Magnus E K
Jag fick 10/11 rätt, vilket är bättre än 353 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"

Fick fel på vad man ska göra om propparna går ofta. Svarade byta till en större mätarsäkring. :thinking:
 
Jag fick 8/11 rätt, vilket är bättre än 131 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"

Får man elmecka utan cert om man har mer än hälften rätt?
 
  • Haha
Dilato
  • Laddar…
  • Älska
Dilato
  • Laddar…
Magnus E K Magnus E K skrev:
En knivsäkring är en typ av smältsäkring, som diazed men för högre strömmar.

[länk]
Jo jag vet vad det är men förstod inte iaf :D
 
  • Gilla
Leif i Skåne
  • Laddar…
Jag fick 11/11 rätt, vilket är bättre än 477 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Den var lätt, men fråga 3 är nästan en "slamkrypare".
 
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
AllramEest
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
  • Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Jag fick 9/11 rätt, vilket är bättre än 302 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"

jag anser att svaret på frågan om största möjliga säkring för en villa är felaktig, då jag själv har en säkringsstorlek större än vad som anges som Max
 
S stugan_i_skogen skrev:
jag anser att svaret på frågan om största möjliga säkring för en villa är felaktig, då jag själv har en säkringsstorlek större än vad som anges som Max
Jag tyckte också den var lite underlig. Visst, 25A är ju den normala storleken, men åtminstone här i Göteborg heter tom standardabonnemanget "Villa, max 63A".
 
  • Gilla
Klas-Kenny och 3 till
  • Laddar…
F
Jag fick 10/11 rätt, vilket är bättre än 493 andra personer som har gjort quizet "Kan du hantera elcentralen?"
Föll på sista.......
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.