hsd
Snigla Snigla skrev:
Eg mest kemikalier, tydligen.. :oops:

”För att cellulosan ska bli viskos måste den gå igenom en kemisk process. Processen kräver en enorm mängd kemikalier – för att tillverka 1 kilo viskos används 5,5 kilo kemikalier. Många av dem är giftiga”
Inte humor.
Hur mycket kemikalier går det för 1kilo bomull :surprised:
 
M mnils skrev:
Det är inte viktigt om man kan eller inte, det viktiga är om man identifierar sig som en som kan amma, att den stackars ungen kommer svälta ihjäl när pappan skall amma den är inte viktigt.

Och så illustrerar man tokerierna med två färgade föräldrar och en arab som vårdpersonal, full SJW pott!
Eller egentligen väldigt rasistiskt och nedlåtande då tydligen inte vita håller på med sådant trams.
Förstår du inte att du skämmer ut dig själv?

Gå ut på stan och ställ dig på valfri plats. Rotera 360 grader och lägg märke till hur många vita lyckliga kärnfamiljer du ser på posters och dyl. Ta sedan hundra slumpmässigt valda filmer (från västvärlden) och räkna hur många lyckliga vita cis-människor du kan se där.

Och sen bölar du som en tonåring som aldrig lämnat din mammas källare så fort du ser någonting annat. Tro det eller ej men vi har mörkhyade personer i Sverige, ganska många till och med. Så varför skulle de inte får vara med på en poster som denna?

Känner du för att ytterligare lite erfarenhet från den verkliga världen så kan du traska in på ett sjukhus. Chansen är stor att du ser en stor andel invandrare som arbetar där. Utan invandrare skulle den svenska vården kollapsa på riktigt.


Men men, man ska hålla sig till topic har jag hört och då jag kanske var lite väl brysk får jag väl lägga in några skämt som du kanske gillar.

boomer-humor-6-1580158256668.jpg

boomer-humor-8-1580158431496.jpg

boomer-humor-13-1580159664129.jpg
 
  • Gilla
Redibo och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
hsd hsd skrev:
Inte humor.
Hur mycket kemikalier går det för 1kilo bomull :surprised:
Rykten säger bland annat mellan 6 och 20 ton H²O, eller var det divätemonoxid:dizzy:
 
T Trunk skrev:
Förstår du inte att du skämmer ut dig själv?

Gå ut på stan och ställ dig på valfri plats. Rotera 360 grader och lägg märke till hur många vita lyckliga kärnfamiljer du ser på posters och dyl. Ta sedan hundra slumpmässigt valda filmer (från västvärlden) och räkna hur många lyckliga vita cis-människor du kan se där.

Och sen bölar du som en tonåring som aldrig lämnat din mammas källare så fort du ser någonting annat. Tro det eller ej men vi har mörkhyade personer i Sverige, ganska många till och med. Så varför skulle de inte får vara med på en poster som denna?

Känner du för att ytterligare lite erfarenhet från den verkliga världen så kan du traska in på ett sjukhus. Chansen är stor att du ser en stor andel invandrare som arbetar där. Utan invandrare skulle den svenska vården kollapsa på riktigt.


Men men, man ska hålla sig till topic har jag hört och då jag kanske var lite väl brysk får jag väl lägga in några skämt som du kanske gillar.

[bild]

[bild]

[bild]
Om de personer som jobbar där inte bott här så skulle andra jobbat där.
 
  • Gilla
Magnus E K och 3 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Om de personer som jobbar där inte bott här så skulle andra jobbat där.
Nej, faktiskt inte. (om du menar i formen av "tagit deras plats" och inte att vi skulle befunnit oss i en parallell tidslinje där allting är annorlunda) Hade de inte varit där hade personalbristen inom vården varit ännu större.
 
  • Gilla
jorblad och 2 till
  • Laddar…
hsd hsd skrev:
Inte humor.
Hur mycket kemikalier går det för 1kilo bomull :surprised:
1 kg
 
Närbild av ett ekorreöverraskat med kinderna fulla av mat och humoristisk text.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anders.o93 och 3 till
  • Laddar…
Unikt namn
I Ingenjör Jesper skrev:
För ett kilo bly då?
Det beror på vad som väger mest.
 
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Nej, faktiskt inte. (om du menar i formen av "tagit deras plats" och inte att vi skulle befunnit oss i en parallell tidslinje där allting är annorlunda) Hade de inte varit där hade personalbristen inom vården varit ännu större.
Ja, du kan se det som en parallell tidslinje. Plockar du bort en massa folk blir ju inte luckorna automatiskt fyllda.
 
  • Gilla
Blodsoppen
  • Laddar…
Unikt namn Unikt namn skrev:
Det beror på vad som väger mest.
Lite oklart, men jag tror slutsatsen är att 10 kg bly väger mer än både 5 kg bomull och 5 kg bly... :thinking:
 
  • Haha
  • Gilla
martin43 och 5 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Ja, du kan se det som en parallell tidslinje. Plockar du bort en massa folk blir ju inte luckorna automatiskt fyllda.
Ja, då blir ju frågan om Per Nuders "köttberg" ska finns i den alternativa tidslinjen ...
 
Ja, det fanns ju sedan tidigare. Det var inte så länge sedan den hypotetiska delningen av tidslinjerna. Vi skulle klarat av även den tidslinjen, men en del av oss hade gjort andra saker.
 
B
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
mexitegel och 8 till
  • Laddar…
Skärmdump från mobilvisning av produktdetaljer för Graef brödrost TO 62 med teknisk information och funktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag är på väg att köpa ny brödrost och upptäckte att byggahus hade gjort en brödrosttest! Jag blev nyfiken på bästa köp, Graef brödrost TO 62. Enligt amazon.se har den en del ganska roliga funktioner och detaljer! Även det tekniska verkar spännande!
 
  • Haha
  • Gilla
martin43 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.