Hej,

Vår granne väsnas för mycket med barn som hoppar hela tiden. Vi bor i radhus med betongväggar. Vi ska renovera de rum som är mot grannen med att täcka en av väggarna i sovrummet med garderober från golv till tak, samt i vardagsrum hela väggen med bokhylla. Detta bör stoppa skrik.

Men, sen har vi allt hopp. Hur kan vi isolera detta? Grannen är inte alls samarbetsvillig så att de ska isolera golvet är inte alls aktuellt. Men att vi gör det stoppar väl inte deras oljud? Det hörs så enormt mycket hemma hos oss, på båda plan. (detta är när de hoppar på ovanvåningen)

Alla tips tas gärna emot :)
 
köp villa är nog bäst
 
  • Gilla
zwennebanan
  • Laddar…
M maria01 skrev:
köp villa är nog bäst
Detta är ju också ett intressant svar. Det är vi inte ute efter utan försöker hitta lösning där vi inte behöver gnälla på grannen om det konstanta hoppet som är med cirka 2 minuters mellanrum, från kl7-23 på helger. Så vi försöker bara göra det bästa utav saken, utan att flytta.
 
Du kommer inte kunna isolera bort så mycket, kanske en del men det kräver insats och att bygga på väggen.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Du kommer inte kunna isolera bort så mycket, kanske en del men det kräver insats och att bygga på väggen.
Bygga på väggen för att få bort allt ljud från när barnet hoppar menar du, eller skrik?
Tack för svar :)
 
Det är nog tyvärr olösligt. Stomljud och flanktransmission. Om några år när ungarna blivit äldre blir lekarna lugnare.
 
  • Gilla
klaskarlsson och 1 till
  • Laddar…
Ulltand Ulltand skrev:
Det är nog tyvärr olösligt. Stomljud och flanktransmission. Om några år när ungarna blivit äldre blir lekarna lugnare.
Tråkigt när man vaknar av det kl06-07 på en helg/vardag samt håller på så man måste lägga sig vid 23-00 för att inte höra det :(
 
  • Gilla
Eva A M
  • Laddar…
Inte för det hjälper dig, men jag är nyfiken på åldern på barnen i fråga? För att mina skall kunna komma upp vid 6-7 på morgonen och härja måste de sova vid 20-21 senast.

Hoppandet blir som andra skrivit svårt att bygga bort.
 
  • Gilla
Ulltand och 2 till
  • Laddar…
tensiden tensiden skrev:
Inte för det hjälper dig, men jag är nyfiken på åldern på barnen i fråga? För att mina skall kunna komma upp vid 6-7 på morgonen och härja måste de sova vid 20-21 senast.

Hoppandet blir som andra skrivit svårt att bygga bort.
Barnet är 10 år gammalt. Så jag kan tycka de kan sitta still lite, ensamt barn också. 3 andra grannar har flyttat pga allt oljud och vi samt deras andra granne funderar på samma, men vill ej behöva det.
 
M maaarcus skrev:
Detta är ju också ett intressant svar. Det är vi inte ute efter utan försöker hitta lösning där vi inte behöver gnälla på grannen om det konstanta hoppet som är med cirka 2 minuters mellanrum, från kl7-23 på helger. Så vi försöker bara göra det bästa utav saken, utan att flytta.
jag är själv känslig för störande ljud av egen erfarenhet så går det inte att bygga bort det
 
M maaarcus skrev:
Barnet är 10 år gammalt. Så jag kan tycka de kan sitta still lite, ensamt barn också. 3 andra grannar har flyttat pga allt oljud och vi samt deras andra granne funderar på samma, men vill ej behöva det.
vad är det för radhus som har så många grannar
 
M maria01 skrev:
vad är det för radhus som har så många grannar
De som bodde innan hos oss, samt 2 av grannarna som bodde på andra sidan vår granne (så vi är 3 hus det snackar om). Nu bor vi här och en annan familj på andra sidan.
 
kan tänka mig att ungen hoppar när han spelar tv spel spelar inget roll om det är ensamt barn och värre lär det bli med åldern
 
M maaarcus skrev:
Tråkigt när man vaknar av det kl06-07 på en helg/vardag samt håller på så man måste lägga sig vid 23-00 för att inte höra det :(
Hinta grannarna om att det finns något som heter "ADHD-utredning"... ;)
 
  • Gilla
Lived och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.