GK100 GK100 skrev:
Du har nu så tydligt redovisat det mest effektiva sättet (bästa i all mänskligt känd mening) att styra bort VP-drift att tråden knappast behöver mer input. Inte illa att den samtidigt som den i vanlig ordning når botten i tjafs slår över i denna gudalika insikt och att alla fritt får dela den.
Haha, lite kul att se hur en tråd kan driva iväg, ibland får man läsa det första inlägget (mitt i detta fall) för att förstå vad som var Ground Zero.
Men jag måste säga att övervägande delen av inläggen har varit informativa eller i alla fall underhållande.
Om någon är nyfiken på vad jag tog till mig har jag bestämt mig för att testa att lura BVP att det är 33 grader ute genom att låta ett relä växla till en resistor.
Mitt timpris träder i kraft den 21/11, sedan börjar utvärderingen.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 4 till
  • Laddar…
L lyssnar skrev:
Har du kopplat så att den bryter trefas-matningen från elcentralen?
Nej jag styr via sux ingång på pumpen, men går ju göra på olika sätt
 
Det gick ju sådär, innan jag ens hade börjat försöka "lura" värmepumpen dog kompressorn efter 21 års trogen tjänst. Imorgon får jag min nya BVP, får se om jag kommer att lura den eller om styrningen är självlurande. Man vet ju inte i digitalåldern...
 
  • Ledsen
Nissens
  • Laddar…
Nissens
L lyssnar skrev:
Det gick ju sådär, innan jag ens hade börjat försöka "lura" värmepumpen dog kompressorn efter 21 års trogen tjänst. Imorgon får jag min nya BVP, får se om jag kommer att lura den eller om styrningen är självlurande. Man vet ju inte i digitalåldern...
Trist. Jag har kört min pump i ca ett halvår med att bryta strömmen vid högtaxa. Pumpen är 18 år och det har fungerat alldeles utmärkt hela tiden. En fördel är att det även brytar varmvattenproduktionen. :)

Med din nya pump har du sannolikt större möjligheter att programmera den. :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.