D danielandersson skrev:
Hej!

Fick problem med en unken odör i huset som tillslut lokaliserades till kylskåpet och dess baksida.
Det har bildats en grön äcklig kleggig slimeaktig massa där som har börjat odla bakterier och stinka.

Problemet är att avrinningskanalerna där geggan är ligger bakom gallret och går ju inte att komma åt för rengöring.

Siemens vill att jag bokar ut en tekniker för 995 spänn plus 500 för rengöringen för att få bort det där..
Men det måste ju vara en designmiss om man inte kan rengöra det där själv...


Någon som stött på problemet eller har några tips?? :confused:

[bild]
Jag brukar rengöra det genom att tejpa fast en massa sugrör på grovdammsugaren.
 
  • Sugrör fasttejpade på slutet av en dammsugarslang som renoveringshack.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Hand som håller färgglada sugrör fasttejpade på en dammsugartub inne i ett ventilationsgaller.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
dacwe och 1 till
  • Laddar…
D danielandersson skrev:
Hej!

Fick problem med en unken odör i huset som tillslut lokaliserades till kylskåpet och dess baksida.
Det har bildats en grön äcklig kleggig slimeaktig massa där som har börjat odla bakterier och stinka.

Problemet är att avrinningskanalerna där geggan är ligger bakom gallret och går ju inte att komma åt för rengöring.

Siemens vill att jag bokar ut en tekniker för 995 spänn plus 500 för rengöringen för att få bort det där..
Men det måste ju vara en designmiss om man inte kan rengöra det där själv...


Någon som stött på problemet eller har några tips?? :confused:

[bild]
Vi hade exakt samma problem. Det tog en vecka innan vi lokaliserade lukten. Den var då bakom vårt Siemens kylskåp i droppskålen. Säkert orsakat av att vi några dagar tidigare städade ur kylskåpet med mycket vatten som då har runnit ner i droppskålen och börjat ”mögla” eller dyl.
Vi drog ur den plastdroppskålen, lossade fästerna och lyfte upp ”rören”. Med lite våld fick vi loss den. Sen tvättade vi ur droppskålen och runtomkring där den sitter.

Nu är lukten borta!
 
  • Gilla
torbeno
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.