R RogerHql skrev:
Det är rätt Johan och killen som startade tråden borde leverera statistik på alla ”katastrofer” som inträffat och analysen på vad det egentligen handlade om!
Rubriken på tråden kräver det.
Annars handlar det ju bara om att göda dom särintressen som vill sänka alla vettiga åtgärder mot den totala miljökatastrof fossilbränslebrännandet hotar oss med och där elbilen är en viktig kugge i det maskineri som måste till för att få stopp på miljöförstöringen.
Att göra livet besvärligt i nödan för elbilsägare är det bara Putin &Co som tjänar på.
Man ska inte se det som något som ska göra det svårare för elbilsförare...

Tyvärr är folk i allmänhet totalt ovetande om elektricitet och faror. Så det generella rådet att ladda inte med reseladdaren som enda lösning tror jag är på den nivån som vanligt folk behöver. Det går inte att resonera om oxid, kabelarea, standarder och undermåliga uttag från biltema.

Jag försöker att ladda så lite som möjligt med schuko om uttaget sitter monterat på en trävägg på ett bostadshus. Då kör jag bara när någon är vaken.

Generellt är folk kassa på detta med risker. Troligen är det farligare att gå 100m utan reflex än att ladda elbilen i schuko uttag.
 
  • Gilla
RogerHql och 2 till
  • Laddar…
R RogerHql skrev:
Det är rätt Johan och killen som startade tråden borde leverera statistik på alla ”katastrofer” som inträffat och analysen på vad det egentligen handlade om!
Rubriken på tråden kräver det.
Annars handlar det ju bara om att göda dom särintressen som vill sänka alla vettiga åtgärder mot den totala miljökatastrof fossilbränslebrännandet hotar oss med och där elbilen är en viktig kugge i det maskineri som måste till för att få stopp på miljöförstöringen.
Att göra livet besvärligt i nödan för elbilsägare är det bara Putin &Co som tjänar på.
Du är rolig, du... :crysmile:
 
anders07 anders07 skrev:
Du är rolig, du... :crysmile:
nåja, man kan ju tro att Trollfabriken i St Petersburg har viktigare saker att syssla men det finns gott om såna troll på sociala medier.
Och faktum är att Putin är bra mycket mer frqmgångrik på nätet än på marken i krigets Ukraina, det lär väl ingen har missat i alla fall...
Sen har vi USAs oljemiljardärer som gör gemensam sak med Putin , oljan är ju deras huvudsakliga inkomskälla och allt som har med alternativa bränslen att göra ses som ett hot som ska bekämpas.
eftersom dom är rika som troll, jmf stPetersburg, satsar man miljarder i "opinionsbildning", läs propaganda för att misskreditera elbilar, vindkraftverk, solpaneler etc etc som är nyckelkomponenter i klimatarbetet.
Att dom också ger sig på Europa är inget konstigt alls.
 
Redigerat:
R RogerHql skrev:
nåja, man kan ju tro att Trollfabriken i St Petersburg har viktigare saker att syssla men det finns gott om såna troll på sociala medier.
Och faktum är att Putin är bra mycket mer frqmgångrik på nätet än på marken i krigets Ukraina, det lär väl ingen har missat i alla fall...
Sen har vi USAs oljemiljardärer som gör gemensam sak med Putin , oljan är ju deras huvudsakliga inkomskälla och allt som har med alternativa bränslen att göra ses som ett hot som ska bekämpas.
eftersom dom är rika som troll, jmf stPetersburg, satsar man miljarder i "opinionsbildning", läs propaganda för att misskreditera elbilar, vindkraftverk, solpaneler etc etc som är nyckelkomponenter i klimatarbetet.
Att dom också ger sig på Europa är inget konstigt alls.
Jag tänkte väl mer att det var du som var trollet i den här tråden...
 
  • Gilla
gone_fishing och 1 till
  • Laddar…
R RogerHql skrev:
Problemet är nog snarare att du inte kan uttrycka ditt problem på ett begripligt sätt eftersom du saknar fackkunskap. Det du skriver sammantaget hänger inte ihop och ger en antydan om att du ställer in systemet på ett sätt som är ohållbart.
Men det är klart att efter 22 år som systemutvecklare på FOI Linköping så får man lära sig att man aldrig blir fullärd. Lycka till med att lösa ditt problem Gizmo vad det än består i!
Du kan mycket väl varit utvecklare i 22 år men du har uppenbarligen aldrig sett en laddkabel med Schuko-anslutning. Jag var intresserad av liknande erfarenheter från personer som använt en laddkabel som min eller en Toyota RAV4, du har inga sådana erfarenheter.
pacman42 förstod precis vad jag menade tidigare i tråden och gav mig intressanta svar trots att han bara fick en betydligt mer kortfattad förklaring från min sida så du får nog ta och titta dig själv i spegeln där.
Nykomlingar är uppenbarligen inte populära här så oroa dig inte, om jag någonsin skriver här mer kommer det inte vara i en tråd som du är aktiv i.
 
anders07 anders07 skrev:
Jag tänkte väl mer att det var du som var trollet i den här tråden...
Ok. Du har möjlighet att argumentera för det om du har något som stöder saken min vän.
jag repekterar diskussionsgrupper där man kan föra en dialog grundad på fakta.
Det finns inte mycket av det i den här tråden och rubriken tigger om bråk där trådägaren redan har bestämt sig för hur saken ligger till.
jag har redan levererat ett antal argument för min syn på saken.
Det går bra att bemöta det.
 
R RogerHql skrev:
nåja, man kan ju tro att Trollfabriken i St Petersburg har viktigare saker att syssla men det finns gott om såna troll på sociala medier.
Och faktum är att Putin är bra mycket mer frqmgångrik på nätet än på marken i krigets Ukraina, det lär väl ingen har missat i alla fall...
Sen har vi USAs oljemiljardärer som gör gemensam sak med Putin , oljan är ju deras huvudsakliga inkomskälla och allt som har med alternativa bränslen att göra ses som ett hot som ska bekämpas.
eftersom dom är rika som troll, jmf stPetersburg, satsar man miljarder i "opinionsbildning", läs propaganda för att misskreditera elbilar, vindkraftverk, solpaneler etc etc som är nyckelkomponenter i klimatarbetet.
Att dom också ger sig på Europa är inget konstigt alls.
Men, vad är detta:thumbdown:
Efter 50 inlägg slår du vilt omkring dig.
Lugna ner dig och skriv, skicka inte, vänta 10 min och läs vad du skrivit igen.....
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
G Gizmodos skrev:
Du kan mycket väl varit utvecklare i 22 år men du har uppenbarligen aldrig sett en laddkabel med Schuko-anslutning. Jag var intresserad av liknande erfarenheter från personer som använt en laddkabel som min eller en Toyota RAV4, du har inga sådana erfarenheter.
pacman42 förstod precis vad jag menade tidigare i tråden och gav mig intressanta svar trots att han bara fick en betydligt mer kortfattad förklaring från min sida så du får nog ta och titta dig själv i spegeln där.
Nykomlingar är uppenbarligen inte populära här så oroa dig inte, om jag någonsin skriver här mer kommer det inte vara i en tråd som du är aktiv i.
Häldelsevis äger jag en schukokabel som är ansluten till min elbil just nu och den funkar alldeles utmärkt och jag har full koll på strömmen för jag mäter den kontinuerligt med en Nedis effektmätare..
Men det var väl bra att du fått svar på dina funderingar Gizmo!.
Ha ett bra elbilsliv!
 
A AndersS skrev:
Men, vad är detta:thumbdown:
Efter 50 inlägg slår du vilt omkring dig.
Lugna ner dig och skriv, skicka inte, vänta 10 min och läs vad du skrivit igen.....
Det var en liten utvikning Anders.
Har du problem med det?
Dessutom förekommer det alldeles för mycket politiskt skitsnack på byggahus.se så det finns inget att bli upprörd över Anders.
 
R RogerHql skrev:
Det var en liten utvikning Anders.
Har du problem med det?
Ja, massa ovidkommande "skit" förstör trådar. Du är ny i forumet och agerar som ett troll!
 
A AndersS skrev:
Ja, massa ovidkommande "skit" förstör trådar. Du är ny i forumet och agerar som ett troll!
Jag har nog varit med något år men inte varit särskilt aktiv.
Grejen om Putin är faktiskt relevant även om det inte har någon direktkoppling till den här tråden men hans propagandakrig mot västvärlden i allmänhet känner du väl till?
 
R RogerHql skrev:
Jag har nog varit med något år men inte varit särskilt aktiv.
Grejen om Putin är faktiskt relevant även om det inte har någon direktkoppling till den här tråden men hans propagandakrig mot västvärlden i allmänhet känner du väl till?
Släpp det och starta en tråd där du kan diskutera det.
 
A AndersS skrev:
Släpp det och starta en tråd där du kan diskutera det.
visst men det kanske är dags att sammanfatta tråden?
 
R RogerHql skrev:
Ok. Du har möjlighet att argumentera för det om du har något som stöder saken min vän.
jag repekterar diskussionsgrupper där man kan föra en dialog grundad på fakta.
Det finns inte mycket av det i den här tråden och rubriken tigger om bråk där trådägaren redan har bestämt sig för hur saken ligger till.
jag har redan levererat ett antal argument för min syn på saken.
Det går bra att bemöta det.
Jag tycker att jag tydligt har redogjort här att det är en varning för att använda skarvsladd när man laddar elbilen.

Du har försökt svänga det till någon form av elbilshat och stöd för Ryssland vilket är så vansinniga paralleller och så skruvat att jag inte kan ta dig på allvar överhuvudtaget, och därav trollkommentaren riktad mot dig.

Jag har själv två elbilar och har drivit genom policyn på jobbet att alla bilar vi köper in måste vara elbilar så hur jag ska vara elbilshatare får jag inte heller riktigt att gå ihop.

Innan du vräker ur dig hot, hat och beskyllningar kan du ju läsa vad andra skriver och fråga om fakta utan att dra dina egna påhittade slutsatser!
 
  • Gilla
RoAd och 2 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Jag tycker att jag tydligt har redogjort här att det är en varning för att använda skarvsladd när man laddar elbilen.

Du har försökt svänga det till någon form av elbilshat och stöd för Ryssland vilket är så vansinniga paralleller och så skruvat att jag inte kan ta dig på allvar överhuvudtaget, och därav trollkommentaren riktad mot dig.

Jag har själv två elbilar och har drivit genom policyn på jobbet att alla bilar vi köper in måste vara elbilar så hur jag ska vara elbilshatare får jag inte heller riktigt att gå ihop.

Innan du vräker ur dig hot, hat och beskyllningar kan du ju läsa vad andra skriver och fråga om fakta utan att dra dina egna påhittade slutsatser!
ok, sorry om jag trampat någon på tårna men jag tycker nog fortfarande att för och emot-argumenten behöver sammanfattas.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.