Det gläder mig att publiciteten kring den här affären förhoppningsvis har räddat andra människor från att hamna i liknande fällor som den vi har hamnat i. Era vänner gjorde helt rätt i att välja andra husproducenter. Mitt råd till dem är att kolla upp företagen noga, helst även deras historia bakåt och skriv inte under något kontrakt utan att anlita en byggkunnig jurist.

Villebo, jag har också hört historien om personen du nämner.
 
Hej Xang0


Har Roxi kontaktat er.


// Villebo
 
"...och jag tror att dom kommer göra det 110 % bättre nu än det hade varit om dom hade lagt ner det.
Dom har verkligen kniven på strupen nu .
Jag tror & jag vet att Roxistenhus kan dra detta i hamn med mycket bättre resultat än innan."

Men vad är detta för mambo-jambo?
Ni får ett hus som 110% bättre än ett nedlagt husbygge och med ett mycket bättre resultat än det som Roxi har gjort för er innan. Och tacksam? För att få betala flera miljoner för något som inte blir levererat?
Kom igen nu, målaren...
 
Hej Villebo,

Ja, vi fick ett e-mail ifrån dem igår där de kortfattat summerar vad som är på gång. Jag kan nog tänka mig varför de gör detta helt plötsligt, men vill inte avslöja mer i dagsläget. Idag ska jag ha möte med advokaten.
 
Xang0 - skönt att det händer något!

När du känner att du kan berätta mer, gör gärna det. Jag är säker på att många med mig är intresserade av att veta om/när/hur Roxi tar sitt ansvar och fixar allt.
 
Spännande med den här användaren målaren och hans (nu raderade) inlägg. Nu kan vi ju inte vara säkra på att han går Roxis ärenden, men om vi leker med tanken att han verkligen gör det, hur har han då tänkt? "Jag skriver det här inlägget att allt ska bli bra så kommer Xang0 att glömma allt som varit, tänka om helt och sluta gnälla"?
 
Var på mässan i Treleborg i lördags, Husen som Roxi visade upp var inte kul, bla. var elanläggningen mycket dåligt gjord. Men det fanns sämre hus, Västkustvillan var en katastof. Att man inte anstänger sig mer på en bostadsmässa är dåligt.

Men det fanns en del gobitar, Götingehus vann nog.
 
Pepparkaka skrev:
Xang0 - skönt att det händer något!

När du känner att du kan berätta mer, gör gärna det. Jag är säker på att många med mig är intresserade av att veta om/när/hur Roxi tar sitt ansvar och fixar allt.
Jag hoppas verkligen de sätter igång nu och att det inte bara är tomma ord från deras sida. Det som bekymrar mig är ifall de kommer att fixa felen som upptäcktes i samband med värderingen eller om de kommer att försöka gömma undan det.

Bl.a. hade järnbalkarna inte rostskyddsbehandlats och jag misstänker att detta inte har åtgärdats trots att de blev informerade om det. Jag hoppas även att de fixar golvvärmerören ordentligt innan de lägger golvet på ovanvåningen, vi hittade flera hack på dessa efter att de hade försökt rätta till golvet genom att såga längs med kanterna.

Det är fel som kommer att kräva stora kostsamma ingrepp ifall de inte rättas till i ett tidigt skede. Vi har både intyg och bildbevis på skadorna och kommer att se till att det blir kontrollerat när det blir dags för slutbesiktning.
 
Slingorna lär väl vara svårt att se på slutbesiktningen.
 
hempularen skrev:
Slingorna lär väl vara svårt att se på slutbesiktningen.
Ja, det är vad som oroar mig. Men om det behövs så låter jag besiktningsmannen ta upp brädorna längs med väggen. Det är åtminstone bättre än att riskera att övervåningen blir översvämmat.
 
Hej xango, Vi har också haft diskussioner om rostskyddet på balkarna, nu tror jag att vi fick det gjort men inte rikigt på alla ställen där det var tänkt från början. Vi har också varit oroliga att golvvämen på öv för att vårt golv under en bokhylla sjönk ned ca 2 cm. Sedan upptäckes detta problem på flera ställen på övervåningen. Nu tror man att golvproblemen beror på att virket höll en hög (men godkänd enligt byggnormerna) fukthalt och har torkat ut. Om det är problem med golvärmen ska man kunna se att vätskenivån i pannan minskar, när systemet är igång, det hade inte vi, alltså var golvvärmen inte orsakt ill våra problem. Det räcker visst med att man böjt slangen lite väl hårt för att det blir millimeterstora sprickor och det börjar att läcka och dessa ser man inte med blotta ögat.

Kolla pannan innan du börjar bryta upp golvet.
mvh
maggan
 
Så här såg ett av hacken ut:

hack.jpg
 
Ser inte bra ut om nu slangarna är så känsliga!! Bra att du dokumenterar allt.
Vårt golv är inte lagt riktigt så lång ut så att några slingor ligger under en list. ( eller vad är det som man ser???) För det är väl vattenburet golvvärme?
 
Vad jag kunde se så gick slingorna under väggen till de andra rummen. Det såg ut att vara en enda lång slinga som gick över hela ovanvåningen.
 
Men hur kan man då styra varje slinga enskilt i varje rum om samma slinga går igenom fler rum? Du ska ju ha en en termostat i varje rum som styr värmen via motorerna. I vårt sovrum på öv som är 17kvm har vi t o m 2 slingor och där glömde först elektrikern att montera in en slinga så att det aldrig blev riktigt varmt i vintras. Nu är det fixat och båda slingorna styrs via samma termostat och motor.

Har du sett ritningen på hur slingorna ska ligga, annars begär den från roxi så att du kan kolla att det är rätt gjort. ( slingorna ska enligt vår ritning inte ligga nära kanten och inte gå under några väggarr)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.