Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Bra jobbat, men toalettporslinet ser väl litet ut va?
Hoppas jag har fel, för det där ser riktigt bra ut :)
Inte riktigt skalenligt kanske :crysmile:

Men en wc stol är ju ca 36*65 och ska ha ~5 cm luft bakom så det ska (om måtten på ursprungsritningrn stämmer) finnas ett utrymme på 82cm om man har en dusch på 1 m djup :)
 
BirgitS
B Bioriiseli skrev:
Men nu går tankarna i att placera duschen där den är nu, en duschvägg var tanken men vet inte hur det blir om den slår i det sneda taket.
Det finns duschtillverkare där man kan beställa antingen lägre dörrar eller snedkapade dörrar.
Det finns också s.k. vikdörrar som har extra gångjärn på mitten av dörrbladet så att dörren går att vika dubbel. Lätt att vika dubbel och fälla inåt när man ska ut ur duschen.

B Bioriiseli skrev:
Sedan tvättmaskin till vänster om dörren med en bänkskiva och lite förvaring (handdukar, tvättmedel osv..). Vänstra sidan är vi lite osäkra på ännu, men funderade lite om vi skulle köra med handfat och svänga toaletten 90 grader.
Jag tror att den andra meningen ovan gälla högra sidan. Då tycker jag att det är ett bra förslag och jag tror det är bättre om toaletten vrids 90 grader så att den är bredvid kommoden.
 
BirgitS
J Jarlsgård skrev:
[bild]
Enligt TS första ritningar är dörren inåtgående. Om det stämmer verkar det konstigt att ha kommoden bakom dörren.
 
BirgitS BirgitS skrev:
Enligt TS första ritningar är dörren inåtgående. Om det stämmer verkar det konstigt att ha kommoden bakom dörren.
BirgitS BirgitS skrev:
Enligt TS första ritningar är dörren inåtgående. Om det stämmer verkar det konstigt att ha kommoden bakom dörren.
Japp såg detta också, frågan är då om det är så irl då det är en väldigt ovanlig lösning.

Och även om fallet är som sådant, så är en roterad karm/dörrblad ett väldigt litet ingrepp för att få till ett bättre badrum i min mening :)
 
Dessutom bör ju en badrumsdörr öppnas utåt. Särskilt i ett litet badrum är det viktigt att ingen som ramlat i badrummet blockerar möjlighet till hjälp utifrån.
 
J Jarlsgård skrev:
Japp såg detta också, frågan är då om det är så irl då det är en väldigt ovanlig lösning.

Och även om fallet är som sådant, så är en roterad karm/dörrblad ett väldigt litet ingrepp för att få till ett bättre badrum i min mening :)
J Jarlsgård skrev:
Japp såg detta också, frågan är då om det är så irl då det är en väldigt ovanlig lösning.

Och även om fallet är som sådant, så är en roterad karm/dörrblad ett väldigt litet ingrepp för att få till ett bättre badrum i min mening :)
Jo dörren öppnas inåt, men har faktiskt funderat att göra om så den öppnas utåt.
 
Nu var det rivet. Bara resten kvar
 
  • Delvis rivet golvrum med verktyg, kablar och byggmaterial utspridda på träbjälklaget.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Hej,

Någon som vet om det finns någon list eller likande att lägga runt stocken? Gissar att det kan vara svårt att få det snyggt.
 
  • En trästock möter vita lister och grått kakelgolv, behov av listlösning för snygg övergång.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
De e nog bara till att tillverka en egen om man ska få det snyggt.

Snyggaste hade nog varit att ta ut konturen, såga ut en bit ur lämpligt material (tex plyfa el liknande) och sedan köra med fräs med rundat stål för att till sist sågs ut innanmätet.

Dvs så man får en kvartslist som är anpassad efter balken.
 
  • Gilla
Bioriiseli
  • Laddar…
J Jarlsgård skrev:
De e nog bara till att tillverka en egen om man ska få det snyggt.

Snyggaste hade nog varit att ta ut konturen, såga ut en bit ur lämpligt material (tex plyfa el liknande) och sedan köra med fräs med rundat stål för att till sist sågs ut innanmätet.

Dvs så man får en kvartslist som är anpassad efter balken.
Låter som en intressant utmaning.
 
Det misstänker jag skarpt att det är också :crysmile: gäller att hålla tungan rätt i mun.

Det är synd att springa blitt lite stor på sina ställen kring balken, annars hade nog en fog vart det snyggaste :)
 
J Jarlsgård skrev:
Det misstänker jag skarpt att det är också :crysmile: gäller att hålla tungan rätt i mun.

Det är synd att springa blitt lite stor på sina ställen kring balken, annars hade nog en fog vart det snyggaste :)
Jo det blev lite som det blev.
 
Börjar sakta men säkert likna ett badrum. Inte så kul att lista detta rum :rofl: Lite el och diverse saker kvar.
 
  • Renovering av badrum under konstruktion med kaklade väggar, toalett och synlig duschplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891
  • Laddar…
Jag gillar vad jag ser gällande hur planlösningen blev!
 
  • Gilla
Bioriiseli
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.