O
Jag hade exakt samma scenario som TS.
Gör så här:
Bryt säkringen till boxen och slå på den igen.
Logga in på Wifit som skapas.
Gå till adressen 192.168.4.1 på mobil eller dator.
Obs om du använder mobil: kör hemsidan som "datoranpassad" annars tycker den du ska använda app. Det behövs inte.
Någonstans där ställer man upp kretssäkring till det nya värdet.
Jag passade på att ändra ägare också :)
 
  • Gilla
Svalka och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Tycker du skall tagga ner lite, han säger ju att han inte kommer åt alla inställningarna, vilket stämmer.

Så ditt självsäkra påstående är helt fel.
Jag sa att han kommer åt de inställningar som han ska komma åt. Läs
 
Jag vet inte om det finns olika Easee-modeller, men att få loss kåpan verkar ju enkelt utifrån en snabb googling.
  • Skruva loss skruven
  • Peta upp i båda hålen med verktyget (lär ju gå med ståltråd eller ett par potatisstickor eller vad som helst)
  • Dra

se s. 7
 
Redigerat:
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Nissens
P Putte 9497 skrev:
Jag sa att han kommer åt de inställningar som han ska komma åt. Läs
Konstigt, för det som du skrivit i tråden är något helt annat. Vet du inte vad du själv skriver?

Du skrev att han kommer åt de inställningar som är relevanta för honom. Vilket alltså inte är sant, ts skapade ju tråden just för att han inte kommer åt de inställningar som är relevanta för honom.

Läs själv och erkänn bara att ditt dryga och självsäkra påstående var helt uppåt väggarna.
 
  • Gilla
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Jag kan hjälpa dig och alla andra med saker som är tillåtna
Tramsmoralism.

Jag kan öppna min elcentral själv. Där kan jag rimligen utsätta mig och andra för betydligt större faror än TS kan i sin box. Det säljs också mängder med elmaterial jag fritt får köpa. Att just laddboxar skulle förtjäna ett skalskydd mot ägaren är provocerande för de flesta av oss.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Totte_S
Jag förstår irritationen över att installatören inte överfört anläggningen. Easee support är inte den mest tillgängliga supporten. Om man saknar den lilla ståltråden för att ta bort kåpan så går det med starka fingrar. Man tar tag i underkant av kåpan och drar lätt neråt/rakt bakåt.
Elektronikdelen som sitter under kåpan på bakstycket lossar man genom ett distinkt tryck/lätt smäll rakt uppåt. Lämpligt att bryta spänningen innan.
Testa som oll96 skriver om du kan logga in med webgränssnittet. Annars testa ladda ner installatörsappen, du behöver pinkoden och serienumret.
 
  • Gilla
Lucky2015 och 2 till
  • Laddar…
Lucky2015
O oll96 skrev:
Jag hade exakt samma scenario som TS.
Gör så här:
Bryt säkringen till boxen och slå på den igen.
Logga in på Wifit som skapas.
Gå till adressen 192.168.4.1 på mobil eller dator.
Obs om du använder mobil: kör hemsidan som "datoranpassad" annars tycker den du ska använda app. Det behövs inte.
Någonstans där ställer man upp kretssäkring till det nya värdet.
Jag passade på att ändra ägare också :)
Jag testade bryta strömmen till laddboxen och slå på den. Men det kommer inte upp något wifi nätverk på min telefon som går till laddboxen.
 
O
Ursäkta missade ett steg. :oops: Efter att strömmen är på igen behöver du hålla på knappen över ljusstrimman tills den lyser grönt och en ton hörs.
Sen skapas Wifit.
 
  • Gilla
Lucky2015 och 1 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Om inte firman finns kvar längre kan det vara svårt att få ut några pengar.
Kan det vara därför jag inledde inlägget du citerar med "Existerar installationsföretaget fortfarande? I så fall skulle jag..."? ;)
 
  • Gilla
Putte 9497 och 1 till
  • Laddar…
Lucky2015
O oll96 skrev:
Ursäkta missade ett steg. :oops: Efter att strömmen är på igen behöver du hålla på knappen över ljusstrimman tills den lyser grönt och en ton hörs.
Sen skapas Wifit.
Nu lyckades jag logga in på den (y) Tack för hjälpen! :DDet gick att ändra maxladdning så nu har jag gjort det. Däremot skrev jag in mina uppgifter som anläggningsägare och tog bort elektrikerns uppgifter. Men när jag går in på Easee cloud och appen så ligger han fortfarande kvar som anläggningsägare. Jag testade också flytta över laddboxen till en ny "site" med mig som ägare men då står det att jag inte har behörighet att ändra ägare. Något tips på hur jag kommer runt den delen?
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Lucky2015
P Putte 9497 skrev:
Förstår inte varför du lägger ner tid på Byggahus för att försöka lösa ditt problem. Är det inte bättre att du kontaktar eller letar på elektrikern ifråga som sitter inne med lösningen?

Du fick ju tag på honom när han monterade laddboxen så du får försöka igen. Om han inte gått hädan förstås men då får du kontakta easee support som även dom sitter på lösningen.
@Putte 9497 Jag har redan förklarat det flera gånger för dig i denna tråd. Varför jag lägger min tid på Byggahusforumet?? Jo därför att det är ett fantastiskt forum där det finns oerhört många forummedlemmar med goda råd och tips och som är väldigt kunniga. Till skillnad från dig och dina inlägg så har jag även denna gång fått flera bra förslag och problemet är delvis redan löst.

Och du @Putte 9497 .... huset står kvar, bilen fungerar fortfarande och jag lever fortfarande trots att det var så livsfarligt att få tillgång sin egen anläggning att du behövde ödsla en massa tid och inlägg på att obstruera. :cool::crysmile:
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 3 till
  • Laddar…
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
@Putte 9497 Jag har redan förklarat det flera gånger för dig i denna tråd. Varför jag lägger min tid på Byggahusforumet?? Jo därför att det är ett fantastiskt forum där det finns oerhört många forummedlemmar med goda råd och tips och som är väldigt kunniga. Till skillnad från dig och dina inlägg så har jag även denna gång fått flera bra förslag och problemet är delvis redan löst.

Och du @Putte 9497 .... huset står kvar, bilen fungerar fortfarande och jag lever fortfarande trots att det var så livsfarligt att få tillgång sin egen anläggning att du behövde ödsla en massa tid och inlägg på att obstruera. :cool::crysmile:
Underbart, att problemet löstes.
 
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Nu lyckades jag logga in på den (y) Tack för hjälpen! :DDet gick att ändra maxladdning så nu har jag gjort det. Däremot skrev jag in mina uppgifter som anläggningsägare och tog bort elektrikerns uppgifter. Men när jag går in på Easee cloud och appen så ligger han fortfarande kvar som anläggningsägare. Jag testade också flytta över laddboxen till en ny "site" med mig som ägare men då står det att jag inte har behörighet att ändra ägare. Något tips på hur jag kommer runt den delen?
Vänta till imorrn så får du se om det har hunnit synka till molnet.
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
En bild på verktyget i fråga ifall det skulle hjälpa. Tråden är fjäderstål.
Måttband liggande på träyta, överlappat av metallklämma, märkt "Germany", mått i centimeter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.