Varför har ni inte vaccinerat er?

  • Antal röster
    807
BirgitS BirgitS skrev:
Så du gillar baksätespassagerare som talar om för dig hur du ska köra?
Brukar det bli en bra körning då?
Nu lade du värderingar i andra som du så vanligt gör, läs en gång till, genialt var vad jag sa. Själv röstar jag inte alls.
 
BirgitS
H Harpgear skrev:
Nu lade du värderingar i andra som du så vanligt gör, läs en gång till, genialt var vad jag sa. Själv röstar jag inte alls.
Så vad menade du då om du inte tycker att det är genialt att någon styr Sverige från baksätet?
Det är inte bara mickef:s oneliners som ofta är svåra att förstå utan det är rätt generellt.
 
  • Gilla
RoAd
  • Laddar…
Genialt att få styra landet som man vill, utan att behöva ta ansvar, det får regeringspartierna göra.men nu räcker det med OT.
 
H Harpgear skrev:
Ni kaxiga stackare, själv så står jag undrande vad som händer i världen, nu står jag med fyra döda tvåhjärnblödningar ett gäng blodproppar och tre cancerfall i min omgivning, snävt räknat. Men det är kanske normalt för er, jag brukar känna nån drabbad kanske var femte år.
Du måste ha fel, för så är det inte i min omgivning. Oavsett om jag räknar snävt eller brett.

(Enda "spektakulära" jag kan dra mig till minnes är ett dödsfall i Covid (propp) här i somras. Men jag drar inga växlar på det. Sånt händer.)
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Guzzi Guzzi skrev:
Du måste ha fel, för så är det inte i min omgivning. Oavsett om jag räknar snävt eller brett.

(Enda "spektakulära" jag kan dra mig till minnes är ett dödsfall i Covid här i somras. Men jag drar inga växlar på det. Sånt händer.)
Nä jag har inte fel, men det betyder inte att fallet är så för alla, Skellefteområdet är känt för att fått riktigt dåligt vaccin.
 
  • Haha
Klacken
  • Laddar…
BirgitS
H Harpgear skrev:
Genialt att få styra landet som man vill, utan att behöva ta ansvar, det får regeringspartierna göra.men nu räcker det med OT.
Det är ju precis vad jag trodde, och därav min fråga om det brukar bli en bra körning när någon styr från baksätet. Det är inte min erfarenhet och därför tycker jag inte att det är genialt alls med styrning från baksätet.
 
  • Gilla
frasen_36
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Vilken verklighet då? Att viruset och/eller vaccinet är en bluff (som vissa i partiet som inte sitter med i regeringen, men som stödjer regeringen anser), eller att viruset/vaccinet inte är en bluff som majoriteten av de i regeringen anser, liksom en stor andel i stödpartiet...
Varken viruset eller vaccinet är en bluff men vissa har gjort oförtjänt mycket pengar på affären.
 
BirgitS
M mickef skrev:
Varken viruset eller vaccinet är en bluff men vissa har gjort oförtjänt mycket pengar på affären.
På vilket sätt är det relevant för följande påstående?
M mickef skrev:
Ok, för de som inte förstod så tror jag att MSM till slut kommer att krypa till korset och rapportera om hur verkligheten ser ut på riktigt, om de ska få behålla presstödet nu när vi har fått en regering som, till stor del, består av vuxet folk.
Alternativ media har väl just skrivit om att vaccinet är en bluff.

Hur mycket pengar är oförtjänt när man har räddat miljoner människors liv?
 
  • Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Nu har ju vanliga media just rapporterat om hur verkligheten ser ut på riktigt medan alternativ media har sysslat med mycket vinklad information som inte alls stämmer med verkligheten. Det borde därmed vara alternativa media som får krypa till korset och rapportera från verkligheten i stället.

DN har inte och har inte haft presstöd. Däremot har ju t.ex. Samnytt och Swebbtv åtminstone haft presstöd.
Du visar också din okunskap i hur presstöd delas ut.
Jag vet hur presstödet delas ut, till de som lyckas lugga/luras mest och där ingår säkert DN.
Men med vuxet folk som styr, inkl. baksäteschaufförerna, kanske det blir ordning på torpet var min fromma förhoppning.
 
BirgitS BirgitS skrev:
På vilket sätt är det relevant för följande påstående?

Alternativ media har väl just skrivit om att vaccinet är en bluff.

Hur mycket pengar är oförtjänt när man har räddat miljoner människors liv?
Det finns stollar i alla läger.
För mycket pengar, enligt min mening.
 
R
  • Gilla
kashieda och 3 till
  • Laddar…
BirgitS
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
BirgitS
M mickef skrev:
Det finns stollar i alla läger.
För mycket pengar, enligt min mening.
Stollarna tycks vara väldigt frekventa inom alternativ media med tanke på alla länkar till stollar på dem som vaccinmotståndare av olika grader har gett, men inga till vanlig media.

Det var inte svar på min fråga. Vad är din värdering av ett människoliv?
 
  • Gilla
frasen_36 och 4 till
  • Laddar…
Fairlane
M mickef skrev:
Jag vet hur presstödet delas ut, till de som lyckas lugga/luras mest och där ingår säkert DN.
Men med vuxet folk som styr, inkl. baksäteschaufförerna, kanske det blir ordning på torpet var min fromma förhoppning.
Haha, du har uppenbarligen ingen koll, fast du säger att du vet hur presstödet delas ut.
Se några exempel nedan från senaste åren. Fundera sen om det är DN eller Nya Tider som framfört flest konspirationsteorier om Covid-19...

Presstöd 2020: (länk)
DN 0 kronor
Svenska Dagbladet 40 miljoner kronor
Nya Tider 5,097 miljoner kronor

Presstöd 2021: (länk)
DN 0 kronor
Svenska Dagbladet 40 miljoner kronor
Nya Tider 5,466 miljoner kronor

Presstöd 2022: (länk)
DN 0 kronor
Svenska Dagbladet 40 miljoner kronor
Nya Tider 5,466 miljoner kronor
 
  • Gilla
skogaliten och 5 till
  • Laddar…
R RoAd skrev:
Återigen verkar din egen uppfattning om din kunskap stämma lite "sisådär" med verkligheten. :) DN har inget presstöd. Om du inte ens hade koll på, eller orkade kolla upp det, undrar jag ju hur den allmänna kunskapen i ämnet är.

[länk]
DN ingår väl i Bonnierkoncernen som är en stor bidragstagare kan jag tänka. Och nej jag är inte insatt i hur koncernbidragen förhåller sig i den gruppen, om du undrar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.