Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
Blodsoppen
R RoAd skrev:
Till vad "dömde jag mig själv"? Att behöva svara på ytterligare ett skitinlägg? Ja kanske.



Tack för informationen, men det var inte ens dig jag citerade så varför tror du att jag vill veta det?



Elsa har INGEN relevant utbildning eller erfarenhet av klimat- eller vaccinforskning. Ändå avfärdar hon den. Utan några vetenskapliga argument förstås.

Om jag mot förmodan missat något får du gärna upplysa mig om den kompetens hon har inom dessa områden som gör att hon vet bättre än alla de vetenskapsmän som hon avfärdar.
Om ni hade bemödat er med att läsa på så hade ni kunnat första att Elsa är nog den MEST pålästa kvinnan i Sverige vad gäller klimat och energi. Läs även på om Nuon affären.
 
  • Gilla
  • Haha
EPG och 1 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Till vad "dömde jag mig själv"? Att behöva svara på ytterligare ett skitinlägg? Ja kanske.



Tack för informationen, men det var inte ens dig jag citerade så varför tror du att jag vill veta det?



Elsa har INGEN relevant utbildning eller erfarenhet av klimat- eller vaccinforskning. Ändå avfärdar hon den. Utan några vetenskapliga argument förstås.

Om jag mot förmodan missat något får du gärna upplysa mig om den kompetens hon har inom dessa områden som gör att hon vet bättre än alla de vetenskapsmän som hon avfärdar.
Det blir väl jag som ska tacka, har hört mycket av Elsa, men aldrig någonsin hört henne ens nämna vaccin, men hon kanske är ännu klokare än jag förstått?
 
  • Gilla
EPG
  • Laddar…
Blodsoppen
kashieda kashieda skrev:
Samnytt? Really?

Ett gäng konspirationsteoretiker som inte klarar att hantea verkligheten...
Om du bemödar dig att se bortom att länken kommer från Samnytt och kanske kolla inehållet och källan i artikeln. Rebel News är ett stort nyhetsforum i Canada.
 
R
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Om ni hade bemödat er med att läsa på så hade ni kunnat första att Elsa är nog den MEST pålästa kvinnan i Sverige vad gäller klimat och energi. Läs även på om Nuon affären.
Jag vet mycket väl vem Elsa är. Hur mycket hon har läst spelar förstås ingen som helst roll om hon läst fel saker och/eller dragit fel slutsatser av det hon läst. Hon har som sagt ingen som helst utbildning inom områdena.

Men hon får väl falsifiera den forskning som finns inom områdena om hon anser att den är felaktig. Med vetenskapliga metoder förstås. Precis som alla andra. Istället sitter hon i SwebbTV och har "åsikter".
 
  • Gilla
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
Blodsoppen
Alla ni här som dissar något som inte kommer från MSM. Jag tror att det är så att ni är så rädda att behöva erkänna att ni haft fel, och får dåligt samvete för att ni tagit dessa sprutor.
 
  • Gilla
  • Haha
EPG och 5 till
  • Laddar…
R
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Alla ni här som dissar något som inte kommer från MSM. Jag tror att det är så att ni är så rädda att behöva erkänna att ni haft fel, och får dåligt samvete för att ni tagit dessa sprutor.
Varför tror du att vi hämtar informationen från MSM? Vi är nog många i tråden som är kapabla att läsa forskningsrapporter och vetenskapliga artiklar.
 
  • Gilla
skogaliten och 3 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Det tycker jag inte alls myndigheter ska avgöra. Jag är för yttrandefrihet även om det innebär att folk uttrycker åsikter som inte stämmer överens med verkligheten. Menar du att du anser att det inte ska råda yttrandefrihet på lika villkor?

Men vad är då "för mycket pengar"?
Din mening betyder ju inget när det gäller huruvida vaccinbolag har gjort för stora vinster.
Vad är de förtjänta att få när de har räddat så många människoliv?
Övervinster som har gjorts under de premisser som vaccinet har (fått) distribuerats är oförtjänta.
Jag är också för yttrandefrihet men inte för statsunderstödda lögner och manipulationer.
 
  • Gilla
Texan
  • Laddar…
K
M mickef skrev:
Övervinster som har gjorts under de premisser som vaccinet har (fått) distribuerats är oförtjänta.
Jag är också för yttrandefrihet men inte för statsunderstödda lögner och manipulationer.
Vad är din definition på övervinster?
 
  • Gilla
skogaliten och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Övervinster som har gjorts under de premisser som vaccinet har (fått) distribuerats är oförtjänta.
Jag är också för yttrandefrihet men inte för statsunderstödda lögner och manipulationer.
Vad skiljer en övervinst från en vanlig vinst?
Det var synnerligen hårda prisförhandlingar när det gäller priset på vaccinerna och det har kostat enormt mycket att ta fram ett vaccin så det är klart att företagen måste få tillbaks de pengarna med marginal för annars lär de inte vara intresserade av att ta fram vaccin när nya pandemier kommer.

Du verkar ju ha tagit intryck av statsunderstödda lögner och manipulationer eftersom du hela tiden har ansett att du inte borde vaccinera dig.
 
BirgitS
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Alla ni här som dissar något som inte kommer från MSM. Jag tror att det är så att ni är så rädda att behöva erkänna att ni haft fel, och får dåligt samvete för att ni tagit dessa sprutor.
Det är nog snarare alla som har utsatt sig för alternativmedias lögner och manipulationer som är rädda för att erkänna att de har haft fel.

Nej, jag har verkligen inte dåligt samvete för att jag har vaccinerat mig. Det kan ju ha räddat livet på mig eller någon annan.
 
  • Gilla
frasen_36 och 3 till
  • Laddar…
Fairlane
Jag antar att mickef tycker att exempelvis Pfizer fått för bra betalt. Då ska man förstås komma ihåg att det är en chans att dra iin så mycket resurser som man gjorde. Många bolag satsade enorma pengar. Några av dessa har kommit ut på marknaden ett år ebb drygt det senare och där.lär vi inte direkt tala om övervinster. Så ser det ut i den världen. Visst kan man vinstbegränsa, men då får man också vara beredd på att satsningen blir mindre, vilket hade gett oss ett vaccin senare. Jag tror det hade varit sämre.
 
  • Gilla
Abies koreana och 1 till
  • Laddar…
M mickef skrev:
Men det är inte bevisat att de inte tar del av presstödet genom koncernstöd, än.
Presstöd ges till tidningarna direkt via deras bolag. Om DN inte får presstöd får de inte presstöd. Att säg Sydsvenskan, Helsingborgs Dagblad, Dagens Industri, Expressen eller någon annan Bonnier-ägd tidning får presstöd så gör det inte att DN får det "på omvägar" ändå.
Du hade fel helt enkelt. Bara att tugga i sig.
 
  • Gilla
Abies koreana och 5 till
  • Laddar…
Blodsoppen Blodsoppen skrev:
Om ni hade bemödat er med att läsa på så hade ni kunnat första att Elsa är nog den MEST pålästa kvinnan i Sverige vad gäller klimat och energi. Läs även på om Nuon affären.
Vi är nog många här som är intresserade av kunskap och bildning och under åren följt världshändelser på en helt annan nivå än den som Elsa och Samnytt profilerat sig på. Kunskapsföraktet är tragiskt kan jag tycka och likaså hyllandet av okunnigheten där man tror att akademiker är sådana som måste läsa sig till sånt som vanligt folk redan vet.

Kreationister och vetenskapsförnekare i Sveriges riksdag - bådar inte gott för vårt anseende i omvärlden.
 
  • Gilla
b8q och 7 till
  • Laddar…
Vi behöver bara berätta för kunskapsförnekarna att gravitationen är en mainstreaminställning, så kommer de att kliva ut från höga hus för att visa att den inte finns.
 
  • Gilla
Abies koreana och 4 till
  • Laddar…
När jag ser sånt här så är i alla fall jag glad att jag lyssnade på min magkänsla och avvaktade det där med vaccinering tills jag hade mer kött på benen för att göra rätt val.

Ja jag kan hålla med om att Lars Bern lite av en proffstyckare då han inte har relevant utbildning i ämnet men å andra sidan tillför han inte särskilt mycket till diskussionen heller förutom att han konstaterar precis det ni diskuterar i den här tråden att om man har någon annan uppfattning än att man bör ta den där sprutan så blir folk snarare förbannade.
Den andre snubben Sture Blomberg däremot är utbildad läkare och har bland annat arbetat som överläkare på Sahlgrenska i Göteborg så hans ord anser i alla fall jag väger ganska tungt.

Här är klippet men jag varnar för känsliga tittare då det inte ser särskilt fräscht ut: https://swebbtv.se/w/uLBp6rcZoxRq61xz6FNgkM
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.