P
FredrikR FredrikR skrev:
Var det en synvilla eller var vagnens bottenplatta, den gråa skivan som stack upp bakom sågen när det kapades, i samma höjd som sågen och blev att fungera som stöd?
Uppfattade så jag med.. kunna gjort nåt bättre där tex en platta bakom som fälls upp eller en rulle.
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
P pleqtiz skrev:
Någon som uppfattade vad för storlek på klinga den har?
Inget som jag lyckats läsa mig till någonstans eller förstått att det sägs i klippet heller men så kan jag inte franska. Men kollar man på en systainer så är den 295mm på den ledden som klingan sitter. Så 190-254mm är det mest troliga att den har. Den heter dock CSC 50 som skulle antyda på samma dimension som CS50 och då är man nere i 190mm klinga. 52mm sågkapacitet i 90 graders snitt och 37mm i 45 grader gäller för CS50.
CS 50 har 190mm, CS70 har 225mm och TKS80 har 254mm.
 
  • Gilla
Putte G... och 1 till
  • Laddar…
Nån som ska köpa pizzaskäraren? :)
Hand håller en rund såg som liknar en pizzaskärare, märkt med "Festool".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hand håller en låda märkt "PIZZA SAW TS 60" med bild av en skärverktyg liknande en cirkelsåg, skämtsamt presenterad som en pizzaskärare.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Trafikverket1 och 6 till
  • Laddar…
Hur många pizzor får man offra för att bli ägare till den skäraren? 20, 30 st eller fler??
 
Är den kompatibel med fs? Drömmen hade ju varit om den gick med fsk 420 :rofl:
 
  • Gilla
Stefan N
  • Laddar…
Nu har det kommit en del engelskt på CSC Sys 50, klingan är på 168mm iaf kan man se på bilderna. 6800 varv/min och 23kg syns också.


https://www.instagram.com/litejk892/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

Festool CSC Sys 50 cirkelsåg på ställning visas vid en mässa, med informationsetiketten "NEW".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Festool CSC Sys 50 cirkelsåg monterad på arbetsbänk i butik, med specificerad klingstorlek och varvtal, mot bakgrund av verktygshylla.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Festool-märkt verktyg med teknisk information som visar klingans storlek 168mm, 6800 varv/min, och vikt på 23kg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Festool CSC Sys 50 cirkelsåg på ett arbetsbord med andra Festool verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Festool CS 50 EBI cirkelsåg på stativ med specifikationer 168mm klinga, 6800 varv/min och 23kg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Theo 1967 och 5 till
  • Laddar…
K
Har den sawstopp funktionen?
 
Stefan N Stefan N skrev:
Nån som ska köpa pizzaskäraren? :)
[bild] [bild]
Var kan man köpa den? 0 resultat när jag googlar :thinking:
 
168mm sågklinga? Är det ett skämt, vad ger det för sågdjup? 210mm får väl ses som minimum på en bordssåg.
 
X xxx.maws skrev:
168mm sågklinga? Är det ett skämt, vad ger det för sågdjup? 210mm får väl ses som minimum på en bordssåg.

Gissar på 50mm. Dvs tillräckligt för dagens virke och även om jag skulle behöva klyva något större än 50mm så vill jag nog ha lite större bord än en systainer. Antalet gånger jag nyttjar mer än 50mm på min tks80 kan jag räkna på 1 hand. Tror denna mest är till för att klyva foder och parkett på snabbjobb.
 
  • Gilla
SamiHus och 2 till
  • Laddar…
Såg nu detta på Facebook ang pris på CSC Sys 50, dock ingen källa som styrker priset.

"in Belgium price will be 1800 basic 2400 set (thats euro's)"
 
Nu finns sågen att beställa. Även utlagd på hemsidan
 
30k för ett set… Känns jättebilligt ;-)
 
Matti_75 Matti_75 skrev:
Nu är ett Exoskelett på gång!!
[länk]
Festool har varken laserinstrument eller spikpistoler som annars varit fräckt som axelmonterade tillbehör.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.