När jag letar efter inspiration till badrum med plastmatta så är det illa ställt. Det är mycket sällan som badrumsägare och tidningar visar bilder på badrum med plastmatta eller våtrumstapet. Det blir inte bättre av att det i princip bara finns två märken att välja på, Forbo och Tarkett. Visserligen finns också Bergo, fast de har inga inspirationsbilder på sina hemsidor, annat än för offentliga miljöer.

Du kan läsa blogginlägget här: Inspiration: Badrum med plastmatta
 
  • Gilla
Keiller
  • Laddar…
Kul att se! Verkligen ett bra och tekniskt funktionellt alternativ när man bygger nytt eller renoverar befintligt badrum.
 
Tänk på att det blir väldigt snyggt på golv ifall man slipper skarv, och då är det bra att hålla utkik efter 3m bredd ifall det behövs. Det finns för alla gerbad (gerflor). Skarv i golv förstör rätt så mycket för looken, väldigt dumt att snåla med 2m bredd om 3m skulle räcka.
 
  • Gilla
Nybyggnationen
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
När jag letar efter inspiration till badrum med plastmatta så är det illa ställt. Det är mycket sällan som badrumsägare och tidningar visar bilder på badrum med plastmatta eller våtrumstapet. Det blir inte bättre av att det i princip bara finns två märken att välja på, Forbo och Tarkett. Visserligen finns också Bergo, fast de har inga inspirationsbilder på sina hemsidor, annat än för offentliga miljöer.

Du kan läsa blogginlägget här: Inspiration: Badrum med plastmatta
Grymt snygga badrum på bilderna. Blir ju en helt annan badrumskänsla med mönstrad tapet!
 
  • Gilla
SonnyListon
  • Laddar…
Modernt badrum med fristående badkar, träkommod, handdukskrokar och runda mattan.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vet inte om denna finns kvar men vi är väldigt nöjda i alla fall
 
  • Gilla
gaia och 3 till
  • Laddar…
Stort fan av våtrumsmatta, man ser om det går hål och bara att skura och spola av.
Producenterna har allt att vinna på att gå ifrån trä och stenimitationerna tycker jag. Inget ont men roligare att tänka bortom det när man har chansen att skapa vilka utryck, färger och mönster som helst.
Kul med åf i Sverige för de massivt mönstrade. Är de godkända våtskikt nuförtiden?
 
  • Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
När jag renoverade ena stora badrummet senast så var jag helt på det säkra med att det blir matta på golv och väggar.
Jäkla vad mycket bättre och mer praktiskt det är än med äckel kakel och klinker som bara är snyggt i början men är ett hellvete att hålla rent och snyggt jämfört med matta.

Dom flesta väljer kakel och klinker första gången, sen går man över till matta :p
 
  • Gilla
gaia och 2 till
  • Laddar…
När jag byggde ut och renoverade mitt badrum blev det matta och fibo-trespo väggskivor.
 
  • Ett badrum med industriellt tema, betongväggar, mönstrat golv, toalett, spegel, glasblocksfönster och handdukar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Staffan_V och 1 till
  • Laddar…
T TheGame skrev:
När jag renoverade ena stora badrummet senast så var jag helt på det säkra med att det blir matta på golv och väggar.
Jäkla vad mycket bättre och mer praktiskt det är än med äckel kakel och klinker som bara är snyggt i början men är ett hellvete att hålla rent och snyggt jämfört med matta.

Dom flesta väljer kakel och klinker första gången, sen går man över till matta :p
Du måste ha haft en helt annan sorts kakel och klinkers än vi har;)

Jag har gjort resan bak och fram. I förra stugan hade vi ett nygjord badrum med matta. Proffsigt utfört och vi hade valt mattan själv. När vi sen bygde permanentboende på samma plats blev det keramik i alla våtrum.

Jag tycker keramik är otroligt mycket trevligare. Ser ut som nytt efter några år och man slipper lukten av mattan som tycks hänga i för alltid. Skulle aldrig överväga matta igen.
 
PeterFalun
Nybygge, körde matta och vägg, inget kakel
Skönt slippa alla smutsiga skarvar och funderingar kring tätskikt
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
N nybyggarn3 skrev:
Du måste ha haft en helt annan sorts kakel och klinkers än vi har;)

Jag har gjort resan bak och fram. I förra stugan hade vi ett nygjord badrum med matta. Proffsigt utfört och vi hade valt mattan själv. När vi sen bygde permanentboende på samma plats blev det keramik i alla våtrum.

Jag tycker keramik är otroligt mycket trevligare. Ser ut som nytt efter några år och man slipper lukten av mattan som tycks hänga i för alltid. Skulle aldrig överväga matta igen.
Så är det ju, vissa gillart att lägga mer tid på städning osv för att få det se rent och snyggt ut. Det finns ingen "annan sorts kakel och klinker" ;)
själv gillar jag att städning går snabbt och effektivt så kan jag hålla på med annat roligt ist därför valde jag matta. :)
 
  • Gilla
gaia och 1 till
  • Laddar…
PeterFalun PeterFalun skrev:
Nybygge, körde matta och vägg, inget kakel
Skönt slippa alla smutsiga skarvar och funderingar kring tätskikt
T TheGame skrev:
Så är det ju, vissa gillart att lägga mer tid på städning osv för att få det se rent och snyggt ut. Det finns ingen "annan sorts kakel och klinker" ;)
själv gillar jag att städning går snabbt och effektivt så kan jag hålla på med annat roligt ist därför valde jag matta. :)
Nu har vi bara haft våra badrum i 2,5 år men så här långt har jag inte märkt att det skulle ta längre tid att städa. När infaller den där extra städningen som man slipper med matta? Vi har 60X60 granitkeramik på golv och vägg med ganska smal, ljusgrå, fog. Skurar av golvet vid städning så är det bra med det. Vill man spara tid skulle jag överväga draperi i stället för glasväggar.
 
N nybyggarn3 skrev:
Nu har vi bara haft våra badrum i 2,5 år men så här långt har jag inte märkt att det skulle ta längre tid att städa. När infaller den där extra städningen som man slipper med matta? Vi har 60X60 granitkeramik på golv och vägg med ganska smal, ljusgrå, fog. Skurar av golvet vid städning så är det bra med det. Vill man spara tid skulle jag överväga draperi i stället för glasväggar.
Dags för dig att gå ner på knäna och titta närmare... eller Så ge det lite tid. Dina fogar lär inte vara så fina länge till :rofl:
 
T TheGame skrev:
Dags för dig att gå ner på knäna och titta närmare... eller Så ge det lite tid. Dina fogar lär inte vara så fina länge till :rofl:
Vetetusan om det stämmer. Klart att dom kanske inte är exakt samma färg överallt om man kryper runt på knä med lampa men det gör man ju sällan. Upplevs både fräscht och exklusivt, vilket är mer än vad man kan säga om ett badrum med plastmatta. Även när det är flångnytt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.