Ett kök med spis, ugn, skåp och köksredskap på bänken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ibland kan det finnas anledning att lyfta en gammal tråd - eller låta bli. Vårt IKEA kök från -07 börjar bli till åren, eller rättare; några luckor har hanterats illa och bänkskivorna (laminat) är slitna men att byta ut allt känns inte helt rätt. Faktum har ju bytts mot Metod men fortfarande tillverkar Ikea luckor/lådstycke och när jag surfade in på sidan tyckte jag att Bodbyn var rätt lik vår Lidingö. Kollade här för att se om det var möjligt och snubblar in på Lisa_72 och hennes frågeställning om vilken bänkskiva som passar bäst till Bodbyn/Lidingö och drar slutsatsen att de matchar varandra?
Läser sedan tråden och fastnar för ”En laminat med sten-mönster går fetbort.”
Hmm, det var just det vi valde då, och varit nöjda med men nu kommer det att bli en annan skiva. Frågan är vilken, och vad valde Lisa_72 till slut? ;)
 
BirgitS
Är ditt inlägg tänkt att vara i en tråd där Lisa_72 har skrivit?
Som det är nu är det ju en mycket liten chans att hon ser din fråga.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Är ditt inlägg tänkt att vara i en tråd där Lisa_72 har skrivit?
Som det är nu är det ju en mycket liten chans att hon ser din fråga.
2017 ställde någon samma fråga i tråden utan svar och jag räknar inte med svar men kanske på tips om bänkskiva?
 
BirgitS
Oj, det är ju väldigt mycket en fråga om vad man själv gillar och vilken budget man har.

Om luckor är i off-white så kanske man ska vara försiktig med skivor med vitt i eftersom det kan se knepigt ut med två vita nyanser bredvid varandra. Om man inte är så ung längre kanske man inte ska välja svarta skivor eftersom de stjäl mycket ljus.

Har du tittat på vad Ikea har för bänkskivor?
 
Vitt gick bort för frugan, och det stenmönstrade var inte aktuellt. Tittat på Ikea och komposit, men det är lite dyrt. Så något laminat, inte vitt eller svart, även om jag kunde tänkt mig det. Golvet ska bytas mot marmoleum klickgolv i två gråa nyanser…
 
BirgitS
Då kan det ju bli fint att plocka upp det gråa i golvet i bänkskivan, men även att ta upp den varma tonen i off-white och låta bänkskivan ha en beige eller brun ton brukar vara snyggt.
 
  • Gilla
Johan Gunverth och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.