useless useless skrev:
Spelar det någon roll hur mycket det har fikats i huset när det ska säljas?
Nä men du får ej dra av fika delen (faktura)vid försäljning (så alla fakturor måste räknas om
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Om man bygger nytt kan man väl inte dra av fakturor från nybyggnationen vid försäljning?
 
F fribygg skrev:
Om du handlar på Ahlsell med bara 40% rabatt är du antingen lurad eller dum, anser du dej själv lurad?
Så du tillhör de som får 400% i rabatt? Läs texten innan du låter reptilhjärnan ta kommandot över dina fingrar.
 
useless useless skrev:
Om man bygger nytt kan man väl inte dra av fakturor från nybyggnationen vid försäljning?
Inköp och vinst vid försäljning inköp virke ja ,,ej ätbart,, så när du ska börja räkna ut hur mycket det kostar dej att bygga dit hus så får du gå igenom alla fakturor så det inte finns ätbart inbakat i materialet (finns det så måste du ta bort denna summa ) när du kvittar fakturorna mot försäljnings summan ,, I ditt fall be de o sluta köpa mat
 
  • Gilla
Rullle
  • Laddar…
C Carolinehejhej skrev:
... Händer det igen kanske jag tar upp det. ...
Jag tror inte polisen tänker på samma sätt om du kör för fort eller butiksägaren tänker så om du snattar...

Jag skulle bestrida eller åtminstone kommentera och fråga huruvida det var tänkt... Fick du fikat också?
 
Andreas_Hansson Andreas_Hansson skrev:
Självklart. Du skall även betala Ahlsells list pris som hantverkaren har -400% på.

Men ca 70% har dom på vissa produkter
 
Alla dessa kommentarer men ingen som ifrågasätter faktumet att man köpt fika på ett byggvaruhus?

Vad tror ni man har bagerier till?
 
timmelstad timmelstad skrev:
Alla dessa kommentarer men ingen som ifrågasätter faktumet att man köpt fika på ett byggvaruhus?

Vad tror ni man har bagerier till?
Köper trall och skruvdragare där såklart!
 
  • Gilla
  • Haha
erik_83 och 2 till
  • Laddar…
ClasseClas ClasseClas skrev:
Köper trall och skruvdragare där såklart!
Nej självklart så ska man inte köpa fika på kundorder. Men måste i dessa snötider berätta om när en kund ville ha avdrag på fakturan med 18 minuter för att jag tagit mig tid att skottat mig fram till huset ifrån parkeringen, en sträcka på ca 50 meter.

Kunden visste vilken dag och tid jag skulle komna, ändå oskottat. Hade det varit en äldre kund så hade jag till viss del förstått och accepterat oskottat. Men äldre brukar sköta det där väldigt bra, om inte själv så be en granne.

Men den här gången var kunden 31 år och hade naturligtvis en Tesla ståendes insnöad.

Han blev inte ens glad att jag skotta fram en gångväg upp till huset genom drivbildning och skit . Inte ett tack eller något. Bara ursäktade att var såååå upptagen i ett cybermöte....

Men när räkningen dök upp så hade han minsann koll på att jag skottat snö i 18 minuter och DET tänkte han verkligen inte betala.... Ja den sista idiotkunden är nog tyvärr inte född. Så likaså som det finns hantverkare som har svårt med gränsdragningen så finns det definitivt kunder som borde kamna till sig rätt så rejält .



Själva jobbet var klart på någon timme och gick utmärkt
 
  • Gilla
Rullle och 8 till
  • Laddar…
E Elajomannen skrev:
Nej självklart så ska man inte köpa fika på kundorder. Men måste i dessa snötider berätta om när en kund ville ha avdrag på fakturan med 18 minuter för att jag tagit mig tid att skottat mig fram till huset ifrån parkeringen, en sträcka på ca 50 meter.

Kunden visste vilken dag och tid jag skulle komna, ändå oskottat. Hade det varit en äldre kund så hade jag till viss del förstått och accepterat oskottat. Men äldre brukar sköta det där väldigt bra, om inte själv så be en granne.

Men den här gången var kunden 31 år och hade naturligtvis en Tesla ståendes insnöad.

Han blev inte ens glad att jag skotta fram en gångväg upp till huset genom drivbildning och skit . Inte ett tack eller något. Bara ursäktade att var såååå upptagen i ett cybermöte....

Men när räkningen dök upp så hade han minsann koll på att jag skottat snö i 18 minuter och DET tänkte han verkligen inte betala.... Ja den sista idiotkunden är nog tyvärr inte född. Så likaså som det finns hantverkare som har svårt med gränsdragningen så finns det definitivt kunder som borde kamna till sig rätt så rejält .



Själva jobbet var klart på någon timme och gick utmärkt
Brukar du utföra tjänster som kunden inte beställt?
 
F fribygg skrev:
Brukar du utföra tjänster som kunden inte beställt?
Nej detta var inte en tjänst, det var en FÖRUTSÄTTNING för att kunna ta sig fram till huset och utföra tjänsten byte av dimmer.
 
  • Gilla
Krille4 och 2 till
  • Laddar…
E Elajomannen skrev:
Nej detta var inte en tjänst, det var en FÖRUTSÄTTNING för att kunna ta sig fram till huset och utföra tjänsten byte av dimmer.
Tja om du har ett avtal som låter dig skotta och fakturera för detta kanske du kan få mer snöröjningstjänster i Stockholmstrakten i morgon.
 
D dadolfi skrev:
Bild på fakturan!
Går du igång på fakturor?
 
  • Gilla
Byggtips
  • Laddar…
H
E Elajomannen skrev:
Nej självklart så ska man inte köpa fika på kundorder. Men måste i dessa snötider berätta om när en kund ville ha avdrag på fakturan med 18 minuter för att jag tagit mig tid att skottat mig fram till huset ifrån parkeringen, en sträcka på ca 50 meter.

Kunden visste vilken dag och tid jag skulle komna, ändå oskottat. Hade det varit en äldre kund så hade jag till viss del förstått och accepterat oskottat. Men äldre brukar sköta det där väldigt bra, om inte själv så be en granne.

Men den här gången var kunden 31 år och hade naturligtvis en Tesla ståendes insnöad.

Han blev inte ens glad att jag skotta fram en gångväg upp till huset genom drivbildning och skit . Inte ett tack eller något. Bara ursäktade att var såååå upptagen i ett cybermöte....

Men när räkningen dök upp så hade han minsann koll på att jag skottat snö i 18 minuter och DET tänkte han verkligen inte betala.... Ja den sista idiotkunden är nog tyvärr inte född. Så likaså som det finns hantverkare som har svårt med gränsdragningen så finns det definitivt kunder som borde kamna till sig rätt så rejält .



Själva jobbet var klart på någon timme och gick utmärkt
Jag hade nog frågat om det hade varit bättre om du fakturerade för en ”bom” körning eller om det hade varit bättre du hade stått och väntat till han hade skottat. Du debiterar ju din tid så han hade fått betalat oavsett vem som skottade. Nu vet du iallafall att den kunden kan ringa någon annat företag om han nu får tag i någon annan som vill arbeta för honom, vill säga.
 
  • Gilla
Peter_Ker och 3 till
  • Laddar…
Skumpe
E Elajomannen skrev:
Nej självklart så ska man inte köpa fika på kundorder. Men måste i dessa snötider berätta om när en kund ville ha avdrag på fakturan med 18 minuter för att jag tagit mig tid att skottat mig fram till huset ifrån parkeringen, en sträcka på ca 50 meter.

Kunden visste vilken dag och tid jag skulle komna, ändå oskottat. Hade det varit en äldre kund så hade jag till viss del förstått och accepterat oskottat. Men äldre brukar sköta det där väldigt bra, om inte själv så be en granne.

Men den här gången var kunden 31 år och hade naturligtvis en Tesla ståendes insnöad.

Han blev inte ens glad att jag skotta fram en gångväg upp till huset genom drivbildning och skit . Inte ett tack eller något. Bara ursäktade att var såååå upptagen i ett cybermöte....

Men när räkningen dök upp så hade han minsann koll på att jag skottat snö i 18 minuter och DET tänkte han verkligen inte betala.... Ja den sista idiotkunden är nog tyvärr inte född. Så likaså som det finns hantverkare som har svårt med gränsdragningen så finns det definitivt kunder som borde kamna till sig rätt så rejält .



Själva jobbet var klart på någon timme och gick utmärkt
Här får man slåss för kung och fosterland för att ens få en hantverkare att svara i telefon och än mindre ta ett jobb medan du inte bara tar dig an jobb som tar en timme utan dessutom skottar kundens uppfart gratis.... Jag måste göra något fel.
 
  • Gilla
creeed och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.