Nissens
P Putte 9497 skrev:
Om nu elfirmor marknadsför plejd när kunderna frågar om styrning och automation kan man ju tro att elfirmorna tjänar något extra på just deras produkter eller är för inkompetenta att sätta sig in i något annat system
Ja, det är ju bara trams. Eftersom kunderna är väldigt nöjda med Plejd, så lär de inte känna sig lurade… verkligheten är precis tvärtom, det är bara några här som verkar ha lite svårt att acceptera det.
 
Nissens Nissens skrev:
Du kan ju vända på det också. Ett bolag som är värt flera miljarder försvinner inte bara, de lär ju bli uppköpta om det kärvar till sig…
Det scenariot gör inte att jag känner mig tryggare med Plejd, om nu inte de nya ägarna gör om och gör rätt, förstås.
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Ja, det är ju bara trams. Eftersom kunderna är väldigt nöjda med Plejd, så lär de inte känna sig lurade… verkligheten är precis tvärtom, det är bara några här som verkar ha lite svårt att acceptera det.
Trams vet jag inte, har du med aktier i Plejd?
 
  • Gilla
BSOD
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Du kan ju vända på det också. Ett bolag som är värt flera miljarder försvinner inte bara, de lär ju bli uppköpta om det kärvar till sig…
Du menar att det alltid är positivt att bli uppköpt? Typ som när Mathem köpte mat.se?
Vad brukar hända med små teknikbolag som blir uppköpta?
Små teknikbolag med en proprietär lösning som är helt ointressant för uppköparen som bara är ute efter att eliminera en konkurrent och få tillgång till en ny kundbas?
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Du kan ju vända på det också. Ett bolag som är värt flera miljarder försvinner inte bara, de lär ju bli uppköpta om det kärvar till sig…
Njae, detta hände i USA i år
https://www.wired.com/story/insteon-shutdown/
Miljontals kunder drabbades när det slutade fungera. Propietärt system. Tror Home Assistant kom som en räddare för användarna. Omsättning på 400 miljoner...
 
  • Gilla
StyvBoard
  • Laddar…
P Putte 9497 skrev:
Vad är det som gör att just Plejd är så populärt?
Det finns på Ahlsell och elektrikern kan sälja det till kund utan sin 60% rabatt.
 
  • Gilla
Pin och 1 till
  • Laddar…
Andreas_Hansson Andreas_Hansson skrev:
Det finns på Ahlsell och elektrikern kan sälja det till kund utan sin 60% rabatt.
Då tjänar elektrikern pengar på andras dumhet med andra ord. Det system grossisterna har i lager är det elfirmorna är hänvisade till.

Malmbergs home connect finns garanterat inte hos Ahlsell där elektrikerna handlar sitt material.

Om man läser i andra trådar om malmbergs prylar så är de överlag dåliga men ändå öppnar malmbergs nya butiker i landet och eftersom att man måste vara företag för att kunna handla där är ju frågan vem det är som handlar där. Lite off topic nu, kanske får starta en ny tråd
 
R
Nissens Nissens skrev:
Du kan ju vända på det också. Ett bolag som är värt flera miljarder försvinner inte bara, de lär ju bli uppköpta om det kärvar till sig…
Det finns gott om exempel på bolag som värderats högre än Plejd som mer eller mindre (helt) försvunnit när de inte anpassat sig till resten av världen. Plejd har visat en del sådana tecken, minst sagt.

Hade inte varit så stort problem för kunderna om de använt öppna protokoll.

Nissens Nissens skrev:
Ja, det är ju bara trams. Eftersom kunderna är väldigt nöjda med Plejd, så lär de inte känna sig lurade… verkligheten är precis tvärtom, det är bara några här som verkar ha lite svårt att acceptera det.
Du hänvisar hela tiden till kundnöjdheten. Jag antar att det finns en omfattande (oberoende) studie som visar på att Plejds kunder är mer nöjda än konkurrenternas. Jag kan bara inte hitta någon sådan när jag letar.

Kan vi få se en källa till denna undersökning?

Det är inte ens så att jag ifrågasätter att Plejds kunder generellt är nöjda, jag bara ogillar när folk slänger sig med påståenden utan belägg. Speciellt dig börjar jag bli misstänksam mot.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Kan vi få se en källa på alla lurade plejd kunder...
 
R
F foppa skrev:
Kan vi få se en källa på alla lurade plejd kunder...
Nej, inte från mig i.a.f.

Jag har inte hävdat att Plejdkunder känner sig lurade, så vänd den frågan till de som hävdat det istället.

@Nissens hävdar däremot, om och om igen, att plejds kunder är mest/väldigt nöjda så då borde han kunna visa källan till det påståendet.
 
  • Gilla
foppa
  • Laddar…
Nissens
R RoAd skrev:
Det finns gott om exempel på bolag som värderats högre än Plejd som mer eller mindre (helt) försvunnit när de inte anpassat sig till resten av världen. Plejd har visat en del sådana tecken, minst sagt.

Hade inte varit så stort problem för kunderna om de använt öppna protokoll.



Du hänvisar hela tiden till kundnöjdheten. Jag antar att det finns en omfattande (oberoende) studie som visar på att Plejds kunder är mer nöjda än konkurrenternas. Jag kan bara inte hitta någon sådan när jag letar.

Kan vi få se en källa till denna undersökning?

Det är inte ens så att jag ifrågasätter att Plejds kunder generellt är nöjda, jag bara ogillar när folk slänger sig med påståenden utan belägg. Speciellt dig börjar jag bli misstänksam mot.
Jag har redan postat en länk till ett ställe där Plejdkunderna via tredjepart betygsätter Plejds produkter. Du kan ju leta i tråden själv, jag orkar inte göra det åt dig.

Och jag är trött på personer som bara kastar ur sig saker utan att ha läst infon som länge funnits rakt framför ögonen.

Att Plejd som företag skulle ”försvinna” är mindre viktigt, men med den kundbasen de har så är det ju troligt att någon köper upp produktdelen på rot.

Du håller fortfarande på att marknadsföra dina Shellyprylar i Plejdtrådarna, är det så tråkigt i Shellytrådarna?
 
Nissens
R RoAd skrev:
@Nissens hävdar däremot, om och om igen, att plejds kunder är mest/väldigt nöjda så då borde han kunna visa källan till det påståendet.
Det har jag postat ungefär när jag nämnde det första gången, du kan ju skrolla och läsa. Kan ha varit i en annan Plejdtråd när du körde ditt mantra om Shelly som vanligt.

Så, hur kommer det sig att du inte kan hitta någon info om missnöjda Plejdkunder?

Just det.

Förresten, du påstår att jag sagt att Plejds kunder är MEST nöjda. Jag hävdar att jag aldrig någonsin påstått det. Sitter du och hittar på?
 
Redigerat:
Nissens
P Putte 9497 skrev:
Trams vet jag inte, har du med aktier i Plejd?
Inte just nu, men tidvis har jag det. Rider på vågorna på börsmarknaden.
 
Nissens
R RoAd skrev:
Du hänvisar hela tiden till kundnöjdheten. Jag antar att det finns en omfattande (oberoende) studie som visar på att Plejds kunder är mer nöjda än konkurrenternas. Jag kan bara inte hitta någon sådan när jag letar.

Kan vi få se en källa till denna undersökning?

Det är inte ens så att jag ifrågasätter att Plejds kunder generellt är nöjda, jag bara ogillar när folk slänger sig med påståenden utan belägg. Speciellt dig börjar jag bli misstänksam mot.
Här kommer tre källor, den första på Facebook omfattar flest, och totalbetyget är 4,9 av 5 möjliga, de andra ligger i topp också..

Så, nu kanske du kan visa motsvarande som visar att det missnöjet du har är så vanligt?

Facebook reviews:
https://m.facebook.com › plejd › re...Plejd - Reviews | Facebook

Elgrossisten:
https://www.elgrossisten.se/strombrytare-vagguttag/plejd/plejd-dosdimmer-dim-01/

Trustpilot:
https://www.proffsmagasinet.se/el-b.../plejd-dim-01-dosdimmer-med-bluetooth-2816618
 
  • Gilla
foppa
  • Laddar…
  • Gilla
pacman42 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.