Kämpa på, energi kommer och går men ditt fina jobb består (y):strong:
 
  • Gilla
Karobi och 4 till
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
Kämpa på, energi kommer och går men ditt fina jobb består (y):strong:

T TechnoKnut skrev:
Nu blev
T TechnoKnut skrev:
Nu blev det tungt,18 november, dagen efter bergvärmeborrningen så tappade jag glöden helt. Jag kände mig så otroligt vissen. Jag hade tänkt mata på med parkett under hela helgen men det enda jag åstadkom under denna dag var att slänga på mjölkpapp på parketten i sovrum2, jag mest tittade på saker men kunde inte ta tag i något. När jag vaknade den 19 november så hade jag precis samma känsla, trött, lite desorienterad, och allmänt sleten, jag kunde inte sätta fingret på vad denna känsla var men men det liknade något av ett onyktert tillstånd, jag märkte att jag nästan krockade med dörrposter och material när jag knallade runt i huset. Jag bestämde mig för att ta en rask promenad, tänkte att jag kunde få lite snurr på blodcirkulationen och det skulle få mig att må bättre, jag vandrade bort till familjen och tog en kaffe, med lite omväg så tog det 40 minuter. Väl hemma lite senare fortfarande rätt vissen så tvingade jag mig själv till att lägga ut underlaget för parketten och en liten start med parkett i köket för att sedan säga till mig själv, bra jobbat, nu räcker det, ta det lugnt.

[bild] [bild][bild]

Den 20 november så kände jag att jag mådde lite bättre, jag jobbade på lite, det var rätt jobbigt när allt kändes lite luddigt men jag mäktade med att få ut lite golv i alla fall. Jag hade nu insett att det inte var någon idé att ställa några högre krav på mig själv, jag försökte bara ta det lugnt när jag jobbade.

[bild] [bild] [bild]

Den 21 november vet jag inte vad jag gjorde men jag vet att jag bestämde mig för att ta det lugnt efter jobbet, det var väldigt tungt på jobbet med tanke på hur jag kände mig så det blev inget arbete hemma iaf. Däremot den 22 november så lunkade jag runt lite här hemma och fick ut några rader till.

[bild] [bild]

Den 23 november så fick jag ut ytterligare några rader. Jisses vad trögt det gick, hade också börjat få lite ont i ländryggen utöver att jag haft ont i bröstkorgen fram och baksida i några veckor.

[bild]

När detta var gjort så gick resten av veckan åt skogen, ryggen strejka, fick ett sådant härligt nyp i ländryggen att jag nästan trillade ihop på jobbet. Ja resten av veckan, alltså nu under helgen så blev det inget jobb kan man säga, inte mycket att göra mer än att vila.
det tungt,18 november, dagen efter bergvärmeborrningen så tappade jag glöden helt. Jag kände mig så otroligt vissen. Jag hade tänkt mata på med parkett under hela helgen men det enda jag åstadkom under denna dag var att slänga på mjölkpapp på parketten i sovrum2, jag mest tittade på saker men kunde inte ta tag i något. När jag vaknade den 19 november så hade jag precis samma känsla, trött, lite desorienterad, och allmänt sleten, jag kunde inte sätta fingret på vad denna känsla var men men det liknade något av ett onyktert tillstånd, jag märkte att jag nästan krockade med dörrposter och material när jag knallade runt i huset. Jag bestämde mig för att ta en rask promenad, tänkte att jag kunde få lite snurr på blodcirkulationen och det skulle få mig att må bättre, jag vandrade bort till familjen och tog en kaffe, med lite omväg så tog det 40 minuter. Väl hemma lite senare fortfarande rätt vissen så tvingade jag mig själv till att lägga ut underlaget för parketten och en liten start med parkett i köket för att sedan säga till mig själv, bra jobbat, nu räcker det, ta det lugnt.

[bild] [bild][bild]

Den 20 november så kände jag att jag mådde lite bättre, jag jobbade på lite, det var rätt jobbigt när allt kändes lite luddigt men jag mäktade med att få ut lite golv i alla fall. Jag hade nu insett att det inte var någon idé att ställa några högre krav på mig själv, jag försökte bara ta det lugnt när jag jobbade.

[bild] [bild] [bild]

Den 21 november vet jag inte vad jag gjorde men jag vet att jag bestämde mig för att ta det lugnt efter jobbet, det var väldigt tungt på jobbet med tanke på hur jag kände mig så det blev inget arbete hemma iaf. Däremot den 22 november så lunkade jag runt lite här hemma och fick ut några rader till.

[bild] [bild]

Den 23 november så fick jag ut ytterligare några rader. Jisses vad trögt det gick, hade också börjat få lite ont i ländryggen utöver att jag haft ont i bröstkorgen fram och baksida i några veckor.

[bild]

När detta var gjort så gick resten av veckan åt skogen, ryggen strejka, fick ett sådant härligt nyp i ländryggen att jag nästan trillade ihop på jobbet. Ja resten av veckan, alltså nu under helgen så blev det inget jobb kan man säga, inte mycket att göra mer än att vila.
 
Redigerat:
L Lena Ottosson skrev:
Hoppas du fått ny energi,annars får du ta det lugnt.
Allt ser väldigt fint ut
 
  • Gilla
TechnoKnut
  • Laddar…
T TechnoKnut skrev:
Ny vecka! Ryggen har repat sig hyggligt. Jag får tänka lite på hur jag rör mig då det tar emot i vissa lägen men det känns hanterbart.
[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Hoppas energin kommer tillbaka! Annars kan det vara värt att bromsa ett tag, för att inte totalt ta slut (sjukskrivning).

Snygg parkett, vi ska bygga om och fortsätta med holländskt mönster precis som vi har i vardagsrummet. Men jag hickade till när jag insåg att den parketten numer låg runt 900-1000 per kvm (cirka 600 för typ två år sedan om jag minns rått). Var köpte du din? Går det att få tag till vettigt pris någonstans?
 
H henche skrev:
Hoppas energin kommer tillbaka! Annars kan det vara värt att bromsa ett tag, för att inte totalt ta slut (sjukskrivning).

Snygg parkett, vi ska bygga om och fortsätta med holländskt mönster precis som vi har i vardagsrummet. Men jag hickade till när jag insåg att den parketten numer låg runt 900-1000 per kvm (cirka 600 för typ två år sedan om jag minns rått). Var köpte du din? Går det att få tag till vettigt pris någonstans?
Jag tar det lite lugnare nu än förut så jag tror att det ska gå bra.

Parketten vi har heter Noble oak scandinavia, den är behandlad med vitpigmenterad hårdvax. Tyvärr väldigt dyr, mycket dyrare än vad jag tycker det är värt att köpa parkett för och vad våran budget egentligen tål, 1100 spänn kvadraten. Vi valde den ändå på grund av att både jag och frun föll för den och vi kände att denna post får kosta då det är en stor del av finishen i huset. Som det ser ut nu måste jag nog köpa mer, ska lägga lite mer av denna än vad jag tänkte från början, projade lite tokigt med golvvärmen i hallen för klinker så det enklaste är att bara lägga parkett istället och hoppas den inte blir tokförstörd i entrén. Den finns på de flesta stora byggvaruhus och på nätet.
 
  • Gilla
henche
  • Laddar…
H henche skrev:
Hoppas energin kommer tillbaka! Annars kan det vara värt att bromsa ett tag, för att inte totalt ta slut (sjukskrivning).

Snygg parkett, vi ska bygga om och fortsätta med holländskt mönster precis som vi har i vardagsrummet. Men jag hickade till när jag insåg att den parketten numer låg runt 900-1000 per kvm (cirka 600 för typ två år sedan om jag minns rått). Var köpte du din? Går det att få tag till vettigt pris någonstans?
Mitt tips för att få den till ett "vettigt pris" är att utnyttja prisgarantin hos Bauhaus. De har nämligen detta golv i sitt sortiment, handlar man på deras webbsida brukar de ge prisgaranti mot andra svenska rena webbsidor. Nedan förslag är faktiskt en fysisk butik!

En snabb googling hittade jag detta https://www.mattcenter.com/produkt/tarkett-noble-ek-scandinavia/ nu till de fabulösa priset 895.00:- / m² med Bauhaus prisgaranti bli det 787,6:- / m². Vilket blir en besparing på 307,4 per m², blir snabbt många 1000lappar. =)
Lycka till!
 
  • Gilla
henche och 3 till
  • Laddar…
Under veckan och helgen har jag jobbat på med parketten i vardagsrummet.

2022-11-30
Kapa bort frigg som stack upp ute vid fasaden, jag slängde dit lite frigg som form när jag skulle flytspackla våningen. Väldigt smidigt. Efter det så slängde jag ut ångspärr och underlägg.
Golvvärmeinstallation i hem, verktyg och dammsugare syns, rörigt arbetsområde nattetid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Väggskada med vita spridda partiklar på bruna kakelplattor, avskalad färg, tecken på vattenskada eller mögel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renovering pågår, isolerfolie utlagd på golv, rulle och fönster synliga, mörkt, oavslutade arbeten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete pågår, osatt golv med isoleringsskikt, dammsugare, rullar, verktyg synliga, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsarbete. Rumsinteriör med otillverkat golv. Värmeisoleringsmaterial utlagt. Väggar ej färdiga. Fönster längs ena väggen. Arbetsljus tänd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2022-12-01
Skolan var stängd idag så då vart det först lite pappaledighet med dottern, mysigt att titta på Julkalendern med familjen på morgonen, det är ju sånt jag missar nu när jag håller på i huset. Jag påbörjade senare lite parkettläggning med några rader, det var en del måttande för att pricka rätt emot köksgolvet. Råkade tyvärr starta med fel avslut mot väggen för att mönstret skulle passa köksgolvet. Som tur är så upptäckte jag det efter att jag lagt 3 rader så det var bara att börja om. Fick dit tre nya rader med rätt mönster innan jag la ner för att köra hem familjen till deras provisoriska boende och köpa hämtmat för en middag tillsammans.

2022-12-02
Satte fart så fort jag kom hem på fredagen, det gick rätt trögt på grund av att jag har lite ont. När klockan slog 19:00 så hämtade jag en öl och planerade att jobba till klockan 20:00, ölen gjorde susen mot värken så jag fick ut en hel del brädor och jag orkade jobba vidare lite till då jag fick lite flow.
Ett rum delvis täckt med nytt parkettgolv; resten skyddas av plast med logotyp. Renovering pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golv under renovering med parkett och delvis övertäckt av skyddande röd- och vit-mönstrad plastfolie.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2022-12-03
Farsan kom över och gav mig lite sällskap, det var trevligt och lite roligare att knega på. Lade parkett fram till det anslutande sovrummet, jag lämnade en rad där då jag varit lite osäker på hur det skulle bli med tanke på skjutdörren som ska sitta där. Ställde in en soffa som farsan kunde slagga i och så drog vi till restaurangen och käkade biff och tog några öl
Renoveringsprojekt med oskyddade golv, soffa, stolar och byggmaterial inomhus under konstruktion eller omdekoration.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag förberedde vi lite för det jag skulle fixa med idag, städa och flytta grejer innan farsan åkte hemåt. Tack farsan! Nu var det dags att slå ihop skjutdörrskarmen så att jag kan se exakt hur jag behöver få till väggen och parketten. Jag fick fimpa lite plåt och trä nedtill på väggen så att skjutdörren skulle få plats samt att jag vill få in parkett under styrskenan så att det inte blir någon glipa, jag vill heller inte skruva styrskenan i parketten så det är lite millimeterpassning. När jag fått ordning på detta så började jag städa och röja i sovrummet intill så att det är motorväg nästa gång jag ska köra vidare med golvet i det rummet, det blir nästa steg innan jag sätter skjutdörrskarmen.
Material för golvinstallation: trägolvplankor, metallprofiler, skenor, förpackningar och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvinstallation med tänger, skumunderlägg, dörrspåret, kartong och en svart skruvmejsel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Byggarbetsplats med oskarpt fokus, byggmaterial, skyddsplast, träkonstruktion, inomhus, rörliga delar syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tomt förrådsrum med vita hyllplan och röda markeringar på betongvägg, på golvet isolering under installation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvunderlägg för installation, byggarbetsplats, osatt golv, verktyg och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Luddis_1 och 12 till
  • Laddar…
T tobben87 skrev:
Mitt tips för att få den till ett "vettigt pris" är att utnyttja prisgarantin hos Bauhaus. De har nämligen detta golv i sitt sortiment, handlar man på deras webbsida brukar de ge prisgaranti mot andra svenska rena webbsidor. Nedan förslag är faktiskt en fysisk butik!

En snabb googling hittade jag detta [länk] nu till de fabulösa priset 895.00:- / m² med Bauhaus prisgaranti bli det 787,6:- / m². Vilket blir en besparing på 307,4 per m², blir snabbt många 1000lappar. =)
Lycka till!
Stort tack för det tipset!
 
T TechnoKnut skrev:
Jag tar det lite lugnare nu än förut så jag tror att det ska gå bra.

Parketten vi har heter Noble oak scandinavia, den är behandlad med vitpigmenterad hårdvax. Tyvärr väldigt dyr, mycket dyrare än vad jag tycker det är värt att köpa parkett för och vad våran budget egentligen tål, 1100 spänn kvadraten. Vi valde den ändå på grund av att både jag och frun föll för den och vi kände att denna post får kosta då det är en stor del av finishen i huset. Som det ser ut nu måste jag nog köpa mer, ska lägga lite mer av denna än vad jag tänkte från början, projade lite tokigt med golvvärmen i hallen för klinker så det enklaste är att bara lägga parkett istället och hoppas den inte blir tokförstörd i entrén. Den finns på de flesta stora byggvaruhus och på nätet.
Den är väldigt snygg och golvet är nog värt att satsa en extra slant på.
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Mer golv, det har känts som att det aldrig tar slut, nu börjar jag dock se slutet hägra. Det är bara tamburen och korridoren kvar.

I måndags gjorde jag genomfarten från vardagsrummet till sovrum 3, plast, underlägg i hela rummet samt lite lameller i själva dörrkarmsöppningen.
Ouppbyggd möbel med delar på golv; instruktionshäfte, glasskivor, skruvar synliga. Någons fötter i nedre högra hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rum under renovering med mönstrade kakelplattor, rörstumpar och byggmaterial synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golvinstallation pågår, träimitation, verktyg och material utspridda, halvt färdig laminatläggning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag tänkte jag köra vidare med lite parkett, när jag startade så kände jag att knät inte riktigt ville vara med när jag gick ned på knä. Knäppte en bira som löste det problemet och 3 bärs senare så kunde jag avsluta detta kapitlet (man får skämmas). Nästa del att uträtta blir antingen skjutdörren eller att fortsätta med räcke och parkett i tamburen. Det ser ut som jag eventuellt kommer sakna lite parkett så det kan vara bra att få ut så mycket som möjligt av parketten för att sedan kolla noggrant vad jag saknar och kunna köpa mer så att jag inte råkar stå utan i dessa tider.
Omfattande renovering, tomrum, träskivor, källare, fönster, ingen inredning, ljust golv, metalldörrar, oupplyst tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Golv med parkettmönster, tomma vitmålade väggar, en dörr, och ett fönster i ett tomt rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rum under renovering med nytt trägolv, synliga rör i taket, och någons fötter i hörnet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Zlingo och 8 till
  • Laddar…
Jag har skissat lite på ett räcke till trappen och igår svängde vi förbi ett byggvaruhus på vägen till ett födelsedagskalas, laddade bilen med lite material som behövdes till räcket. Efter att vi varit på kalaset hos min syrra så åkte vi hem till huset och familjen sov över, det sov på en soffa i köket. Lite kul och mysigt när dottern kommer in på morgonen och ska väcka pappa :love:. Under dagen idag så har både fru och dotter hjälpt till här hemma och fixat med disk, tvätt och rivit tapet så gott de kan, det blev lite skillnad, speciellt i vardagsrummet som var så himla mörkt. Vi satsar lite på att ta bort det som är löst för att sedan be en målare att patentera det sista då det ändå är nikotinskadat och en patentering är nödvändig

Under renovering, inomhus, verktyg, byggmaterial, oskyddade väggar, golvskydd, fönsterrad, belysning, tomrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett ofärdigt rum med nakna väggar, golvmarkeringar, kablar på vagn och ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörkt rum under renovering, fönster med persienn, skuggor, nackad lampa, oslipade väggar, spår av gipsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag har idag i huvudsak inriktat mig på att få till räcket så att jag kan fortsätta med golvläggningen, här kommer lite bilder och förklaringar på det.

Kapade till ett bottestycke i 45x145 som jag skissade lite på.
Träplankor på golv, skrivna markeringar, verktyg och papper synliga, pågående hantverksprojekt eller möbelmontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Skruvade dit några reglar 45x70 och fäste vinklar, jag drog några 5x90 träskruv i botten för att reglarna verkligen skulle ligga an mot botten, jag var väldigt noga med att kapa upp material i vinkel och samma längd. Jag har ju införskaffat en enligt mig väldigt fin såg så det är superenkelt att få till det bra.
Träramkonstruktion under montering, skruvar i burk, elektrisk skruvdragare, anvisningspapper, inomhusarbetsområde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Skruvdragare som skruvar in en skruv i en träram; byggprojekt eller möbelmontering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Innan jag ställer räcket på plats så häftade jag fast lite åldersbeständig plast så att plankan inte suger fukt från flytspacklet.
Träplanka på metallregel. Golvskydd och gaffeltruck i bakgrunden. Konstruktion eller renoveringsarbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här är ett par bilder på ytan jag sparat för räcket. Om ni undrar vad det är för hål så har jag borrat ur två små kärnor för att fuktmäta, fuktmätningen är inte direkt relevant för mig vid det här laget men jag har haft lite diskussioner med en fuktkonsult som är nyfiken på hur det fungerar med torkningen av min löjligt feta avjämning av typen snabbtorkande som på något vis kemiskt ska binda fukten, jag är ju också nyfiken såklart, passade på nu innan sista ytan jag vågar borra i försvinner.
Renovering pågår: Träkonstruktion, plastskyddad golv, metallbeslag, ofärdigt arbete, inomhusmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träkonstruktion med metallbeslag, byggarbetsplats, dörröppning, golvskenor, mugg och golvskydd. Renovering pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ställde dit det halvfabricerade räcket, la på passet för kontrollera att inget verkade tokigt.
Underkonstruktion av trä, metallstolpar, isoleringsmaterial synligt, byggnadsarbete, inomhusmiljö, osammanhängande trädetaljer, silvertejp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu var det dags att få fast bottenstycket, jag valde att köpa långa expander, hade inte helt koll på hur djupt jag behövde nå, det blev på gränsen till för korta, för att safea så tog jag en träborr och försänkte en centimeter, jag ville att expandern skulle expandera i betongen och inte i avjämningsmassan.
Träplank med genomgående bult, mutter, bricka, och linjal som mäter längden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För att få till infästningen på väggen så valde jag att montera en 70mm utlägg/skena på grund av 6mm metallspikpluggen på bilden nedan, de fungerar väldigt bra på våra lättbetongväggar och jag hoppas att detta ska mininmera att det rör sig närmast väggen som kan orsaka sprickor, jag kommer senare också dra något fetare igenom träregeln som kommer placeras i skenan, jag funderar på att testa fasadexpander.
En hand i skyddshandskar håller en spik vid gipsskivor och metallstomme under husrenovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu behövde jag bara kapa till överliggaren och komplettera med lite vinklar. Räcket är redan nu så pass stabilt att man kan kalla det säkert, så det känns bra. Jag kommer täcka räcket med plywood och gips, då blir det ännu mer stabilt såklart, tänkte överdriva lite med skruv i plywooden. Jag har en liten plan på att sätta en fällsits på räcket ganska nära fasadväggen så jag behöver lista ut hur jag förstärker väggen bäst där den ska sitta. Jag lär ju få provsitta lite innan man målar så att jag vet att det räcket inte ger vika när man sätter sig, känns ju helt ärligt ganska puckat att sätta en fällsits på ett räcke men det vore coolt om det går, smide hade väl varit att föredra men jag har varken grejer eller skills för att ordna till det.
Träställning, metallbeslag, pågående byggarbete eller renovering, inomhus, skyddsplast på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
magnfris och 3 till
  • Laddar…
Nu när räcket sitter på plats så kunde jag mata på med lite parkett idag eftersom jag nu hade något att sikta på. Jag körde fram till trappen idag, för att komma vidare krävs det åtgärder, vet inte riktigt hur jag ska göra. Tips är välkommet, det lilla vitmålade räcket kommer rivas. Jag har tänkt att kapa av det översta steget (vilplanssteget) så att parketten rår fram till kanten. Vette tusan vad jag ska göra ovanpå vagnstycken och ut på den lilla hyllan som det vitmålade räcket står på.

Pågående byggprojekt, nytt golv läggs, skyddad yta, tomma väggsektioner, konstruktion, inomhus, ingen person.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Under renovering, oavslutat rum, trätrappa, skyddspapper på golvet, kvällsbelysning, konstruktion, inre byggarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av ett skadat hörn vid en trappa med vitmålade räcken och tapet som lossnar. Renoveringsbehov finns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trappa med skadad vit räcke och trasig bit, golvlist avlägsnad, renoveringsmaterial och rörligt avfall synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träkonstruktion, metallbeslag, spillror, isoleringsmaterial, oavslutad byggnadsarbete, inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
T TechnoKnut skrev:
Nu när räcket sitter på plats så kunde jag mata på med lite parkett idag eftersom jag nu hade något att sikta på. Jag körde fram till trappen idag, för att komma vidare krävs det åtgärder, vet inte riktigt hur jag ska göra. Tips är välkommet, det lilla vitmålade räcket kommer rivas. Jag har tänkt att kapa av det översta steget (vilplanssteget) så att parketten rår fram till kanten. Vette tusan vad jag ska göra ovanpå vagnstycken och ut på den lilla hyllan som det vitmålade räcket står på.

[bild] [bild] [bild] [bild] [bild]
Lättast är väl att lägga en bred vitmålad list.
 
  • Gilla
Luddis_1
  • Laddar…
C cap skrev:
Lättast är väl att lägga en bred vitmålad list.
Du får nog utveckla "list" lite om jag ska greppa, tänker du på vagnstyckena eller på hyllan där räcket sitter?

Golvet kommer rå fram till trappnosen där jag kommer göra en trappnos av ek på något vis, förmodligen en färdig profil av något slag, däremot så vet jag inte hur jag ska göra i anslutningen mot vagnstyckena, är det där du menar att jag ska täcka med en list ovanpå, mötet mellan vagnstycke och parketten?
 
Det har uppenbarligen inte hänt så mycket här, ni kanske tror att jag kastat in handduken och sålt huset eller råkat tappa en tändsticka :rofl:

Så är inte fallet, i slutet av november så började jag få problem med ländryggen som blev bättre efter ett par veckor, jag kände mig efter det fumlig och allmänt slut, jag hade också fortsatt ont i ena axeln, nacken och ned bakom skulderbladet, under julledigheten tog jag mig i kragen och hörde av mig till sjukvården, det visade sig senare då att jag dragit på mig en ordentlig inflammation i det området. Har nu gått till sjukgymnasten några gånger där jag blivit behandlad med tens samt ett övningsprogram som jag ska göra varje dag. Det har blivit bättre, men det är inte bra. Vi får se hur det går. Jag ska inte bära saker så då är det ju tur att jag bara renoverar kåken.

Eftersom jag haft ont så har det också tagit lite på psyket, jag har verkligen fått kämpa på med att motivera mig till att uträtta saker när det tar emot. Då orken inte varit på topp så har mitt dokumenterande här lagts på is. Jag är just nu sjuk sedan igår och sitter hemma ensam med ledvärk och halsont, känner mig helt överkörd. Jag tänkte att jag i alla fall kunde underhålla mig själv lite här på kvällen med att ta igen lite här på Byggahus.
 
  • Älska
  • Gilla
  • Ledsen
TickyNucker och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.