Fairlane
Kodak AA batterier förpackning och produktspecifikationer, lämpligt för diverse enheter.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ajdå, det krävs hela 60 AA batterier. Som tur är så är det inkluderat.
 
  • Haha
  • Gilla
Anders.o93 och 1 till
  • Laddar…
Cheesen Cheesen skrev:
alltså min humor är kanske lite vriden.. men jag skrattar oftast när något sådan här dyker up i min inbox.... Och sen när har Elgiganten börjat med skruvdragare:)
[bild]
Jadu, de verkar ha runt 178 olika modeller just nu...

Skruvdragare & Borrmaskin - Köp här - Elgiganten

EDIT: Fast de verkar ha blivit en CDON kopia och säljer för bla. Conrad. Intressant...
 
Redigerat:
Fairlane Fairlane skrev:
Ajdå, det krävs hela 60 AA batterier. Som tur är så är det inkluderat.

Det är väl ganska logiskt att det krävs 60 batterier för att fylla förpackningen...
Precis som att en batteriladdare kräver ett batteri att ladda.


Samsung snabbladdare och USB Type-C kabel, laddning av kompatibla enheter via USB.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D Daniel 109 skrev:
Om de personer som jobbar där inte bott här så skulle andra jobbat där.
På min avdelning tog det ett år att hitta en sjuksköterska efter att en annan hade slutat. Under tiden har flera hunnit sluta och gå på föräldraledighet vilket gjort att vi nu bara har bemanning för 14 patienter istället för de 21 som vi egentligen ska ha.

De övriga sju sängarna på avdelningen lånar vi ut till en avdelning som flyttat ned till våra lokaler på grund av… just det, personalbrist. Även de är i normalfallet bemannade för 21 patienter men har nu bara personal för sju. Vissa nätter inte ens det, det är därför de flyttat ned till oss så att de kan få hjälp nattetid om det skulle hända något.

Det här är på ett av Sveriges största sjukhus och det är absolut inget unikt. Det är 2022, om man inte vet om att det är personalbrist inom vården så kan man inte ha tagit del av några nyheter de senaste åren.

Så att komma med argument som ”de tar våra jobb” är inte bara rasistisk smörja det är även så patetiskt fel det kan bli.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Ledsen
jorblad och 8 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
Det är 2022, om man inte vet om att det är personalbrist inom vården så kan man inte ha tagit del av några nyheter de senaste åren.
Fast i ärlighetens namn, när rapporterades senast om just personalbrist i vården? Tycker alla jämt bara pratar om vårdplatsbrist, som om det faktiskt var sängar som saknades

Och för att ta lite humor:
Bokomslag med titeln "Out of the Blue" och bild på en kvinna, tänkt som humoristisk kommentar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Haha
  • Gilla
Simon Traktor och 7 till
  • Laddar…
T Trunk skrev:
På min avdelning tog det ett år att hitta en sjuksköterska efter att en annan hade slutat. Under tiden har flera hunnit sluta och gå på föräldraledighet vilket gjort att vi nu bara har bemanning för 14 patienter istället för de 21 som vi egentligen ska ha.

De övriga sju sängarna på avdelningen lånar vi ut till en avdelning som flyttat ned till våra lokaler på grund av… just det, personalbrist. Även de är i normalfallet bemannade för 21 patienter men har nu bara personal för sju. Vissa nätter inte ens det, det är därför de flyttat ned till oss så att de kan få hjälp nattetid om det skulle hända något.

Det här är på ett av Sveriges största sjukhus och det är absolut inget unikt. Det är 2022, om man inte vet om att det är personalbrist inom vården så kan man inte ha tagit del av några nyheter de senaste åren.

Så att komma med argument som ”de tar våra jobb” är inte bara rasistisk smörja det är även så patetiskt fel det kan bli.
Har jag kommit med det argumentet?
 
Fairlane
useless useless skrev:
Det är väl ganska logiskt att det krävs 60 batterier för att fylla förpackningen...
Precis som att en batteriladdare kräver ett batteri att ladda.


[bild]
Tänkte först att en sådan där borde man kanske köpa. "Cirka en halvtimme för att ladda batteriet till 50%". Eftersom de inte specificerar vilket batteri så är det väl rimligt att anta att man kan ladda en elbil till 50% på en halvtimme? Kändes som ett kap tills jag kom på att de inte heller säger något om vad batterinivån var en halvtimme innan...
 
  • Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
En orm rymmer från Skansen och bara dagar senare råkar vi hitta ett äpple? Okej lås in alla som heter Eva NU
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Luddis_1 Luddis_1 skrev:
En orm rymmer från Skansen och bara dagar senare råkar vi hitta ett äpple? Okej lås in alla som heter Eva NU
Menar du inte Släpp ut alla som heter Eva?
 
EddieHansson
Tecknad serie om en färgblind kameleon som smälter in fel: Grön i första rutan, röd i andra, med röda tjurarhorn i tredje.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Kan vi döpa om tråden till tråkiga hörnan?
Behövs ej. Vrid upp garvningsgradsregulatorn med clic-clic funktion 1-2 steg och se om det börjar brännas.
 
Hög av lakritskonfektyr med texten "Vad händer i Göteborg när lakritsen tar slut? Det blir la kris!
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Anders.o93 och 5 till
  • Laddar…
Patrik440
G OMathson skrev:
Finns både människor och djur som har ramlat i stora samlingar av DVMO och dött.
Det kan räcka med en dusch tydligen.
Äldre man med smutsigt ansikte och otrimmat skägg mot en suddig bakgrund av himmel och landskap.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Patrik440
Gammal gul och röd Mercedes lastbil med text om blind date och fordonsbeskrivning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
swe.jocke och 11 till
  • Laddar…
Patrik440 Patrik440 skrev:
[bild]
Hon lär bli besviken. Jag tycker det ser ut som om minst en dörr saknas.
 
  • Gilla
  • Haha
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.