Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
M mickef skrev:
Du måste vara mer konkret om jag ska förstå vad du menar.
Det är bara åsikter. Inte lögner.
 
timmelstad timmelstad skrev:
Det är bara åsikter. Inte lögner.
Ok?
 
M mickef skrev:
Vad jag har informerats om så är munskydd ett effektivt skydd mot luftburen smitta.
Gasmask är ett effektivt skydd mot luftburen smitta.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
M mickef skrev:
Ok?
Herregud. Maken till aspigare forumskribent har jag sällan skådat.

Du menade att det borde vara brott mot forumets regler att sprida lögner om någon genom att kalla dem konspirationsteoretiker eller liknande och därigenom förtala dem.

Förklaringen jag gav dig är att om man anser att någon sprider konspirationsteorier och skriver det på forumet så är det en åsikt, inte en medveten lögn avsedd för att orsaka någon missaktning. Alltså knappast i strid mot några forumregler, även om det i slutändan är moderatorns åsikt som avgör.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Herregud. Maken till aspigare forumskribent har jag sällan skådat.

Du menade att det borde vara brott mot forumets regler att sprida lögner om någon genom att kalla dem konspirationsteoretiker eller liknande och därigenom förtala dem.

Förklaringen jag gav dig är att om man anser att någon sprider konspirationsteorier och skriver det på forumet så är det en åsikt, inte en medveten lögn avsedd för att orsaka någon missaktning. Alltså knappast i strid mot några forumregler, även om det i slutändan är moderatorns åsikt som avgör.
Apropå missaktning, vad säger reglerna?
 
M mickef skrev:
Apropå missaktning, vad säger reglerna?
Det får du väl kontrollera om du är intresserad.
 
  • Gilla
BirgitS och 3 till
  • Laddar…
timmelstad timmelstad skrev:
Herregud. Maken till aspigare forumskribent har jag sällan skådat.

Du menade att det borde vara brott mot forumets regler att sprida lögner om någon genom att kalla dem konspirationsteoretiker eller liknande och därigenom förtala dem.

Förklaringen jag gav dig är att om man anser att någon sprider konspirationsteorier och skriver det på forumet så är det en åsikt, inte en medveten lögn avsedd för att orsaka någon missaktning. Alltså knappast i strid mot några forumregler, även om det i slutändan är moderatorns åsikt som avgör.
Vilket är syftet med att anklaga ngn för spridande av konspirationsteorier och att den förnekar fakta?
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
K
M mickef skrev:
Vilket är syftet med att anklaga ngn för spridande av konspirationsteorier och att den förnekar fakta?
Syftet är nog att få stopp på spridandet av teorier och minska riskerna för det som kan orsaka t ex svår sjukdom och t o m död.
 
  • Gilla
RoAd och 6 till
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Fem stycken har du skrivit. Jag svarar Nej ggr 5
Hur vore det att komma med någon bakgrund till dina åsikter?
Typ hur du resonerar för att komma fram till det, vilka belopp det rör sig om etc. så som jag har gjort.
Du verkar ju inte ens veta hur många miljarder som har pumpats in som stödåtgärder när du påstår att ett stödpaket är 1000 gånger mindre än det var i verkligheten.
Men du kanske inte vill bli tagen på allvar utan uppfattas som en person som bara håller på och gissar hela tiden.
 
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Vet du inte att alla studier, förutom den danska möjligtvis, visar att munskydd ger skydd mot luftburen virus?
Tycker du inte att det är lämpligt att ta det i tråden som handlar om just det?
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Hur vore det att komma med någon bakgrund till dina åsikter?
Typ hur du resonerar för att komma fram till det, vilka belopp det rör sig om etc. så som jag har gjort.
Du verkar ju inte ens veta hur många miljarder som har pumpats in som stödåtgärder när du påstår att ett stödpaket är 1000 gånger mindre än det var i verkligheten.
Men du kanske inte vill bli tagen på allvar utan uppfattas som en person som bara håller på och gissar hela tiden.
Om du tittar tillbaka hur du själv svarar ibland. Så är du likadan med att bara skriva "nej eller fel"
Ville mest göra dig uppmärksam på hur det ter sig.
 
Blodsoppen
K Klacken skrev:
Syftet är nog att få stopp på spridandet av teorier och minska riskerna för det som kan orsaka t ex svår sjukdom och t o m död.
Och vem är du att avgöra vad som är sant eller falskt. Det som kan verka falskt idag är många gånger sant i morgon.
 
  • Gilla
EPG
  • Laddar…
K
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Och vem är du att avgöra vad som är sant eller falskt. Det som kan verka falskt idag är många gånger sant i morgon.
När den samlade vetenskapen ändrar sig så ändrar jag mig också.
Kan du ge ett exempel på när en konspirationsteoretiker ändrat sig?
 
  • Gilla
RoAd och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Om du tittar tillbaka hur du själv svarar ibland. Så är du likadan med att bara skriva "nej eller fel"
Ville mest göra dig uppmärksam på hur det ter sig.
Jag gör det ibland när det redan är klarlagt i tråden eller ingår i allmän kunskap att det förhåller sig på ett visst sätt, eller om någon annan har påstått något utan källa eller annat underlag och det därmed är upp till den personen att påvisa att det förhåller sig så först. Det går också bra att fråga om man vill veta mer.

Dina åsikter om just detta saknar bakgrund helt.
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Det som kan verka falskt idag är många gånger sant i morgon.
Nej, det är mycket ovanligt.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Tycker du inte att det är lämpligt att ta det i tråden som handlar om just det?
Jag tänker inte väcka nån annan tråd utan ställde bara en fråga till dig.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.