Spara el på att hugga ved?
Ta det försiktigt...
 
  • Gilla
  • Haha
  • Wow
Andreiroberts och 15 till
  • Laddar…
J J Vos skrev:
Han har inte skrivit de tar våra jobb. Att du uppfattar det så säger kanske mer om hur långt du har kommit. Det var någon som påpekade att en överdriven PK cartoon även bör innehålla en vit heterosexuell man och den personen är kanske längre bort från att vara rasist än den som fortfarande tycker att det är nödvändigt att normalisera mörkhyade och regnbågstänkande????
Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt.

Men då det är humortråden så kanske du kan utveckla hur det är rasistiskt att ”normalisera mörkhyade och regnbågstänkande”?

D Daniel 109 skrev:
Har jag kommit med det argumentet?
Ber om ursäkt ifall jag la ord i munnen på dig, det är aldrig bra. Sen kan jag väl i och för sig tycka att du insinuerar det genom att säga ~”det finns svenskar som skulle kunna ta invandrarnas jobb ifall de inte fanns”.

Gör man ett venndiagram över folk som säger det du sa och de som säger ”de tar våra jobb” så överlappar de nog ganska rejält. Men onödigt cyniskt av mig att anta att även du gör det.
 
  • Gilla
Anonymiserad 168520 och 2 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
Förstår inte riktigt vad du vill ha sagt.

Men då det är humortråden så kanske du kan utveckla hur det är rasistiskt att ”normalisera mörkhyade och regnbågstänkande”?


Ber om ursäkt ifall jag la ord i munnen på dig, det är aldrig bra. Sen kan jag väl i och för sig tycka att du insinuerar det genom att säga ~”det finns svenskar som skulle kunna ta invandrarnas jobb ifall de inte fanns”.

Gör man ett venndiagram över folk som säger det du sa och de som säger ”de tar våra jobb” så överlappar de nog ganska rejält. Men onödigt cyniskt av mig att anta att även du gör det.
Varför normalisera något som redan är normalt?
 
  • Gilla
Troberg
  • Laddar…
J J Vos skrev:
Varför normalisera något som redan är normalt?
Fast då förstår jag dig ännu mindre.
Fast vem säger att personen som skapar t.ex. ammningspostern som länkades tidigare gjorde det i syfte att normalisera mörkhyade och lbtq-folk? Varför skulle det inte bara kunna vara en poster med helt vanligt folk, för som du säger är det ju vanligt med mörkhyade och lbtq-folk.

Nu kanske vi irrat bort oss på villovägar men det är lite det som jag stör mig på; att såpass många fortfarande ropar SJW och andra dumheter så fort det inte är en vit kärnfamilj som visas.

Det hade varit en annan sak om man bara matades med diverse minoriteter och vad det nu kan tänkas vara. Men så är det ju inte.

Edit: Det här har dock diskuterats till döds så många gånger så jag slutar nog här. Let’s agree to disagree som man säger. Om vi nu gör det och inte bara missförstår varandra.

Nu går jag på topic istället:
 
  • Gilla
  • Älska
vanpire och 7 till
  • Laddar…
Mikael_L
T Trunk skrev:
Nu går jag på topic istället:
Vicka charmiga sötbollar!
 
Klara färdiga gå

Svartvitt porträtt av Karl Marx med en kvinna, skämtsamt påstådd vara hans syster Onya.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Workingclasshero och 20 till
  • Laddar…
En modern futuristisk pickup överst och en klassisk pickup nedan med texten "IF THIS IS THE FUTURE I'D RATHER LIVE IN THE PAST".
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
mikethebik och 5 till
  • Laddar…
Barn som håller i en spik medan en vuxens hand använder en hammare, med text om att undvika att slå sig på tummen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Lastbil med texten "truck drivers wanted" har kört av vägen på ett snötäckt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
martinradbo och 4 till
  • Laddar…
Skiss av en maskin från 1965 som använder centrifugalkraft för att förlösa barn, med en person sittandes i centrum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Gissa om det var en man eller kvinna som uppfann den här
 
  • Gilla
  • Wow
KnockOnWood och 4 till
  • Laddar…
Fredag! Och det är inte jag som ritat den röda ringen!

Utskrift av tidningsartikel med felaktig rubrik om Julia Roberts, rättelse nedanför och röd ring runt misstaget.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Cruzze och 8 till
  • Laddar…
rampante rampante skrev:
[bild]
Har två svar på den
(då det trots allt är fredag)
1)
Två delar med ordlekar: en man masseras och en uthålad pumpa med ansikte.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


2)
Två pumpor med utsågade, kontroversiella mönster med ljus inuti och katt till höger.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Blodsoppen och 9 till
  • Laddar…
Mikael_L
20160908.jpg
 
  • Gilla
Ingenjören och 1 till
  • Laddar…
På tal om procent..
Bild på en ishockeytränare som gör tecknet för "två" med handen och en citattext om vinstchanser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Tydligen släktträff på Kolmården!

En orm som reser sig upp bredvid ett skyltstolpe märkt "Kolmårdens Djurpark" vid vägkanten i dimmigt landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

 
  • Haha
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.