önskar innerligt att några av våra politiker skulle få bo hemma hos min kompis en vecka så får de se hur "skitkallt" på riktigt är.
[bild]
Det är sorgligt som Sverige blivit.
Jag har också 10gr inomhus. Men måste ta elkostnaden o höja till 15gr.
Mår inte bra alls.
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
SonnyListon och 13 till
  • Laddar…
Skåne2020 Skåne2020 skrev:
Det är sorgligt som Sverige blivit.
Jag har också 10gr inomhus. Men måste ta elkostnaden o höja till 15gr.
Mår inte bra alls.
Inte roligt alls för varken dig eller någon annan med el-ändet. Håller tummarna för en mild vinter i fortsättningen.
Har klickat hem en elfilt till kompisen som hon ska få i julklapp.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Älska
SonnyListon och 8 till
  • Laddar…
Är så jävla glad för att det endast är typ -2 grader ute.....

Vi har ca 18 grader inomhus idag...

Igår va det -22 och vi hade mellan 9 - 12 grader.....

Skönt att kommande 10 dagar verkar bli milda..
 
  • Gilla
SonnyListon och 11 till
  • Laddar…
Vi har pälsat på oss och hållt 14-15c i mitten av rummet på morgonkvisten. Varmare i källaren där vi har eldat. Sparar nog närmare 10k mot att hålla mysiga 20. Nytt hus så ingen chans att åtgärda något på riktigt eller säkra elpriset. Vi klarar oss egentligen fint ekonomiskt men 10k lägger jag hellre på något kul och dessutom känns det bra att göra sin del även om andra på rosenbad inte gjort sin. Man vänjer sig snabbt och bra kläder har vi sen innan då vi gillar friluftsliv. Idag när priset gick ner unnar vi oss en Bastu.

Nu när det blir mildare drar vi nog på lite så att huset inte drar fukt. Har 42% inne nu men blir lätt kondens i 2glas och en svinkall morgon var det is.

Panikåtgärder är att elda, dra ner kraftigt på bad/dusch och sätta bubbelplast i fönster som vi inte använder för utsikt. Täta fönster/dörrar gjorde jag i höstas

Tidigare årsförbrukning är 20k på huset men vi har "bara" använt 790kwh nu i dec trots kylan och att vi är fler än tidigare ägare.
 
  • Gilla
  • Älska
Mazdarune och 4 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Inte roligt alls för varken dig eller någon annan med el-ändet. Håller tummarna för en mild vinter i fortsättningen.
Ja, verkligen.
Hur kan dom ha underhåll på reaktorerna nu .
Med planering kunde det gjorts i somras.
Nu behövs ju el.
Vem ska bo i alla villor som människor har tvingats flytta ifrån pga. Elekonomin?
 
  • Gilla
mkn007 och 7 till
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Är så jävla glad för att det endast är typ -2 grader ute.....

Vi har ca 18 grader inomhus idag...

Igår va det -22 och vi hade mellan 9 - 12 grader.....

Skönt att kommande 10 dagar verkar bli milda..
Inte alltid man ser fram emot att åka till jobbet men nu har man verkligen gjort det för där är det iaf varmare än hemma.
 
  • Gilla
svirrsvirr och 3 till
  • Laddar…
Henrik Vinge (SD) blåljuger, inte en chans att han har 15 grader (och kallare i sovrummet), hans termometer är trasig.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Sinjabus och 22 till
  • Laddar…
81 öre inatt..
 
  • Gilla
Magnus Anundsson och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Henrik Vinge (SD) blåljuger, inte en chans att han har 15 grader (och kallare i sovrummet), hans termometer är trasig.
Miljöpartiet, Stenevi och Bolund är bäst, dom har gjort nytta för Sverige.
Hur många grader har dom?
 
  • Gilla
  • Haha
  • Arg
  • Älska
  • Wow
SonnyListon och 21 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Inte alltid man ser fram emot att åka till jobbet men nu har man verkligen gjort det för där är det iaf varmare än hemma.
Synd man jobbar hemifrån bara.......
MEN vi va hos svägerskan hela dagen igår. Dem har vedeldat. Vi kände oss på något konstigt sätt sjuka och illamående när vi åkte därifrån. Chockade verkligen kroppen
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
  • Ledsen
SonnyListon och 7 till
  • Laddar…
Skåne2020 Skåne2020 skrev:
Miljöpartiet, Stenevi och Bolund är bäst, dom har gjort nytta för Sverige.
Hur många grader har dom?
Men vänta.

36% vill ha s som regerings parti..

Det verkar vara många på byggahus som ändrat sig ..
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
SonnyListon och 8 till
  • Laddar…
S
Lill72 Lill72 skrev:
Önskar innerligt att några av våra politiker skulle få bo hemma hos min kompis en vecka så får de se hur "skitkallt" på riktigt är.
[bild]
4500 kronor :O
Det är ju en helt normal elräkning..
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Mazdarune och 8 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Önskar innerligt att några av våra politiker skulle få bo hemma hos min kompis en vecka så får de se hur "skitkallt" på riktigt är.
[bild]
Varför så kallt om de ändå har ved?
 
  • Gilla
Sofie Skeppstedt och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.