T TommyK72 skrev:
Oj vad jag vill jävlas tillbaka. Ska bara fundera ut bästa sättet.
Gör inte det. Markera bara när han överträder din rätt och ta den byråkratiska vägen du gör nu. Det kommer räcka långt för att hejda grannens övertramp samtidigt som han måste betala för rättelserna (och dina direkta omkostnader).

Jag förstår att det är svårt att hejda sig när man börjat ”ge igen”, men det är just vad du borde göra.
 
  • Gilla
Nyblivenhusägare123 och 3 till
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Gör inte det. Markera bara när han överträder din rätt och ta den byråkratiska vägen du gör nu. Det kommer räcka långt för att hejda grannens övertramp samtidigt som han måste betala för rättelserna (och dina direkta omkostnader).

Jag förstår att det är svårt att hejda sig när man börjat ”ge igen”, men det är just vad du borde göra.
Men visst funkar den gamla vägstumpen utmärkt för att placera några få ensilagebalar???
Förvaring, inte hämnd.
 
  • Gilla
Anna_H och 2 till
  • Laddar…
T
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Gör inte det. Markera bara när han överträder din rätt och ta den byråkratiska vägen du gör nu. Det kommer räcka långt för att hejda grannens övertramp samtidigt som han måste betala för rättelserna (och dina direkta omkostnader).

Jag förstår att det är svårt att hejda sig när man börjat ”ge igen”, men det är just vad du borde göra.
Han kommer aldrig att behöva betala för att han parkerar bilen på vår mark. Det går knappast att bötfälla honom för att den står där när han är hemma från jobbet?

Jag tänker att en hög med stenar/jord eller kanske rent av en stapel med ensilagebalar där skulle sätta stopp för hans användande av vår mark. Som en liten markering mot att han valt att tippa grus och ställa av grävmaskiner med mer där. Vi bryter knappast mot lagen om vi väljer att ställa något på vår egen mark.
Sen detta med att riva växthuset är bara fantasier från min sida..
vedförrådet ska vi riva till sommaren. Han ska få tid på sig att tömma det på ved bara.

Det värsta är att jag ser detta elände varenda dag och blir bara mer och mer förbannad av blotta åsynen. Tänk att vakna varje morgon och fundera på vad fan han ska hitta på härnäst.
 
  • Gilla
Miter och 2 till
  • Laddar…
T
Björkisvägen Björkisvägen skrev:
Men visst funkar den gamla vägstumpen utmärkt för att placera några få ensilagebalar???
Förvaring, inte hämnd.
Haha vad roligt att du skrev just ensilagebalar, hade inte sett ditt meddelande men hade exakt samma idé
 
  • Gilla
  • Haha
hoffmaister91 och 2 till
  • Laddar…
Vedskjul som ska rivas kan ju råka brinna.

Du kan ta ut parkeringsavgift/kontrollavgift ("p-bot") på egen mark, om jag förstår det rätt. Du behöver skylta tydligt i förväg, bland annat.
 
  • Gilla
Bengt Numelin och 2 till
  • Laddar…
Förvarna grannen skriftligt med kopior redan nu att x/x ska vi ta ner veboa som du lånar plats i, plocka ut den ved du vill ha kvar innan dess.
Mejl/SMS med om det går så de finns sparat elektroniskt
 
  • Gilla
Nyblivenhusägare123 och 3 till
  • Laddar…
T TommyK72 skrev:
Han kommer aldrig att behöva betala för att han parkerar bilen på vår mark. Det går knappast att bötfälla honom för att den står där när han är hemma från jobbet?

Jag tänker att en hög med stenar/jord eller kanske rent av en stapel med ensilagebalar där skulle sätta stopp för hans användande av vår mark. Som en liten markering mot att han valt att tippa grus och ställa av grävmaskiner med mer där. Vi bryter knappast mot lagen om vi väljer att ställa något på vår egen mark.
Sen detta med att riva växthuset är bara fantasier från min sida..
vedförrådet ska vi riva till sommaren. Han ska få tid på sig att tömma det på ved bara.

Det värsta är att jag ser detta elände varenda dag och blir bara mer och mer förbannad av blotta åsynen. Tänk att vakna varje morgon och fundera på vad fan han ska hitta på härnäst.
Sluta dalta! Bort med vedförrådet! No mercy!
 
  • Gilla
Bengt Numelin och 2 till
  • Laddar…
T TommyK72 skrev:
Ja jag är så jävla irriterad börjar på allvar fantisera om sätt att hämnas nu. På riktigt hämnas. Typ som i att ta en traktor och putta omkull växthuset. Riva vedförrådet vi är snälla och lånar ut till dem, och tippa en stor jordhög på den gamla vägen han använder som sin personliga parkeringsplats.

du har helt rätt. Tummen ur nu och kontakta kronofogden! SEN hämnas. Oj vad jag vill jävlas tillbaka. Ska bara fundera ut bästa sättet.
Tänk på att den typen av reaktion kan vara exakt det din granne väntar på. Håller du huvudet kallt och går den legala vägen vinner du över honom, ffa om han går och väntar på att du ska explodera. Chicken race vinner den som är mest uthållig. Däremot skulle jag sluta med den "vänliga" attityden, ett kallt och kyligt bemötande passar bättre. Tycker han har förbrukat sin rätt till grannsämja.
 
  • Gilla
Bengt Numelin och 1 till
  • Laddar…
Hur nära hans tomt kan du anlägga grishägn? Som de svin han är så skulle han känna sig som hemma med en drös nassar utanför trädgården. ;)

Iden kommer från You Tube. Grannen flyttade ganska snart efteråt. :)
 
T TommyK72 skrev:
Jag tänker att en hög med stenar/jord eller kanske rent av en stapel med ensilagebalar där skulle sätta stopp för hans användande av vår mark. Som en liten markering mot att han valt att tippa grus och ställa av grävmaskiner med mer där. Vi bryter knappast mot lagen om vi väljer att ställa något på vår egen mark.
Sånt kan du absolut göra. Såg framför mig något mer offensivt när du skrev om att jävlas.
 
T TommyK72 skrev:
Haha vad roligt att du skrev just ensilagebalar, hade inte sett ditt meddelande men hade exakt samma idé
Som du beskriver din granne är det stor risk att han kommer "råka" skära hål i plasten på balarna så att de blir förstörda, om du ställer balar för att hävda dina ägor.
Det är bättre med t ex stora stenar, de kan han inte göra något med (annat än att spreja fula ord och bajs-smileys).
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
T
Plätt Fia Plätt Fia skrev:
Hur nära hans tomt kan du anlägga grishägn? Som de svin han är så skulle han känna sig som hemma med en drös nassar utanför trädgården. ;)

Iden kommer från You Tube. Grannen flyttade ganska snart efteråt. :)
haha, jag hade mina grisar rätt nära hans hus förra sommaren, men då bodde han ju tyvärr inte där. Han verkade dock gilla grisar och kom sedan med den fantastiska idén att vi skulle skaffa grisar ihop. Som jag förstod så skulle han bidra med vatten och jag skulle göra resten :rolleyes:

En bättre idé är att sätta skrikande får eller getter bredvid huset. Mata dem så fort jag går förbi så att de skriker varenda gång de ser en människa ;)
 
  • Haha
  • Gilla
Bengt Numelin och 3 till
  • Laddar…
T TommyK72 skrev:
haha, jag hade mina grisar rätt nära hans hus förra sommaren, men då bodde han ju tyvärr inte där. Han verkade dock gilla grisar och kom sedan med den fantastiska idén att vi skulle skaffa grisar ihop. Som jag förstod så skulle han bidra med vatten och jag skulle göra resten :rolleyes:

En bättre idé är att sätta skrikande får eller getter bredvid huset. Mata dem så fort jag går förbi så att de skriker varenda gång de ser en människa ;)
Det bästa anser jag, är att vara slug och vänta lite med olika hämndaktioner. Studera hnm under ganska lång tid för att klura ut hans akilleshäl/-ar (alla har någon, så även grannen!) och pytsa ut aktionerna i mindre bitar och med ett visst tidsspann så grannen inte på en gång begriper att det är just hämnd det handlar om. Och det kanske kan vara värt att offra några balar?
 
T
PixieEddie PixieEddie skrev:
Det bästa anser jag, är att vara slug och vänta lite med olika hämndaktioner. Studera hnm under ganska lång tid för att klura ut hans akilleshäl/-ar (alla har någon, så även grannen!) och pytsa ut aktionerna i mindre bitar och med ett visst tidsspann så grannen inte på en gång begriper att det är just hämnd det handlar om. Och det kanske kan vara värt att offra några balar?
Så tänker jag också. Att det kan framstå för andra som att vår ”hämnd” egentligen bara handlar om att vi använder vår mark till våra egna behov. Men att det på samma gång gör livet lite surt för grannen.

Det finns gott om gamla mögelbalar som jag skulle kunna tänka mig att ställa dit. Skär han sönder plasten på dem kan jag anmäla honom för skadegörelse. Men ska fundera på om det kanske inte är effektivare med en sten eller grushög.
 
  • Gilla
Bengt Numelin och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.