Alltid en balansgång mellan gos och bli kattmiddag

 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Sona2012 och 7 till
  • Laddar…
Gustav kom åt att slicka såret trots struten.
Rödbrun katts bakben och svansbas, står på vit yta, synlig kastrationsårr, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick låna en lite större strut av grannen men då kunde han inte äta så nu provar vi en hemgjord variant.
Orange katt med pappersfat runt halsen, ser missnöjd eller förvirrad ut, inne i ett rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Älskade, tålmodiga kisse! ❤️
Han bara spinner och spinner.
En katt med en färgglad pappershatt sover på en tvättmaskin.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Sona2012 och 11 till
  • Laddar…
J
Frun försöker lägga puzzel. Yoda besväras av att han hela tiden behöver lägga sig till rätta när hon rör på sig.
 
  • Person i kök lutar sig över bord, katt på ryggen. Vinstillbehör och tiffanylampa i bakgrunden. Hemtrevligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
Igen och 16 till
  • Laddar…
Det gick ju bara över natten sedan var de (dubbla) papperstallrikarna historia.
Färgglad skadad pappersmåltavla med koncentriska ringar på suddig bakgrund; mitten är utbruten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så den lånade kragen åkte på igen och nu har han lärt sig äta med den på. ❤️

Nöjd kisse som spinner.
 
  • Gilla
  • Älska
Juhani Aine och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L
Struten förstärker väl ljudet, på samma sätt som en hornhögtalare gör :) (lekmannamässig beskrivning, jag vet)
 
  • Haha
dicliff
  • Laddar…
Mikael_L
J Jonobe skrev:
Frun försöker lägga puzzel. Yoda besväras av att han hela tiden behöver lägga sig till rätta när hon rör på sig.
Ni har verkligen världens klätterkatter, de verkar alltid försöka hitta högsta punkten, och tar sig till de mest otroliga platser. Visst var det någon av dem som du hade satt in bild på sittandes på takduschmunstycket ...
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
D dicliff skrev:
Det gick ju bara över natten sedan var de (dubbla) papperstallrikarna historia.
[bild]
Så den lånade kragen åkte på igen och nu har han lärt sig äta med den på. ❤️
[video]
Nöjd kisse som spinner.
[video]
Testa att lägga maten på en bricka eller ett fat med kant så kanske det blir lite lättare för lite jobbigt såg det allt ut att äta med näsan alldeles intill kanten på skålen.

Läker såret?
:heart:
 
Idag är vi bästa kompisar. Varmt och gott, oss brorsor emellan…❤️

) Två randiga katter tittar fram, återspeglar stillhet och nyfikenhet, inomhus miljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Maria T och 7 till
  • Laddar…
Här är också några som är bästisar idag. En hund och en katt vilar på en soffa intill en bärbar dator.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Älska
  • Gilla
Maria T och 5 till
  • Laddar…
J
Mikael_L Mikael_L skrev:
Ni har verkligen världens klätterkatter, de verkar alltid försöka hitta högsta punkten, och tar sig till de mest otroliga platser. Visst var det någon av dem som du hade satt in bild på sittandes på takduschmunstycket ...
Ja - tack och lov är det bara Yoda som sitter på duschen. Han är lite lättare än Zorro.

Här handlade det egentligen om att vila på fruns axlar, men det var knepigt då hon emellanåt böjde sig framåt. Blev mycket balanserade för stackars Yoda.
 
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Jiji Jiji skrev:
Testa att lägga maten på en bricka eller ett fat med kant så kanske det blir lite lättare för lite jobbigt såg det allt ut att äta med näsan alldeles intill kanten på skålen.

Läker såret?
:heart:
Det har varit torrt och fint hela tiden men fortfarande pälslöst.:rolleyes:
Tack för tipset. :heart:

Började just tänka i de banorna själv för tratten ska nog sitta
lite längre än just tills penicillinkuren är över, sista imorrn bitti. :strong:

Stackarn, han börjar otvetydigt se mig som den elaka tanten
som trycker i honom pasta med leversmak.:sick::oops:

Men han har iaf inte bitit mig i självförsvar! :heart::rofl:
Han är min gosiga älsklingskisse. :love::giggle:
 
D dicliff skrev:
Det har varit torrt och fint hela tiden men fortfarande pälslöst.:rolleyes:
Tack för tipset. :heart:

Började just tänka i de banorna själv för tratten ska nog sitta
lite längre än just tills penicillinkuren är över, sista imorrn bitti. :strong:

Stackarn, han börjar otvetydigt se mig som den elaka tanten
som trycker i honom pasta med leversmak.:sick::oops:

Men han har iaf inte bitit mig i självförsvar! :heart::rofl:
Han är min gosiga älsklingskisse. :love::giggle:
Det är ju inte så roligt när man inte kan förklara för dem varför det är så här men jag tror inte att han tycker att du är hemsk. :heart: lite märklig kanske, med tanke på pastan med leversmak:love:.

Är det ff sår? Det tar ju ganska lång tid innan pälsen kommer tillbaka om hårsäckarna blev skadade av infektionen också.
 
Helt omöjlig fråga att svara på, det inser jag men jag skulle vilja höra vad ni erfarna kattägare har att säga om saken ändå.

Katten har klöst på alla våra soffor så att det numer ser ut som på sopstationen i vårt vardagsrum. (Det är kanske inte bara Kattens fel eftersom vi också målar panel i vardagsrummet men ändå.) I somras köpte vi efter rekommendation här ifrån (tror det var Bärra som tipsade) en väldigt uppskattad klöshistoria vilket gjort att Katten i princip inte alls klöser på sofforna längre. Han har tom börjat klösa på sina andra klösgrejor.

Därför undrar jag är det att utmana ödet att köpa nya soffor eller finnsdet en rimlig chans att intresset för klösgrejerna kommer att hålla i sig? Katten är ju första katten som bor inne som jag har (borträknat en katt när jag var mkt liten och inte brydde mig så mkt om ev åverkan på möbler). Eller kommer behovet av att markera de nya möblerna ta över och så har vi sönderklösta soffor igen?

I andra huset har vi löst problemet med att vi har dörren stängd till vardagsrummet när vi inte sitter där men det går inte i det här huset för det är öppen planlösning och inga dörrar...

Vad säger den samlade expertisen?
 
Ingen expert. Men våra soffor har fått vara ifred. Våra katter har också alltid haft flera klösalternativ (läs klösträd). Gissar att det hänger ihop - att dom kan klösa på annat. Så dom låter bli våra möbler:)
 
E Etrompa skrev:
Ingen expert. Men våra soffor har fått vara ifred. Våra katter har också alltid haft flera klösalternativ (läs klösträd). Gissar att det hänger ihop - att dom kan klösa på annat. Så dom låter bli våra möbler:)
Vi har hela nedervåningen fylld med klösgrejor som Katten använt men han älskar också att ligga på golvet och dra sig runt hörnen på sofforna. Den nya fina klösgrejen är väldigt bred vilket förmodligen gör att han gillar den extra bra. I början klöste han inte alls på möblerna men när han blev äldre började han klösa på soffan när livet var extra mysigt och vi alla var samlade i just soffan.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.