Här är inlägget som "målaren" skrev inatt. Han har tagit bort det av någon anledning, förmodligen insåg han hur korkat det lät:

Varför hålla på att sitta på denna sight och klaga om vad som har hänt och vad som kommer att hända . Om nu Roxistenhus tar på sig ett ansvar att fullföja sitt ansvar att färdigställa huset så tycker jag att man skall vara tacksam för det.Om det sen drar ut på tiden strunta i det , bara det blir bra, eller hur.
Jag tror att många stora jättar inom denna branchen hade struntat i att fullfölja jobbet och satt käppar i hjulet hela vägen istället för att slutföra det .
Låt Roxstenhus göra klart huset . och jag tror att dom kommer göra det 110 % bättre nu än det hade varit om dom hade lagt ner det.
Dom har verkligen kniven på strupen nu .
Jag tror & jag vet att Roxistenhus kan dra detta i hamn med mycket bättre resultat än innan.
Det finns flera anledningar till att jag skriver här. Framförallt så är huset fortfarande inte färdigt. Felen som upptäcktes i samband med värderingen gör att jag blir ännu mer besviken och tappar tron på att bygget ska bli färdigt inom rimlig tid. Jag får ingen information överhuvudtaget från Roxi om vad de har för planer eller hur bygget fortgår.

Än så länge har jag inte sett något i Roxis handlande som har övertygat mig om att de verkligen tar tag i detta. Som nämnts innan, det enda positiva jag la märke till var golvläggarna. Jag har kollat upp identiteten på de två andra "byggarna" och blev delvis irriterad över vad jag upptäckte.

Jag hindrar inte på något sätt Roxi att slutföra jobbet. Jag har gett dem den ena chansen efter den andra. Alla här kan intyga att jag har varit väldigt inaktiv med inlägg tills de själva satte igång mig igen genom hotbrevet från deras advokat. Jag är inte ute efter Roxi, det enda jag vill är att få mitt hus färdigt och utan fel.
 
Jag glömde att kommentera den här meningen som "målaren" skrev:

Om nu Roxistenhus tar på sig ett ansvar att fullföja sitt ansvar att färdigställa huset så tycker jag att man skall vara tacksam för det.Om det sen drar ut på tiden strunta i det , bara det blir bra, eller hur.
Ska jag vara tacksam för att de fullföljer sitt ansvar? Det är väl en självklarhet att ett företag ska fullfölja sitt ansvar!! Om ett företag har inställningen att kunden ska vara tacksam över att de sköter sina förpliktelser då bör det företaget rannsaka sig själv.

Hur ska jag kunna strunta i att det drar ut på tiden? Betalar du mina räkningar? Alla snackar om vitet, men de pengarna ser jag inte röken av förrän huset är färdigt. Under tiden stiger räntorna.

För att inte tala om alla andra besvär vi råkar ut för p.g.a. detta. Små som stora saker, att bo bland flyttlådor, att ha behövt be Telia skjuta upp telefonabonnemanget tre gånger, att inte kunna planera någonting p.g.a. osäkerheten kring husets färdigställande och att lägga alla våra tidigare planer åt sidan.

Om du visste villken ångest detta ger mig och min familj så hade du inte skrivit de här dumheterna.
 
Citat från målaren:
"Om nu Roxistenhus tar på sig ett ansvar att fullföja sitt ansvar att färdigställa huset så tycker jag att man skall vara tacksam för det.Om det sen drar ut på tiden strunta i det , bara det blir bra, eller hur."
Slut citat

Ser väldigt partiskt ut i mina ögon. Roxistenhus är säkert rädda för att kundunderlaget sviker dem och det med rätta.
 
En detalj som är intressant i sammanhanget är att signatur "målaren" skapades dagen efter att jag gjorde mitt första inlägg här i forumet.
 
ROXI STENHUS

TA ERT ANSVAR OCH BYGG KLART.

Ju längre tid som denna tråden är igång, ju mer förlorar ni.

Jag har svårt att rekomendera er till vänner och bekanta när man läser detta om er.
Ni har säkert förlorat några affärer redan, då det är många nybyggare som läser detta.

TA ERT ANSVAR OCH BYGG KLART.

Villebo
 
Är det fler än Xang0 som har haft prolem med Roxi

När jag var på mässan i Trelleborg så fick jag höra att Roxi hade haft problem med ett hus i Gislöv där besigtningsmannen hade hade gett upp efter 150 anmärkningar.

Detta är något som jag hörde på mässan, om det stämmer eller inte vet jag inte.

Det finns säkert någon som kan bekräfta eller dementera detta.

//Villebo
 
Vi har haft problem med bygget men vi byggde ju i Marieholm, inte Gislöv och vi hade inte många anmärkningar vid 2:a besiktningen och inte heller vid tredje besiktningen. ( första besikningen gick till så att besiktningsmannen kom dit och vägrade besiktiga för att det fattades för mycket på huset pga snickarna inte fått material i tid så att alla ventilationsbesiktningar inte hunnit bli klara). Pga väder kunde inte heller huset bli putsat förrän i vår och då valde vi att bara dela på besiktningarna, invändigt innan jul och utvändigt i maj.
Vår garanti på huset gäller från den sista besiktningen i maj och inte från när vi flyttade in.
 
Dette høres forferdelig trist ut, håper dere kommer dere helskinnet ut av dette til slutt. Lykkeønskninger fra Norge til dere! :)
 
xang0
Jag tycker att det är intressant att läsa det du skriver. Än om det inte e så festligt för er.Vi sitter i en liknande båt själva och jag kan säga att det är allt annat än roligt.
Det som gör det intressant det du skrivit är att många saker jag läser känns som jag kan dra nytta av. Våra byggare såg till att vi inte hade en byggfelsförsäkring, dom utsåg en KA som aldrig var där, följde inte ritningarna, utförde inte ens en kontrollplan mm mm. Listan kan göras lång men det tänker jag inte ta i din tråd.

Kan bara säga att ge inte upp, men låt inte huset äta upp familjen. Jag har själv lagt ner så mycket energi på det här huset som vi byggde & nu inte ens bor kvar i. Det har nästan kostat mig familjen man hade ingen ork eller energi över till annat än huset.

Nu håller jag på att släppa det mer å mer än om det e svårt. Det e något man får dras med hela livet, än om vi är kvitt huset så blir man aldrig kvitt skulden.
Lycka till än om det inte e till stor tröst i allt elände.
/ Linda
 
Hej xang0,

Har följt denna tråd ett tag, man kan ju knappast undgå den eftersom den ligger "10 i-topp" nästan jämt. Den förtjänar också att ligga där med bakgrund till vad som hänt.
Det jag har så svårt att förstå är varför Roxi Stenhus inte fixar till detta snabbt, den bad will de får är ju så stor. Jag tror inte att Roxi Stenhus har förstått att presumtiva kunder faktiskt söker på nätet efter information som bl a tillhandahålls här. Söker man på Google så kommer byggahus.se upp som nr fyra på första sidan, väl här är ju steget inte långt till detta forum och denna tråd.

Efter att ha läst ett minimum om Roxi Stenhus så förstår jag att det drar kallt kring deras ben i andra forum också. Man har fått in 9 miljoner efter en nyemission i sommar. I diskussioner kring om det var ett bra erbjudande eller ej förstår jag att de inte anses helt rumsrena. Läs i nedanstående länk och bedöm själv.
http://www.avanza.se/aza/aktieroptioner/kurslistor/aktie.jsp?orderbookId=21047

För övrigt, ett byggföretag som inte är självgående i tidernas högkonjunktur inom byggsektorn, hur bra är de ?? Här ställer sig vetenskapen frågande ...
Att som byggföretag investera i andra brancher, när man helt uppenbart inte klarar sin egen, är ju också ett tecken på att man bedömmer sin egen kompetens som något man inte på lång sikt kan leva av.

Har du ringt Gar-Bo och kollat om färdigställandeförsäkringen täcker upp nu när Roxi Stenhus inte klarar av situationen kring ert bygge? Jag tror mig veta att just Gar-Bo spelade en roll i vårt fall, frågor från myndigheter/institutioner är något man inte vill ha, säskilt inte om man har ärenden som inte tål dagens ljus.

Inför kommande lågkonjunktur bör VDn för Roxi Stenhus vara väl förberedd med en "plan B", en ny affärsidé kanske.

Xang0, det du har att göra med är en villrådig koloss på lerfötter, ge dig inte, jjag tror att du vinner till slut.

Lycka till
/MF
 
"Läs i nedanstående länk och bedöm själv."

Skrämmande läsning. Det verkar som om KK är nära förestående.
Jag ska varna så många jag kan angående Roxi Stenhus.


// Jonas

.
 
Byggherre skrev:
Citat från målaren:
"Om nu Roxistenhus tar på sig ett ansvar att fullföja sitt ansvar att färdigställa huset så tycker jag att man skall vara tacksam för det.Om det sen drar ut på tiden strunta i det , bara det blir bra, eller hur."
Slut citat
Jag tycker inte alls man skall vara tacksam över att ett företag fullföljer de avtalade åtagandena.
Det är ett fullkomligt rimligt förutsättande.
Förseningar skall däremot inte behöva accepteras, speciellt inte om de kunnat undvikits, dvs inte orsakats genom yttre faktorer såsom brand, storm eller andra oförutsägbara komplikationer.
Att det drar ut på tiden innebär förståss att vite tickar på och då får ju företaget i slutändan dra konsekvensen av att de är förenade.

Jag tycker, som ni andra, att målaren verkar mer än lovligt välvillig och förlåtande inför en uppenbart slarvig husleverantör.
 
volvo skrev:
Jag tycker, som ni andra, att målaren verkar mer än lovligt välvillig och förlåtande inför en uppenbart slarvig husleverantör.
Jag tycker att det låter som om 'målaren' är EN DEL av en uppenbart slarvig husleverantör...
 
Kan ju dessutom berätta att jag tipsade mina kompisar om den här tråden. Av de två husproducenter som dom var intresserade av, finns bara en kvar...
 
Jag har också vänner som lämnat intresset att Roxi ska bygga åt dem.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.