Nån runt Stockholm som mins kaoset i trafiken 1 november 2006 ??
Idag känndes snö o halka långt bort med 13 + grader.
Det var då folk fick övernatta på Essingeleden med tvärstopp överallt.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Tänk samma scenario med dagens elbilar...
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
G
Isakare Isakare skrev:
Nån runt Stockholm som mins kaoset i trafiken 1 november 2006 ??
Idag känndes snö o halka långt bort med 13 + grader.
Det var då folk fick övernatta på Essingeleden med tvärstopp överallt.
Ja, de va en väldigt speciell situation, man kom ingenstans. Jag satte på vinterdäck kvällen innan då jag hörde på nyheterna att det va risk för snö. Hade varit bra om fler gjort det och ja, vinterdäcken är på nu också, både på cykeln och bilen.
 
  • Gilla
Isakare
  • Laddar…
H HSP skrev:
Tänk samma scenario med dagens elbilar...
Hade nog inte varit nåt större problem, jag stod där (med gott om diesel i tanken) Stilla. Slår man av värmen så drar elbilen inget.

Problemet var nog mera de som blev hungriga, nödiga, arga eller lessnade på att vara där och lämnade bilarna.
 
G OMathson skrev:
Ja, de va en väldigt speciell situation, man kom ingenstans. Jag satte på vinterdäck kvällen innan då jag hörde på nyheterna att det va risk för snö. Hade varit bra om fler gjort det och ja, vinterdäcken är på nu också, både på cykeln och bilen.
Jag hade tur i oturen, behövde släpvagn den dagen och tog privatbilen som hade vinterdäck, firmabilen hade ingen dragkrok och vinterdäcken låg i Borlänge. Åkte tidigt till jobbet dagen efter, Essingeleden såg ut som en krigszon med övergivna bilar utmed kanterna.
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Hur gör ni som har / har haft cab? Låter ni den var stängd, släpper låsen eller cabar upp?
Jag har alltid haft den helt stängd.

Röd cabrioletbil parkerad inomhus, kromade fälgar, arbetsverkstad, uppöppnat bagage, vitt tak, ingen person synlig.

Har en del pyssel i vinter...
Byta ventilkåpor, byta generator eller göra ett nytt fäste, öppningsknappen på förarsidan ramlade in i dörren, dra om lite stereo kablar och koppla in en spelare, riva passagerardörren och se vad som skramlar, få dit ett buddy seat men det ska sys först...

Men förmodligen blir väl inget gjort förens tidigast i Maj när bilen ska ut :D
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
nino nino skrev:
Hur gör ni som har / har haft cab? Låter ni den var stängd, släpper låsen eller cabar upp?
Jag har alltid haft den helt stängd.

[bild]

Har en del pyssel i vinter...
Byta ventilkåpor, byta generator eller göra ett nytt fäste, öppningsknappen på förarsidan ramlade in i dörren, dra om lite stereo kablar och koppla in en spelare, riva passagerardörren och se vad som skramlar, få dit ett buddy seat men det ska sys först...

Men förmodligen blir väl inget gjort förens tidigast i Maj när bilen ska ut :D
nino nino skrev:
Hur gör ni som har / har haft cab? Låter ni den var stängd, släpper låsen eller cabar upp?
Jag har alltid haft den helt stängd.

[bild]

Har en del pyssel i vinter...
Byta ventilkåpor, byta generator eller göra ett nytt fäste, öppningsknappen på förarsidan ramlade in i dörren, dra om lite stereo kablar och koppla in en spelare, riva passagerardörren och se vad som skramlar, få dit ett buddy seat men det ska sys först...

Men förmodligen blir väl inget gjort förens tidigast i Maj när bilen ska ut :D
Haha, blev lite lurad av bilden, tyckte det stack upp en svartmålad kompressor ur huven.... men det var nått som stod bakom.
 
  • Gilla
  • Haha
Blazermannen och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Haha, blev lite lurad av bilden, tyckte det stack upp en svartmålad kompressor ur huven.... men det var nått som stod bakom.
Det hade inte varit så tokigt, hade nog passat bra :)
 
Tyget krymper och veckas om den är nedcabbad. Låt den vara stängd. Jag har inget val då min står ute.
 
Ja nere skulle jag inte ha den, men tänkte om man ska släppa på spännena vid framrutan för att inte ha den helt spänd över vintern, men det har ju funkat i många år med den stängd så det får väl bli lika nu
 
nino nino skrev:
Ja nere skulle jag inte ha den, men tänkte om man ska släppa på spännena vid framrutan för att inte ha den helt spänd över vintern, men det har ju funkat i många år med den stängd så det får väl bli lika nu
På farsans de ville så har de aldrig släppt den så länge den varit i Sverige, står i 10 grader på vintern och utomhus hela säsongen. Är som ny.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
galento
nino nino skrev:
Ja nere skulle jag inte ha den, men tänkte om man ska släppa på spännena vid framrutan för att inte ha den helt spänd över vintern, men det har ju funkat i många år med den stängd så det får väl bli lika nu
Ser ut som du har vinyl som det är här. Bilen står i kallgarage så jag släpper låsen och har ett par träklossar mellan rutramen och cabben. Vinyl vill väl krympa lite i kyla och då finns det lite spelrum inbillar jag mej.
Hade ett flakskydd på pickupen och det var en riktig skit i kylan att knäppa på.
 
galento galento skrev:
Ser ut som du har vinyl som det är här. Bilen står i kallgarage så jag släpper låsen och har ett par träklossar mellan rutramen och cabben. Vinyl vill väl krympa lite i kyla och då finns det lite spelrum inbillar jag mej.
Hade ett flakskydd på pickupen och det var en riktig skit i kylan att knäppa på.
Nu står den varmt, låter den vara stängd
Stod kallt 2 vintrar men märkte inget men iof rörde ingen varken bil eller tak förens det var plus dygnet runt
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
galento
nino nino skrev:
Nu står den varmt, låter den vara stängd
Stod kallt 2 vintrar men märkte inget men iof rörde ingen varken bil eller tak förens det var plus dygnet runt
Ska vara original cabben från -65 så tänkte se om den kan klara en stund till :D
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
galento
R Rkarlsson skrev:
På farsans de ville så har de aldrig släppt den så länge den varit i Sverige, står i 10 grader på vintern och utomhus hela säsongen. Är som ny.
Vilken årsmodell är det på den ?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.