Lucky2015
Någon som vet hur man fabriksåterställer en Easee laddbox. Elektrikern har lagt in sig som systemägare och jag kommer därför inte åt alla inställningar. Får inte heller tag i elektrikern som gjorde jobbet. Tänkte att den borde väl gå att nollställa helt och hållet och installera om?
 
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Någon som vet hur man fabriksåterställer en Easee laddbox. Elektrikern har lagt in sig som systemägare och jag kommer därför inte åt alla inställningar. Får inte heller tag i elektrikern som gjorde jobbet. Tänkte att den borde väl gå att nollställa helt och hållet och installera om?
Har du installationskoden?
 
Lucky2015
P Putte 9497 skrev:
Har du installationskoden?
Jag har pinkod och serienummer på boxen. Vart hittar man installationskoden?
 
Har du den 4 siffriga koden?
 
Lucky2015
Japp. Den fyrsiffriga pin koden har jag samt serienumret.
 
Varför ska du återställa den?
 
Vilka inställningar kommer du inte åt?
 
Lucky2015
Därför att elektrikern satt sig som systemägare. Jag kommer därför inte åt alla inställningar i boxen och vill därför fabriksåterställa den.
 
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Därför att elektrikern satt sig som systemägare. Jag kommer därför inte åt alla inställningar i boxen och vill därför fabriksåterställa den.
Du kommer ju åt dom inställningarna som är relevanta för dig.
 
Lucky2015
P Putte 9497 skrev:
Du kommer ju åt dom inställningarna som är relevanta för dig.
Nej jag gör inte det. Ska höja max laddning då jag säkrat upp. Och detta går inte. Därför vill jag återställa min box. Dessutom vill jag inte att en elektriker låser min box som jag äger utan vill kunna komma åt mina inställningar. Vet du hur man återställer boxen?
 
  • Gilla
Nissens och 9 till
  • Laddar…
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Nej jag gör inte det. Ska höja max laddning då jag säkrat upp. Och detta går inte. Därför vill jag återställa min box. Dessutom vill jag inte att en elektriker låser min box som jag äger utan vill kunna komma åt mina inställningar. Vet du hur man återställer boxen?
Ok, har du kontaktat supporten?
 
Lucky2015
P Putte 9497 skrev:
Ok, har du kontaktat supporten?
Vilken support?
 
Lucky2015
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Vilken support?
Om du menar Easse så sa de att jag skulle kontakta elektrikern men får ju inte tag i honom.
 
Lucky2015 Lucky2015 skrev:
Om du menar Easse så sa de att jag skulle kontakta elektrikern men får ju inte tag i honom.
Ok, men varför får du inte tag på honom då? Ring hem till honom, åk hem till honom
 
Lucky2015
P Putte 9497 skrev:
Ok, men varför får du inte tag på honom då? Ring hem till honom, åk hem till honom
Men alltså seriöst. Min fråga var är hur man återställer boxen och inte hur man får tag i elektrikern. Har du något förslag kring frågan jag ställde?
 
  • Gilla
RedAlert och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.