P
G guggen skrev:
Jag har forskat själv innan jag tog tag i mitt liv och ville göra något på riktigt. Men jag är ingenjör inom helt annat område än vad vi talar om här.
Vad jag påpekade var att de tvärsäkra i denna fråga kring klimatkrisen är nästan alltid förnekarna eller aftonbladetvänstern. Har även noterat att dessa individer verkar besitta en hög portion bitterhet och politikerförakt. Man vill ha en enkel världsbild, det måste vara svart eller vitt, vilket oftast är motsatsen till vetenskap.
Det finns tydliga tecken på att vi har problem med en global uppvärmning, vilket de flesta verkar vara ense kring. Frågan sedan är om den är "naturlig" eller om människans diverse aktiviteter är den primära orsaken. Min uppfattning är att en överväldigande del av institut och forskare inom detta område har som hypotes och en hel del data som pekar på åt att vår moderna mänskliga aktivitet påskyndar den globala uppvärmningen.
Har du några data som visar på en annan balans inom den vetenskapliga positionen vad beträffar "klimatkrisen"?
Det underlättar ju för klimatkyrkan att man friserat gamla mätdata som motsäger deras påståenden om "hockeyklubban" och andra teorier och teser.
Kan ju bara konstatera att på 70-talet var det rädslan för den snart kommande istiden som skulle döda all gröda och svälta ihjäl miljarder av människor som var den globala sanningen.
Du kanske forskade inom Genus"vetenskap" som nu tom. Civilingenjörer ska ju nu ha poäng i för att få ut sin examen.
Tur att man studerade på den tiden när universitet och högskolor inte sysslade med flum och dravel i hög omfattning.
 
Redigerat:
  • Gilla
Stegatorparn
  • Laddar…
P Peter787 skrev:
Det underlättar ju för klimatkyrkan att man friserat gamla mätdata som motsäger deras påståenden om "hockeyklubban" och andra teorier och teser.
Kan ju bara konstatera att på 70-talet var det rädslan för den snart kommande istiden som skulle döda all gröda och svälta ihjäl miljarder av människor som var den globala sanningen.
Du kanske forskade inom Genus"vetenskap" som nu tom. Civilingenjörer ska ju nu ha poäng i för att få ut sin examen.
Tur att man studerade på den tiden när universitet och högskolor inte sysslade med flum och dravel i hög omfattning.
Det var ju ett uttömmande och vetenskapligt svar. Nu var det minst sagt många år sedan mina vägar korsade kth, men med tanke på bitterheten och källor som du verkar ange omåttligt exakt så får vi nog ta genusvetenskapen med en nypa salt, vad den för övrigt har med klimatfrågan är jag väldigt intresserad av...
 
B
G guggen skrev:
Låter som om du målar ut FN till att vara hederliga gamla kommunister.
Jag har ströläst agenda 2030 lite
Kan du ge en länk till var det står att enskilda individer ej skall få äga mark och lösöre?
Det är själva fundamentet i agenda 2030.
Läs på den aktuella hemsidan.

Det pekar inte nödvändigtvis rakt på FN. Men så som framgår om du läser in FN och organets funktion ser du att FN är defakto sin medlemmar.... och sina medlemmars finansiärer, agendasättare och samarbetspartner.

Att frånta den vita mannen (och ev kvinnan) möjligheten att äga fast eller lös egendom.
Grundar sig säkert i många olika saker.
Jag kan gissa, men delger aldrig gissningar till andra människor.
Delger bara fakta!

Gällande kommunister.
Att några äger allt är inte så som du påstår...kommunism! Du har helt fel!
Det är motsatsen, det är ett ultrakapitslistiskt styre och en extrem världsordning.

Kommunism är samägande.
När några äger allt är det ultrakapitalism och ett mycket represivt styre.
"

Applicerat på energifrågan.
Agenda 2030 kan inte genomföras utan massiva prisökningar, massuva skattehöjningar och kraftfullt reducerat utbud.

Sen händer massa saker i omvärlden.
Varje moment nyttjas effektivt av agenda2030 och WEF.

Skenande inflation gör folk fattiga.
Då kan samma folk inte köpa utan börjar sälja.

De som alltid har cash att köpa gör är vinnaren.

Det är och kommer vara otroligt svårt att hindra agenda2030.
Samtliga partier är helt med och följer lydigt.
SD kanske inte helt och fullt men ändå delvis.

För varje månad ökar Blackrock sitt ägande i vinstgivande bolag i hela västvärlden.
Det blir alltså färre enskillda ägare/ färre enskilda viljor i den ekonomiska världen.

I västvärlden råder reglerade marknader.
Ingen ekonomi eller handel är fri.
En slags semi-diktatur.
Samma sak för oss som äger fastigheter, alltså äger mark.

Men det är ett bra. Kanske det allra bästa exempel som finns på "Den stora lögnen"

En lögn som är så stor att mycket få ens kan tänkta tanken att det är en lögn.

Jämför Sverige/västra EU.... med tex östra Polen eller lettland.

I Lettland äger man sin mark och sina byggnader på riktigt. Du för köpa, sälja och ändra hur du vill. Du får bygga hur du vill och riva när du vill.

I Sverige och västra EU har du ett papper på marken. Men du bestämmer inte ett dugg över den. Du får inte del upp. Slå ihop. Ändra. Bygga eller riva.
Du får inte ens bygga ett staket eller elda med ved i en vedpanna.

Det är den stora lögnen.
En görsmak på agenda2030
 
så det vetenskapliga beviset är... En enda stor konspiration...
Nu slutar även jag mata trollet.
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
Och jorden är platt och Elvis lever
 
  • Gilla
  • Haha
RoAd och 1 till
  • Laddar…
B
...och två killar med garanterat låg/ingen utbildning skriker troll när deras världsbild från dvt och Aftonbladet ifrågasätts.

Gå in på wef hemsida och läs själva.
Man får söka fakta utanför Skavlan och Helle Kleins krönikor i aftonbladet.
 
  • Gilla
Peter787
  • Laddar…
P
G guggen skrev:
Det var ju ett uttömmande och vetenskapligt svar. Nu var det minst sagt många år sedan mina vägar korsade kth, men med tanke på bitterheten och källor som du verkar ange omåttligt exakt så får vi nog ta genusvetenskapen med en nypa salt, vad den för övrigt har med klimatfrågan är jag väldigt intresserad av...
Stackare, om du inte ser kopplingen mellan de som predikar om klimatet och genustramset har du nog levt de sista decennierna som både blind och döv.
 
B byron v2 skrev:
...och två killar med garanterat låg/ingen utbildning skriker troll när deras världsbild från dvt och Aftonbladet ifrågasätts.

Gå in på wef hemsida och läs själva.
Man får söka fakta utanför Skavlan och Helle Kleins krönikor i aftonbladet.
Jag tror du borde skippa både Aftonbladet, fria tider, Trump och dylikt. Allt är inte så farligt, alla är inte emot dig, det finns tyvärr, även om det hade varit väldigt väldigt roligt, en gigantiskt global konspiration. Vill du argumentera, så vänligen gör det på annat än sätt än att försöka förminska andra, använd fakta, referenser och hoppa över att hitta på saker o din iver att övertyga andra.
Just det, jag skulle ju sluta mata trollet...
 
P Peter787 skrev:
Stackare, om du inte ser kopplingen mellan de som predikar om klimatet och genustramset har du nog levt de sista decennierna som både blind och döv.
Kan du inte upplysa oss andra om kopplingen?
Helst med några som helst referenser och fakta denna gång.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
B
G guggen skrev:
Kan du inte upplysa oss andra om kopplingen?
Helst med några som helst referenser och fakta denna gång.
Det är precis samma människor som LARMAR OM AKUT KLIMATKRIS.
Som för 10 årsedan på alla sätt manipulerade och drev på invandring med motiveringen att sverige behövde arabisk/Somalisk invandring för att klara välfärden...samt att det skulle bli en ekonomisk vinst.

2022 kostar den astlrelaterade invandring 120-130 miljarder varje år. Våldtäckter och mord sköljer över Sverige.

Varför ska vi lita på dem denna gången när de ljög så skoningslöst för 10 årsedan?
 
  • Haha
  • Gilla
Stegatorparn och 1 till
  • Laddar…
B byron v2 skrev:
Det är precis samma människor som LARMAR OM AKUT KLIMATKRIS.
Som för 10 årsedan på alla sätt manipulerade och drev på invandring med motiveringen att sverige behövde arabisk/Somalisk invandring för att klara välfärden...samt att det skulle bli en ekonomisk vinst.

2022 kostar den astlrelaterade invandring 120-130 miljarder varje år. Våldtäckter och mord sköljer över Sverige.

Varför ska vi lita på dem denna gången när de ljög så skoningslöst för 10 årsedan?
OJ...min foliehatt radar fick precis överslag
 
  • Gilla
BirgitS och 2 till
  • Laddar…
B
Viktor.J Viktor.J skrev:
OJ...min foliehatt radar fick precis överslag
Menar du att jag har fel när jag konstaterar att det är samma människor / organisationer som drev på för hög invandring.
Som nu driver på klimatalarmismen?
 
  • Haha
guggen
  • Laddar…
P
G guggen skrev:
Kan du inte upplysa oss andra om kopplingen?
Helst med några som helst referenser och fakta denna gång.
Jag hade inte tänkt hjälpa dig, men eftersom jag är en snäll person, gjorde jag den komplicerade sökningen nedan

Google-sökresultatsida för "ipcc gender" visar information om IPCC:s arbete med jämställdhet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Öppnar du länken till IPCC finner man denna programförklaring:

Text om IPCC:s åtagande för jämställdhet och lika möjligheter i sitt arbete.


Och det blir riktigt roligt när man ser listan på personerna som sitter i deras "The Gender Action Team (GAT)"

Av 13 personer är 9 kvinnor... längre räckte inte flosklerna om "gender equality":

Textlista över IPCC-ledamöter och deras tjänster inom klimatförändringsorganisation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
guggen
  • Laddar…
  • Gilla
Mangeln2 och 1 till
  • Laddar…
P
Demmpa Demmpa skrev:
@byron v2 @Viktor.J @guggen @Peter787
Ta dessa diskussioner i någon annan tråd.
Kan bara hålla med.
 
  • Haha
guggen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.