ullberg
M Myckling skrev:
Dom här var jättevanliga när jag var liten men ser dom knappt idag.[bild]
Lill72 Lill72 skrev:
En sån står här hemma, speldosan är lite trött nu för tiden.
[video]
Även vi har en sådan som min bättre hälft haft sen barnsben. Inte uppe än för säsongen så kan inte ta bild men färgsättning mer som @Lill72 - blir obehagligt varm av lampan inuti men trots det har jag inte kommit för mig att byta till något med mindre värmeutveckling…

EDIT: Jag blev (som vanligt) tillrättavisad av min bättre hälft - den har tydligen letat sig upp ur gömmorna för året och är redo för julsäsongen
 
  • Gilla
  • Älska
foxmx och 5 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Edit och min mor är inte troende.
Och vem var Edit i sammanhanget?;) Lessen, men jag kunde bara inte låta styra mina klåfingriga tangentfingrar. Jag ska ge dom linjalen ögonaböj:whistle:
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Noramasen Noramasen skrev:
Och vem var Edit i sammanhanget?;) Lessen, men jag kunde bara inte låta styra mina klåfingriga tangentfingrar. Jag ska ge dom linjalen ögonaböj:whistle:
Haha. Edit måste vara Mållgans mormor.
 
  • Gilla
  • Haha
fusion och 1 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
En sån står här hemma, speldosan är lite trött nu för tiden.
[video]
En sådan har jag också, har bara inte hunnit ta fram den för säsongen än. Köpte den när vi flyttade in i huset.
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
Hittade en sån förra året när jag letade igenom mormors gamla julkartonger från förrådet. Med batterier i såklart. Men efter lätt sanering får den i alla fall stå i julbyn. Utan eltillförsel såklart.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Jonas Persson
Minns den inte själv...

Zingo Choklad-flaskbild, brun dryck, bubblor, glasflaska, vit kapsyl, märkeslogo, söt läsk, svenska, chokladsmak.
 
  • Wow
  • Gilla
  • Älska
fusion och 4 till
  • Laddar…
Maria T
ullberg ullberg skrev:
EDIT: Jag blev (som vanligt) tillrättavisad av min bättre hälft - den har tydligen letat sig upp ur gömmorna för året och är redo för julsäsongen
[video]
Känner att jag genast måste gå och rota hos Stadsmissionen och de andra närliggande andrahandsbutikerna, jag har bara en "keramikkyrka" som ska fyllas med värmeljus men de som visas här är så mycket finare!
 
Maria T
Jonas Persson Jonas Persson skrev:
Minns den inte själv...

[bild]
Minns den inte heller men min man gör, och nån gång tvivlade jag väl på sanningshalten i det hela.
Eftersom den inte verkar ha överlevt så länge så var det nog inte många som tyckte den var god.
Personligen tänker jag :sick:
 
Jonas Persson
Maria T Maria T skrev:
Minns den inte heller men min man gör, och nån gång tvivlade jag väl på sanningshalten i det hela.
Eftersom den inte verkar ha överlevt så länge så var det nog inte många som tyckte den var god.
Personligen tänker jag :sick:
Ja hur tusan kan kolsyrad choklad vara gott?
 
På tal om läsk, så kommer jag ihåg Merry från min barndom.
Smaken som jag minns den var som dagens 7-Up/Sprite:

En grön flaska med "Merry"-logotyp framför en regnbåge. Text ovanpå: "Now it's Merry-time!" Reklam för dryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dilato och 10 till
  • Laddar…
galento
Ja denna kommer man ihåg och
även kapsylernas skarpa kanter
på denna och andra flaskor.
 
Mikael_L
M Myckling skrev:
Dom här var jättevanliga när jag var liten men ser dom knappt idag.[bild]
Tack för påminnelsen, dags att ta fram den ... :crysmile:
 
  • Gilla
Myckling
  • Laddar…
Mikael_L
Anders fick mig att komma ihåg:
21224124-origpic-f750e9.jpg

Ett måste för alla som hade mobil.
(Hade man inte råd med mobil kunde man ha en tom väska och se lika viktig ut)
 
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Blinkande antenn till Nokia telefoner.
 
  • Gilla
Fotografen
  • Laddar…
Fanns till Ericsson också.
 
  • Gilla
BengtH
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.