Kan ju vara medvetet gjort för att den skall sitta en bit från väggen så att lufthålen blir lite fria.
 
  • Gilla
Jockebanan och 2 till
  • Laddar…
L
Cahlis Cahlis skrev:
Ska försöka ringa Telia imorgon, blir väl ett par timmar i telefonkö.
Det är inget att lägga ner din tid på. När dina krav på utförandet överstiger vad Telia är kapabla att tillhandahålla är det bara att köpa egen utrustning och koppla ur deras junk. Om du kör ip-telefoni, är den dock svårare att magasinera men placeringen för enbart detta blir mindre viktig och kan därmed gå att gömma på annan plats.
 
  • Gilla
l3ff3 och 2 till
  • Laddar…
raveper raveper skrev:
Kan ju vara medvetet gjort för att den skall sitta en bit från väggen så att lufthålen blir lite fria.
Nä, svårt att tro det. Då borde inte upphängningshålen suttit där.
 
  • Gilla
Dowser4711 och 3 till
  • Laddar…
kisumisu
R RoAd skrev:
Hur kan du vara säker på att det går? Är väl inte orimligt att den byttes för att den inte klarar den nya, snabbare, hastigheten.
Hur gammal router är det?

Det är väl bara testa sig fram. Sedan får man inte alltid stabil 250/250 ut på wifi.

Jag behöll Telenors gamla router. När den fungerar bra. Sedan bytt lite från operatör till operatör, knappt någon ger eller lånar router.

Idag har Telenor en skitrouter (har bara 2st ethernet uttag). Sedan görs det högljudd reklam om router som bäst i test :mad:
 
R
kisumisu kisumisu skrev:
Hur gammal router är det?

Det är väl bara testa sig fram. Sedan får man inte alltid stabil 250/250 ut på wifi.

Jag behöll Telenors gamla router. När den fungerar bra. Sedan bytt lite från operatör till operatör, knappt någon ger eller lånar router.

Idag har Telenor en skitrouter (har bara 2st ethernet uttag). Sedan görs det högljudd reklam om router som bäst i test :mad:
Du citerar nog fel person. Det är inte jag som fått en ny router. Jag frågade bara en person som påstod att TS gamla skulle gå "alldeles utmärkt att fortsätta använda" hur han kunde vara säker på det.
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
kisumisu
R RoAd skrev:
Du citerar nog fel person. Det är inte jag som fått en ny router. Jag frågade bara en person som påstod att TS gamla skulle gå "alldeles utmärkt att fortsätta använda" hur han kunde vara säker på det.
Ok :crysmile:
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
hsd
Telia hade , för länge sedan , en liknande men till den fanns ett separat väggfäste som var ett par cm djupt
Kanhända finns något liknande till Din router
 
Cheesen Cheesen skrev:
Det finns drivor med vinklade kablar. har köpt på Kjell och Amazon.
[länk]
Jag menade folk som har det hemma. Visst finns det att köpa, men det borde ju följt med kablar med en så dåligt designad enhet också...
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
Det var nog marknadsavdelningens fel att de pressade ut produkten innan den var riktigt färdig och genomtänkt för monteringsalternativet väggmonterad. Annars verkar det vara en produkt med bra prestanda och funktioner. Kanske onödigt bra?
Sätt den på två träklossar så får den bra ventilation och lite plats för kablar.

Wi-Fi routern ”F1” (Technicolor EWA1330TCS) har Wi-Fi 6 (AX), 2,5Gbit/s på WAN och en LAN port, bandstyrning och molnstyrd AI-baserad optimering av Wi-Fi.

Information om fördelar med en Wi-Fi router med dualband, bandstyrning och inbyggd AI-teknik.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Teknisk specifikation för wifi-router med detaljer om WAN, LAN, USB, WiFi, RAM/FLASH och CPU.
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Cahlis Cahlis skrev:
Uppgraderade mitt bredband från 100/100 till 250/250 och fick till detta en ny router från Telia. Den gamla som också var från Telia var vägghängd med kontakterna rakt neråt. Alltså perfekt att hänga på väggen i trapphuset mellan källaren och entréplanet. Signalen når då hela huset med endast sällsynta avbrott längst bort. Ännu bättre och stabilare skulle det så klart bli med nya routern. Packar upp den nya routern och den har också uttag för vägghängning - bra! Men va f-n, kontaktuttagen sitter rakt in mot väggen! Kontakterna sticker alltså ut några cm mot väggen och routern går alltså inte att hänga på väggen! Så jäkla korkat! Någon har snetänkt rejält. Jo den ska väl gå att ställa på ett bord på sin smala undersida men blir då supervinglig. Å inte kan jag sätta upp en hylla i ett ganska smalt trapphus heller. Ska man då bli tvungen att sätta routern på ett sämre ställe och köpa en extender? Kanske det allt går ut på?
En vinklad vit Cat 5e UTP-nätverkskabel på 0,5 meter med RJ45-kontakter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Cahlis Cahlis skrev:
Nä, svårt att tro det. Då borde inte upphängningshålen suttit där.
Till vissa vägghängda prylar följer distanser med. Känns ännu mindre troligt att de gjort en massa hål i bakplanet för att spara material.
 
A
Förstår inte problemet?
 
FaffeF
Och då har du inte ens kopplat in den ännu. Välkommen till den riktiga besvikelsen när du försöker konfigurera den.

Allt Telia levererar till sina rövarpriser är skit.
 
  • Gilla
NizzeBygg
  • Laddar…
Fick en liknande av Tele2 idag. Leder tanken till "Du hade ett jobb..." Skulle önska de kunde förklara hur de tänkt eller varför de försöker "uppfinna hjulet" en gång till.

Nåja, min installation syns inte så jag hängde upp den i en av kablarna och stängde dörren.
 
hsd
Njae jag är nöjd med Telias router, kör 500/500 , på övervåningen och 2 accesspunkter på nedervåningen (stort hus) , det ena som trasslar är när strömmen går ;)
 
  • Gilla
AndersS
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.