hsd
G Greger_08 skrev:
Japp dom brunröda har ju skapat en 10% inflation…
Brunröda ????
 
  • Haha
  • Gilla
TobbeP och 3 till
  • Laddar…
wildeside
E Elajomannen skrev:
Ingen som har tänkt på att det viktigaste som
Finns just nu är att få folk att sluta köpa dessa jävla skitbilar med motorer som går på äcklig fossilsmörja. Beklagligt att moroten togs bort.
Man får inte bort det du kallar skitbilar.
Dom hamnar hos den fattigare delen av befolkningen som jag tror är i majoritet även i Sverige.
Skapligt bra bilar exporteras till syd Europa.
Dom sämsta exporteras till syd Afrika m.m.
Vi flyttar bara miljöförstöringen till mindre nogräknade länder som totalt skiter i avgasrening och miljö bränsle m.m.
Men Sverige kan stoltsera med att i det här landet tar vi vårt miljöansvar.
För den delen exporterar vi enorma mängder sopor till 3:dje världen för att slippa ta vårat miljöansvar ansvar.
.
 
  • Gilla
J Vos och 5 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Brunröda ????

Tror han tänker på Brunlund ;)
 
  • Gilla
Sören Lundberg och 2 till
  • Laddar…
hsd
Ah-Hs tänkte han förväxlde med blåbruna
 
  • Gilla
Jerfed
  • Laddar…
wildeside
Dom flesta politiker har iaf brunn tunga:crysmile:
Dom är ena J**** R** S******* hela bunten......
 
  • Gilla
Lajmen och 3 till
  • Laddar…
Bonus-malus var ju för att styra in nybilsköparna på miljövänligare bilar, på sikt kommer det innebära fler begagnade elbilar.

Men ett par bevingade ord som passar rätt bra in på den blåbruna sörja vi fått till regering: man säger en sak innan valet, och sen efter valet säger man en sak.

Inte ens plastpåseskatten lyckas de ta bort :rolleyes:
 
  • Gilla
  • Älska
Fairlane och 9 till
  • Laddar…
wildeside wildeside skrev:
Man får inte bort det du kallar skitbilar.
Dom hamnar hos den fattigare delen av befolkningen som jag tror är i majoritet även i Sverige.
Skapligt bra bilar exporteras till syd Europa.
Dom sämsta exporteras till syd Afrika m.m.
Vi flyttar bara miljöförstöringen till mindre nogräknade länder som totalt skiter i avgasrening och miljö bränsle m.m.
Men Sverige kan stoltsera med att i det här landet tar vi vårt miljöansvar.
För den delen exporterar vi enorma mängder sopor till 3:dje världen för att slippa ta vårat miljöansvar ansvar.
.
Ja inte ser jag mig som rik. En helt vanlig knegare som dessutom har en fru som är sjukpensionär. Men inte fan stoppade det oss från att köpa elbil 2019. Det gäller att prioritera. Inte springa o köpa spabad fjäll o Thailandsresor med mera. Vi visste att vi ville ha en bil med låga totalkostnaden och miljösmart. Men visst blev det enklare att köpa när man visste att 60000 kr skulle komma tillbaka. Vill VERKLIGEN inte förknippas med den rikare delen bara för att jag köpte elbil.
 
  • Gilla
Fario och 6 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Kan inte ens påminna mig om att sossarna betett sig så korkatQUOTE]

Inte för att jag gillar att man har kvar piskan trots att man nu hastigt ryckt moroten, men nedläggningen av Barsebäcks reaktorerna var minst dubbelt så korkat och det skedde ju i ett par omgångar så sossarna borde insett sitt fel och hunnit rädda sista reaktorn.
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Finns säkert undantag men majoriteten som fått del av denna bonus är höginkomsttagare. Dom klara sig ändå.

Bättre att rikta om det mot elcykel kanske.
 
  • Gilla
Fågelvägen och 3 till
  • Laddar…
davveno1 davveno1 skrev:
Finns säkert undantag men majoriteten som fått del av denna bonus är höginkomsttagare. Dom klara sig ändå.

Bättre att rikta om det mot elcykel kanske.
Ja det är ju provat. Blev visst ett jävla liv att "höginkomsttagare" skulle få bidrag. Så det släpades ju efter ett tag.
 
davveno1 davveno1 skrev:
Finns säkert undantag men majoriteten som fått del av denna bonus är höginkomsttagare. Dom klara sig ändå.

Precis, därför är det ändå lite udda att vänstern inför det, medan högern tar bort det. Fast det kanske är logiskt ändå, vänstern kanske hoppades på nya väljargrupper och högern litar på att denna grupp ändå röstar på dem.
 
  • Gilla
  • Haha
Lullejulle och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Inte ens plastpåseskatten lyckas de ta bort :rolleyes:
Nä men införandet av densamma kan vi hålla Liberalerna ansvariga för.
Det borde ju gå att ta lärdom av misstaget med plastpåseskatten och inse att det är lätt att införa skatter men svårare att bli av med dem även om de inte fyller sitt syfte och är dåliga för ekonomi och miljö.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 1 till
  • Laddar…
M Markarbetaren skrev:
Jag har inga problem med att man tar bort bonusen, hela bonusmalus var helt fel anser jag. Men att ha kvar malus innebär ju att klyftorna fortsätter att öka. Vi fattiga som inte vänder papper på ett kontor som får bekosta bilen själva så innebär det ju att den redan oåtkomliga elbilen nu är helt utesluten. Och näst sämsta alternativet, en ny fossil bil med scr rening blir fortsatt en utopi med +12,000kr i skatt varje år.

Det mest tragiska är att man röstade på dessa jönsarna!
är ju dessa bilar du själv köper begagnade.

Ha ett överflöd med 3 år gamla fd företag/konto/tjänstebilar att välja mellan är ju inte fel. Kostar ner mot hälften av en ny och många har knappt slitage.
 
  • Gilla
TobbeP och 1 till
  • Laddar…
davveno1 davveno1 skrev:
Finns säkert undantag men majoriteten som fått del av denna bonus är höginkomsttagare. Dom klara sig ändå.

Bättre att rikta om det mot elcykel kanske.
Bidrag till elcyklar är inget som staten ska ägna sig åt, det är inte bra för folkhälsan, bidrar dessutom till onödig konsumtion(inköp av elcycklar och batterier) och införandet torde har ökat elförbrukningen.

Då vädret är dåligt kommer dessutom brukarna av elcyklar sannolikt behöva kollektivtrafik ändå så regionerna har lika fullt kostnaden för bussar och tåg.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
G OMathson skrev:
Begriper inte heller hur det kan vara klimatsmart att importera elbilar som är producerad i Kina oavsett om det är en Tesla 3 eller Mg eller annan.
Googla på livscykelanalys elbil så kan du jämföra. Att den tillverkas och fraktas från Kina blir försumbart om du kör mycket. Finns mycket att läsa och jämföra.
 
  • Gilla
Fadai och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.