Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
K Klacken skrev:
Jo,det finns siffror på det! Håll i hatten för här kommer dom: 1+1=2
Hej matematik?
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Tror du på allvar att vågorna innan många hade vaccinerats. som ledde till enormt tryck på intensivvårdsavdelningarna och långtgående restriktioner, var billigare för Sverige än kostnaderna under januari-februari i år, då intensivvårdsavdelningarna hade typ 1/4 av antalet patienter och det var väldigt få restriktioner?
Vad jag tror blir nog bara konspirationsteori om jag inte belägger det med siffror och det har inte jag heller.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Vad jag tror blir nog bara konspirationsteori om jag inte belägger det med siffror och det har inte jag heller.
Ja, om du tror att det är billigare att fylla sjukhusen med intensivvårdspatienter, skjuta upp annan vård,dvs. betala ut ändå mer sjukersättningar, och betala ut stöd till en massa företag än att inte göra det men betala en mycket mindre summa för vaccin så får du nog förklara hur du tänker.
 
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Ja, om du tror att det är billigare att fylla sjukhusen med intensivvårdspatienter, skjuta upp annan vård,dvs. betala ut ändå mer sjukersättningar, och betala ut stöd till en massa företag än att inte göra det men betala en mycket mindre summa för vaccin så får du nog förklara hur du tänker.
Har som sagt inga siffror, men om du har dem är jag idel öra.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Har som sagt inga siffror, men om du har dem är jag idel öra.
Du kan säkert söka fram på internet hur väldigt många miljarder som har betalats ut i stödpengar till företag, organisationer etc.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Fairlane
M mickef skrev:
Har som sagt inga siffror, men om du har dem är jag idel öra.
Vad hände med sunt förnuft?
Det har ju använts till att förklara varför man inte borde vaccinera sig, samtidigt som du medger att vaccinet gjort nytta. Använder du sunt förnuft så räknar du lätt hem en tusenlapp eller två i vaccinationskostnad för en person
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Du kan säkert söka fram på internet hur väldigt många miljarder som har betalats ut i stödpengar till företag, organisationer etc.
Om det hade funnits så hade du redan haft koll på det.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Om det hade funnits så hade du redan haft koll på det.
Nej, eftersom jag tycker inte att det är särskilt intressant.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, eftersom jag tycker inte att det är särskilt intressant.
Inte jag heller.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Nej, eftersom jag tycker inte att det är särskilt intressant.
Du kanske inte tycker det är intressant för att du är orolig att svaret inte skulle tilltala dig;)
 
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Du kanske inte tycker det är intressant för att du är orolig att svaret inte skulle tilltala dig;)
Nej, inte det minsta. Jag följer med nyheterna så nog vet jag att väldigt många miljarder har betalats ut i stödpengar.

Du verkar ju tycka att det är intressant eftersom du drog upp det så hur går det med ditt sökande efter belopp?
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
BirgitS
Eftersom ni verkar ha så svårt för att söka själva så kan jag ju då berätta att det allra första stödpaketet i mars 2020 var på 300 miljarder och sen har det varit många fler stödpaket.

Enkel överslagsberäkning:
Vaccin, typ 100 kr, arbetstid typ 10 minuter, dvs. typ 50 kr, lokaler, administration kanske 50 kr till.
15 miljoner doser ger 3 miljarder
Eller om man tar i med 1000 kr totalt/dos så får man 10 miljarder, vilket fortfarande är väldigt mycket mindre än tom. det första stödpaketet.
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
Eftersom ni verkar ha så svårt för att söka själva så kan jag ju då berätta att det allra första stödpaketet i mars 2020 var på 300 miljarder och sen har det varit många fler stödpaket.

Enkel överslagsberäkning:
Vaccin, typ 100 kr, arbetstid typ 10 minuter, dvs. typ 50 kr, lokaler, administration kanske 50 kr till.
15 miljoner doser ger 3 miljarder
Eller om man tar i med 1000 kr totalt/dos så får man 10 miljarder, vilket fortfarande är väldigt mycket mindre än tom. det första stödpaketet.
Vad är detta för hittepå siffror? Sitter du bara och gissar?
 
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Vad är detta för hittepå siffror? Sitter du bara och gissar?
De 300 miljarderna presenterades i mars 2020 på en presskonferens så det är ingen gissning.

Vet du inte vad en enkel överslagsberäkning är?
Så fram med din egen överslagsberäkning om vad vaccineringen har kostat då.
Om du inte kan presentera någon så visar det ju bara att du inte har någon som helst aning om saken utan bara sitter och gissar alternativt bara skriver vad någon har sagt till dig utan att tänka själv.
 
  • Gilla
Guzzi och 2 till
  • Laddar…
Blodsoppen
BirgitS BirgitS skrev:
De 300 miljarderna presenterades i mars 2020 på en presskonferens så det är ingen gissning.

Vet du inte vad en enkel överslagsberäkning är?
Så fram med din egen överslagsberäkning om vad vaccineringen har kostat då.
Om du inte kan presentera någon så visar det ju bara att du inte har någon som helst aning om saken utan bara sitter och gissar alternativt bara skriver vad någon har sagt till dig utan att tänka själv.
Jag tror nog att dina 300 miljarder, ska vara miljoner?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.