P Putte 9497 skrev:
För att installatören eller easee är den som ska hjälpa honom
Det är inte ditt ansvar Putte!
Antingen levererar du det du känner till eller så får du roa dig med något annat!
Hålla på så här och mästra leder ingen vart.
Den sortens arrogans klarar sig tråden utan!
 
  • Gilla
Nissens och 10 till
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
ag vet hur man gör men du får gå via elektrikern.
Inte för att jag vet vad du är för sorts person, men har man den insikten att får inte jag göra det, så säger jag inte vem som kan göra det eller hur. Dina kunder som du troligen har, är dom tvungna att gå via DIG då. Det är liksom att låsa fast en kund i något. Vad H-E händer med dessa kunder om du får en enkelbiljett till himlen. Ska dom då sitta i klistret för att du är så insnöad och egoistisk med att jag är bäst. Du är inte allenarådande, det finns alltid dom som är bättre, men har en annan uppfattning om saker och ting. Och inte bara att någon ska vara till 100 % .beroende av någon. SÅ TÄNK TILL LITE.
 
  • Gilla
hobbs och 4 till
  • Laddar…
H hapazard skrev:
Tror inte du måste återställa laddboxen dock, borde räck att skapa en ny circuit (med högre säkring) och lägga till laddboxen till den?
Det kanske går att prova. Man kanske ska ta fram manualen också. Hur man hanterar systemet inklusive "systemägandet" borde ju framgå där?
Eller så får man leta reda på den manual som beskriver det.
 
R RogerHql skrev:
Det är inte ditt ansvar Putte!
Antingen levererar du det du känner till eller så får du roa dig med något annat!
Hålla på så här och mästra leder ingen vart.
Den sortens arrogans klarar sig tråden utan!
Lek o låt det brinna:crysmile:
 
P Putte 9497 skrev:
Lek o låt det brinna:crysmile:
 
Precis!
Vad är det som kan brinna?
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Lucky2015
Tack för alla kloka svar och råd. Jag har installerat Installer appen och dem vill att jag läser av nfc etiketten på bakplattan. Jag försökte få lös frontkåpan men den sitter som sten. Är det någon som vet hur man får lös den? Såg ingen skruv den sitter fast i.
 
  • Gilla
Lucky2015
  • Laddar…
Lucky2015
JLyck JLyck skrev:
[länk]
Tack! (y) Tyvärr så fick jag inte med det där verktyget som de vill att man ska lossa plattan med. Någon som vet om det går att få lös den på något annat sätt? Skruven ser jag inte men antar att det är en vanlig torx?
 
Går det inte att bocka till något användbart av en bit ståltråd?
 
Lucky2015
Alfredo Alfredo skrev:
Går det inte att bocka till något användbart av en bit ståltråd?
Ska gå och testa nu direkt. (y)
 
Lucky2015
Alfredo Alfredo skrev:
Går det inte att bocka till något användbart av en bit ståltråd?
Jag försökte med ståltråd men den sitter som sten. Får inte lös den där rackarns kåpan.
 
Antar det måste vara ganska styv tråd, typ pianotråd eller kanske en eker.
 
Lucky2015
Alfredo Alfredo skrev:
Antar det måste vara ganska styv tråd, typ pianotråd eller kanske en eker.
Tack för tipsen! Ska göra nya försök imorgon. (y)
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
R RogerHql skrev:
Precis!
Vad är det som kan brinna?
bil, hus
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.