G
Tokslut Tokslut skrev:
Wish engineers

[bild]
Öhlins kopia fast lite billigare;)
 
  • Gilla
  • Haha
Uwe H och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Tillverkade av plast ??
Första Coilover settet jag klicka på står det "- Most components are made from 6061 aluminum with T6 for increased hardness -- the advantages include excellent strength, and aluminum helps keep the weight down"

Men coiloverkitt för ~2.000kr borde få folk att förstå vart kvalitén ligger :seenoevil:

https://www.maxpeedingrods.com/category/coilovers.html
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Patrik440
Igår blev det lite varmkörning tillsammans med Judith.

Svartvit bild, äldre byggnad med skylten "Trelleborg", klassisk bil, gaffeltruck, lantlig miljö, övergivet utseende.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Strontus och 4 till
  • Laddar…
galento
Intressant att kolla om Detroits 2 takts diesel med blower :)


 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Köpte extraljus. Blev "bara" halogen men efter en massa diskuterande på bilforums och sånt så blev det ett kitt med 2x Hella FF500. Jag tror det räcker bra till Yarisen. Funderade på LED ramp först men blev lite avskräckt av vissa erfarenheter och att dom billigare har tendens att lysa upp vägen nära en lite för bra, så man blir självbländad och det blir jobbigt när man måste blända av till halvljus.

Nu får jag också samma färgton på alla lampor.

tuotesivu_HellaCometFF500lisakaukovalosarja_3030210016_8e51880477db40fd9bfdb9f445b09687_1.jpg

Hörde också mycket bra om biltemas lampor, så jag tror jag ska köpa 3x sådana till Mazdan.
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Köpte extraljus. Blev "bara" halogen men efter en massa diskuterande på bilforums och sånt så blev det ett kitt med 2x Hella FF500. Jag tror det räcker bra till Yarisen. Funderade på LED ramp först men blev lite avskräckt av vissa erfarenheter och att dom billigare har tendens att lysa upp vägen nära en lite för bra, så man blir självbländad och det blir jobbigt när man måste blända av till halvljus.

Nu får jag också samma färgton på alla lampor.

[bild]

Hörde också mycket bra om biltemas lampor, så jag tror jag ska köpa 3x sådana till Mazdan.
Ja, olika ljustemperatur blir inte bra.
Biltemas de hade för typ 10 år sen med en blå krans, var riktigt bra, fick näst högsta betyg i en test.
 
hsd
Tycker att det är genomgående för led ,en jäkla massa ljus nära bilen men inte så bra räckvidd
 
hsd hsd skrev:
Tycker att det är genomgående för led ,en jäkla massa ljus nära bilen men inte så bra räckvidd
Nu vet jag inte om du bara har erfarenhet av LED extraljus men det har skett en enorm utveckling av Full-LED strålkastare senaste åren. Vi hade förut en Mazda 6 från 2015 med LED för både halv- och heljus. Det var precis som du säger, väldigt taskig räckvidd.

Men vi har nu en Mini Cooper från 2019 med deras LED-Matrix ljus som har något av det bästa helljus jag någonsin upplevt. Förutom att LED-Matrix funktionen funkar klockrent så är både räckvidd och bredd helt enorm.
 
Jag är en sån som alltid roterar hjulen fram/ bak vid byte så de slits jämnt, men det går inte på min nuvarande bil ens med vinterdäcken.
Fäljarna är olika breda, och däcken har rotationsriktning.
 
galento
Det här känns ont att se fy tusan :

 
  • Gilla
  • Haha
useless och 2 till
  • Laddar…
galento galento skrev:
Det här känns ont att se fy tusan :

[media]
det måste ju finnas någon gräns för hur jävla dum man får vara och ändå gå runt bland andra människor helt fritt?

här ett alternativt sätt att hantera energin i fjädern. Kulorna är inte inblandade.

 
  • Gilla
mikethebik och 3 till
  • Laddar…
En stor orsak jag söker en bil med bladfjädrar :crysmile:

Min systerson slog sönder ena framtanden när han skulle ta av en såndär spiralfjäder. Och han hade lånat ett verktyg för ändamålet men nåt gick fel ändå.
 
  • Gilla
nino och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Jag är en sån som alltid roterar hjulen fram/ bak vid byte så de slits jämnt, men det går inte på min nuvarande bil ens med vinterdäcken.
Fäljarna är olika breda, och däcken har rotationsriktning.
Höger vänster går ju att skifta men det är lite mera arbete. ;):D
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
Beror ju på om man har däck med rotationsriktning, eller inte.
 
N Niq skrev:
Höger vänster går ju att skifta men det är lite mera arbete. ;):D
Jag har däckmaskin i garaget, så det är praktiskt möjligt, men inget jag orkar.
Bakhjulsdrivet, så det sliter skapligt jämt iaf.
 
  • Gilla
fiskbuggaren och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.