Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Fairlane
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Ni säger att dessa sprutor skyddar mot svår sjukdom. Kolla på Elisabeth Höglund. Hon har har tagit fyra sprutor och ligger nu riktigt svårt sjuk i Covid. Förklara det snälla Birgit.
Du tror inte på säkerhetsbälte heller?
De flesta av oss är övertygade om att säkerhetsbälte ökar chansen att överleva en olycka eller få färre allvarliga skador. Det finns dock folk som får allvarliga skador eller dör trots säkerhetsbälte.
Med ditt sett att tänka så borde det vara ett bevis för att säkerhetsbältet inte hjälper...
 
  • Gilla
Nyfniken och 7 till
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Du tror inte på säkerhetsbälte heller?
De flesta av oss är övertygade om att säkerhetsbälte ökar chansen att överleva en olycka eller få färre allvarliga skador. Det finns dock folk som får allvarliga skador eller dör trots säkerhetsbälte.
Med ditt sett att tänka så borde det vara ett bevis för att säkerhetsbältet inte hjälper...
Fast Blodsoppen lider uppenbart av s k faktaresistens. Finns för det mesta inga botemedel mot den sjukdomen.
 
  • Gilla
kashieda och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
V vanpire skrev:
Fast Blodsoppen lider uppenbart av s k faktaresistens. Finns för det mesta inga botemedel mot den sjukdomen.
Nä, men jag har en stor dos av sunt förnuft :D;)
 
  • Haha
  • Gilla
Texan och 2 till
  • Laddar…
V vanpire skrev:
Fast Blodsoppen lider uppenbart av s k faktaresistens. Finns för det mesta inga botemedel mot den sjukdomen.
Ja, kanske är det så, själv tycker jag det är en tragedi när människor går så vilse i livet. Utifrån inlägg på forum är det inte svårt att se vilken miljö personerna rör sig i och hur de bit för bit tappar fotfästet. Att referera till Höglund är ett lågvattenmärke, hon har valt en annan väg än den som baseras på erfarenhet, kunskap och vetenskap när hon valde att bli klimathotsförnekare. Överraskande att hon valt att vaccinera sig men nu ramlar hon ner i kaninhålet igen när hon försöker ta poäng för att hon smittats.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det är väl du som är fantastisk när du fortfarande inte ens vet vad allvarlig sjukdom är, vilket är just vad t.ex. Fohm säger att vaccinet minskar risken för. Ingen med kunskap i ämnet har sagt att vaccinet kommer att skydda alla jämnt från att bli allvarligt sjuka och ändå mindre från att få symtom som verkar vara i nivå med en normal influensa när man är 78 år och inte har vaccinerat sig under mer än 7 månader.
Anledningen till att hon hoppade sista sprutan är väl intressantare diskussion än att man blir sjuk av en Covidinfektion?
 
  • Gilla
Texan och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Nä, men jag har en stor dos av sunt förnuft :D;)
I så fall borde du väl verkligen förstå att Höglunds symtom inte är det minsta konstiga och är helt i linje med vad Fohm har sagt och vad t.ex. jag har skrivit i forumet
 
  • Gilla
  • Haha
Texan och 4 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Anledningen till att hon hoppade sista sprutan är väl intressantare diskussion än att man blir sjuk av en Covidinfektion?
Det får du väl ta med Blodsoppen eftersom det var han som tyckte att hennes sjukdom var intressant.
 
Blodsoppen
Redan när det började talas om Corona, och det kablades ut från Kina hur folk trillade ihop på gatan och låg döda, har jag känt att det inte kunde vara rimligt. Sedan dess har jag tänkt själv och inte stirrat mig blind på kurvor och diagram. Med allt som händer runtomkring och hur det hela utvecklas har aningarna mer och mer stärkts.
Jag har sedan länge gett upp hoppet att dom indoktrinerinerade människorna ska vakna. Det är lönlöst att lägga energi på det.
Men att dom som har börjat, och är vakna kan få mer info är bra. Sen får ni tycka att jag är dum i huvudet. Det rör mig inte i ryggen.
 
  • Haha
  • Gilla
Texan och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Redan när det började talas om Corona, och det kablades ut från Kina hur folk trillade ihop på gatan och låg döda, har jag känt att det inte kunde vara rimligt. Sedan dess har jag tänkt själv och inte stirrat mig blind på kurvor och diagram. Med allt som händer runtomkring och hur det hela utvecklas har aningarna mer och mer stärkts.
Jag har sedan länge gett upp hoppet att dom indoktrinerinerade människorna ska vakna. Det är lönlöst att lägga energi på det.
Men att dom som har börjat, och är vakna kan få mer info är bra. Sen får ni tycka att jag är dum i huvudet. Det rör mig inte i ryggen.
Det är ingen av oss som är aktiva i tråden som har ansett att folk trillar ihop på gatan och dör av covid. Däremot visar allt sunt förnuft att vaccinet har räddat många människor från att dö och skyddat ändå många fler från att hamna på sjukhus. Det är ju bara att jämföra sjukhus- och dödsfallsstatistik under första och fjärde vågen då det trots mycket högre smittspridning under fjärde vågen var mycket färre som dog och som behövde sjukhusvård.

Förnekar man det så har man inte ett sunt förnuft.

I mina ögon så är det du som är indoktrinerad och inte alls har tänkt själv utan rakt av tagit folks lösryckta tyckanden som sanning, det är ju bara att se på innehållet i en stor andel av de inlägg som du har gillat i tråden.
 
  • Gilla
  • Haha
Texan och 5 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Det är ingen av oss som är aktiva i tråden som har ansett att folk trillar ihop på gatan och dör av covid

Det har jag inte påstått att ni gör. Men jag menar att redan från början så var detta ett sätt för att skrämma upp folk att ta sprutorna. Rädda människor kan man styra. Och ni verkar vara livrädda för Covid.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
Fairlane
Aha, så bär det sig folk i Covid i Kina i början av pandemin så tänkte man på att direkt på att slänga ut lite folk på gatan så att man skulle kunna tvinga på folk vaccin 3 år senare, i en annan del av världen. Älskar sunt tänkande!
 
  • Gilla
  • Älska
frasen_36 och 6 till
  • Laddar…
Nissens
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Nä, men jag har en stor dos av sunt förnuft :D;)
I så fall tycker jag att du skall börja använda det nu. Du måste ha massor kvar eftersom du inte använt det på länge. :)
 
  • Gilla
  • Haha
Klacken och 6 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Nissens Nissens skrev:
I så fall tycker jag att du skall börja använda det nu. Du måste ha massor kvar eftersom du inte använt det på länge. :)
Vad ska jag göra med mitt sunda förnuft tycker du?
Ni är så duktiga på att krångla till era inlägg.
Varför denna hets mot oss som inte tagit dessa sprutor?
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
Nissens
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Vad ska jag göra med mitt sunda förnuft tycker du?
Ni är så duktiga på att krångla till era inlägg.
Varför denna hets mot oss som inte tagit dessa sprutor?
Jag hetsar inte mot någon, är mest fascinerad att det finns människor som fortfarande inte insett allvaret med pandemin på samhällsnivå.

Och de som inte begripit detta ännu, kommer med all sannolikhet aldrig heller att göra det.

Trist att det är så, men det är väl inte så mycket att göra åt tänker jag.
 
  • Gilla
Klacken och 4 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Nissens Nissens skrev:
Jag hetsar inte mot någon, är mest fascinerad att det finns människor som fortfarande inte insett allvaret med pandemin på samhällsnivå.

Och de som inte begripit detta ännu, kommer med all sannolikhet aldrig heller att göra det.

Trist att det är så, men det är väl inte så mycket att göra åt tänker jag.
Verkligheten är så att det blir fler och fler som tänker som jag. Vet många som ångrar att dom tog sprutorna.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.