Christer har opererat in ett chip i handen som han öppnar dörren med. Nu slipper han hålla reda på nycklarna.

Du kan läsa artikeln här: Öppnar dörren med chip i handen
 
Dessa finns ju som diskreta armband också, och även ringar så att operera in den i handen känns lite overkill kan jag tycka. All tech har ju dessutom en tendens att bli gammal tillslut, och visst det är inte något stort ingrepp att skära ut den om så skulle behövas men ändå. Tror även för honom var det mer en kul plojgrej från början.
 
  • Gilla
SonnyListon och 1 till
  • Laddar…
T TypRätt skrev:
Dessa finns ju som diskreta armband också, och även ringar så att operera in den i handen känns lite overkill kan jag tycka. All tech har ju dessutom en tendens att bli gammal tillslut, och visst det är inte något stort ingrepp att skära ut den om så skulle behövas men ändå. Tror även för honom var det mer en kul plojgrej från början.
Jag håller förvisso med om att det är lite overkill, men jag kan samtidigt se fördelarna med det. Jag kan exempelvis varken ha armband, klockor, ringar eller liknande pga. arbete, så för egen del vore det helt klart att föredra att stoppa dit ett litet chip under huden.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
Jag känner en del som har chip och det fungerar väl i regel bra. Själv ratade jag idén då jag inte har tillräckligt många taggar som skulle göra det värt det samt att det (i alla fall då) var lite olika versioner och typer av taggar som jag behövde stödja vilket inte gick i ett enda chip.

Mer ploj än något annat.
 
F
Livslängden på RFID chip är väl runt 10 år eller nåt sånt. Jag passar nog.
 
När det går att styra om chippet ska vara aktiverat med nervsystemet så kanske...
 
F fsn skrev:
Livslängden på RFID chip är väl runt 10 år eller nåt sånt. Jag passar nog.
Passiv RFID har i princip obegränsad livslängd.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Redaktionen Redaktionen skrev:
Christer har opererat in ett chip i handen som han öppnar dörren med. Nu slipper han hålla reda på nycklarna.

Du kan läsa artikeln här: Öppnar dörren med chip i handen
Bara förakt.
 
  • Gilla
Uwe H
  • Laddar…
F
mexitegel mexitegel skrev:
Passiv RFID har i princip obegränsad livslängd.
en tag eller RFID i ett passerkort är väl passiv och det är inte obegränsad livslängd.
 
F fsn skrev:
en tag eller RFID i ett passerkort är väl passiv och det är inte obegränsad livslängd.
Vad skulle ta slut tänker du?
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
Jag blir nog hellre rånad på kontanter med hot om stryk än på mitt RFID med köttyxa :)
 
  • Gilla
Peken och 1 till
  • Laddar…
Snailman
Det finns en programmerare/duplicator för rfid på Amazon för 250kr och det följer med fem programmerbara tags, så det behövs inga köttyxor.

Om man vill förhindra kopiering är det ju lite svårt att typ placera handen i en plåtlåda. (Har ingen koll på vad som förhindrar rfid från att kunna avläsas)
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
F
Nyfniken Nyfniken skrev:
Vad skulle ta slut tänker du?
vet ej, borde dom inte göra. Jag har dock fått det demonstrerat.
 
Snailman Snailman skrev:
Det finns en programmerare/duplicator för rfid på Amazon för 250kr och det följer med fem programmerbara tags, så det behövs inga köttyxor.

Om man vill förhindra kopiering är det ju lite svårt att typ placera handen i en plåtlåda. (Har ingen koll på vad som förhindrar rfid från att kunna avläsas)
Det finns taggar med kopieringsskydd, det går med all säkerhet att knäcka men frågan är vad som går fortast, knäcka skyddet eller yxan?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.