Hej!
Jag har flyttat in som hyresgäst i en bostadsrätt och stötte på detta bakom kylen, väldigt svårt att tvätta bort. Har försökt tvätta bort så mkt som möjligt
Tacksam för alla svar

Visste inte vilket forum jag skulle lägga detta i så satt i badrum pga svartmögel sker ofta i badrum.
 
  • Interiören av ett tomt skåputrymme med synliga skruvar och spår av användning, under en arbetsbänk med Perstorp-brandad skiva.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Nedsmutsat skåpinteriör med spår av mögel och Perstorp-logotyp på skivmaterial ovanför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det kan vara vad som helst
 
  • Gilla
claym och 1 till
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Det kan vara vad som helst
Hur vet man det då
 
Har det någon betydelse?
Städa bort och ha sedan lite koll så löser det sig.
 
  • Gilla
SvanteC
  • Laddar…
Som jag skrev så har jag städat och försökt få bort allt. Ja, det har absolut betydelse, har du nån aning hur farligt svartmögel är?
 
D Dilato skrev:
Har det någon betydelse?
Städa bort och ha sedan lite koll så löser det sig.
Är inte arg, sry om mitt svar låter argt
 
Davidbagare
Eller köp mirakalsvamp vartifrån som helst. Finns på clas olsson, ica och massa andra ställen
 
Davidbagare Davidbagare skrev:
Eller köp mirakalsvamp vartifrån som helst. Finns på clas olsson, ica och massa andra ställen
Tack kan testa. Problemet är den att det är på ställen jag inte kommer åt. Detta bör ju hyresvärden fixat innan jag flytta in
 
  • Gilla
Ulltand
  • Laddar…
Hyrevärden (bostadsrättsinnehavaren) har väl helt enkelt inte kollat ordentligt just där.
Om det inte går att komma åt så finns ju alltid ozongenerator som behandlingsmetod.
 
D Dilato skrev:
Hyrevärden (bostadsrättsinnehavaren) har väl helt enkelt inte kollat ordentligt just där.
Om det inte går att komma åt så finns ju alltid ozongenerator som behandlingsmetod.
Han har inte städat något, de är fläckar o mögel överallt, har även fått plockat ut hans saker som ex kondomer, medicin, kläder osv
 
Davidbagare
Z Zemecke2 skrev:
Tack kan testa. Problemet är den att det är på ställen jag inte kommer åt. Detta bör ju hyresvärden fixat innan jag flytta in
Prata med hyresvärden då?
 
  • Gilla
tobbe9012
  • Laddar…
Även om det är gammalt svartmögel växer det inte om du inte tillför fukt. Helt ofarligt! Städa och gå vidare
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…

Bästa svaret

BirgitS
Jag tycker inte det ser ut som mögel utan som skador och oljehaltig avfärgning från några kylskåp under årens lopp.

Hade det kommit ut vatten från kylskåpet så hade det hamnat på botten och inte på bakstycket samt träet i stomme och bakstycke hade svällt. För övrigt brukar det vara varm och torr luft bakom kylskåp, vilket mögel inte gillar.
 
  • Gilla
16386
  • Laddar…
Jonatan79 Jonatan79 skrev:
Även om det är gammalt svartmögel växer det inte om du inte tillför fukt. Helt ofarligt! Städa och gå vidare
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.